علی تاجرنیا

یک نماینده مستعفی مجلس ششم که سابقه دستگیری در فتنه ۸۸ را نیز دارد، به تازگی در اظهاراتی پیرامون کارنامه نظام جمهوری اسلامی اینطور گفته است که "ما هم کارنامه نداریم و هم فاسدیم"!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حرف‌های بازداشتی فتنه ۸۸ و نماینده مستعفی مجلس ششم درباره کارنامه نظام:

هم کارنامه نداریم هم فاسدیم!

علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و از بازداشتی‌های فتنه ۸۸ در یک مصاحبه با اعتمادآنلاین اظهار کرده است: امروز بعد از گذشت ۴۲ سال –از انقلاب اسلامی- باید به این مطلب مهم فکر کنیم که خروجی این نظام در عرصه‌های مختلف عقیدتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی چه بوده است و آیا می‌توانیم نمره قبولی در این زمینه‌ها بدهیم یا نه!؟

او می‌افزاید: بدون شک هم مردم و هم بخش زیادی از بدنه مسئولان نظام نمره قابل قبولی به این کارنامه و عملکرد نمی‌دهند و این واقعیت را باید پذیرفت تا بتوان در جهت اصلاح امور گام برداشت.

تاجرنیا در اظهارات خود همچنین می‌گوید: متاسفانه هر چقدر از ابتدای پیروزی انقلاب به این سمت حرکت کرده‌ایم عمدتاً مشکلاتی مثل فساد سیستماتیک و ساختاری، ناکارآمدی مدیران و مشکلات و مسائل اقتصادی بیشتر شده که کمتر نشده است. این مسائل در ادامه می‌تواند خطرات جدی به دنبال داشته باشد. [۱]

*رسوبات اصلاح‌طلبی و چهره‌های تندروی این جریان خاص سیاسی اصرار فراوانی بر سیاه‌نمایی از چهره نظام اسلامی و بن‌بست‌نمایی و مفسدنمایی از نظام اسلامی دارند.

این در حالی است که به گواه منطق و بر اساس اسناد مشهود؛ نظام جمهوری اسلامی ایران در یک مسیر کاملا صحیح، پر از دستاورد و ضد فساد حرکت می‌کند و حتی مایه مباهات نظامات سیاسی در جهان و مایه مباهات اسلام عزیز نیز هست.

صد البته ایران اسلامی نیز مثل تمام کشورهای دیگر دنیا با مشکلاتی در اقتصاد و معیشت و غیره مواجه است. اما سطح‌بندی و نگاه منطقی به این مشکلات و مقایسه آنها با گذشته حقایق زیادی را آشکار می‌کند.

در بحث فساد نیز امثال تاجرنیا گویا نمی‌دانند که گزینه "فساد صفر" یک محال عقلانی است و حتی در حکومت امام معصوم نیز شاهد فساد بوده‌ایم. فلذا یک نظام ضد فساد؛ نظامی است که قصد مداهنه یا قانونی‌سازی در مقابل فساد را نداشته باشد و با هر میزانی از آن در هر سطحی برخورد کند.

فلذا می‌بینیم که نظام اسلامی در بحث برخورد با مفسدین یکی از پیشروترین نظامات جهان است و مثل فرانسه هم نیست که دچار فساد سیستمی باشد و به نفع قدرتمندان و ثروتمندان؛ علیه کم‌درآمدها قانون مالیاتی تصویب کند!

علت اینکه چرا امثال تاجرنیا در این سطح از دشمنی با نظام اسلامی قرار دارند که حتی واقعیات علنی را هم کتمان می‌کنند را بایستی به قضاوت عمومی گذاشت.

و صد البته انتظار دوستی از افرادی که در سابقه آنها چیزی جز عداوت با نظام اسلامی و استعفا و خشونت علیه رأی مردم دیده نمی‌شود؛ یک انتظار ساده‌لوحانه است...

به این مسئله نیز باید توجه داشت که جریانات و رسانه‌های مدعی فعالیت حزبی، کار در ذیل ساختار نظام و نواندیشی چرا هنوز برای این افراد فرش قرمز پهن می‌کنند و به چنین افراد معلوم‌الحالی تریبون می‌دهند!؟

***

"ترامپ ایران را به کشوری فقیر تبدیل کرد! "

هدیه‌ای از ایران برای تودیع ترامپ

علی خرّم، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

"دونالد ‌ترامپ نه تنها مظالم فراوان مردم ایران به کار برد بلکه با تحریم‌های فراقانونی و به‌بهانه سرنگونی حکومت تهران، حق حیات را از مردم ایران گرفت و ایران ثروتمند را در کنار فساد و سوءمدیریت داخلی به کشوری فقیر تبدیل کرد که شایسته مردم عزیز ایران نبود."

او همچنین می‌نویسد: روند استیضاح ترامپ و بسته شدن کلیه راه‌های تدارکاتی و مراوداتی ترامپ با ارتش میلیشیای اراذل و اوباش توسط توئیتر، فیس‌بوک، یوتیوب و بقیه، از نظر حیثیتی، ضربه سنگینی برای یک رئیس‌جمهور قدرقدرت به شمار می‌رود. از این‌رو می‌توان گفت بدون هزینه ایران، قادر متعال، انتقام شهید سردار سلیمانی که با دستور مستقیم ترامپ ترور شد، بازستاند. نیرو و انرژی ایران، در این موقعیت خطیر، باید صرف سازندگی اقتصادی و رشد و توسعه کشور شود تا مقداری از آلام مردم رنجدیده‌مان تسکین یابد. [۲]

*این از مظلومیت نظام جمهوری اسلامی است که با وجود کارنامه‌ای درخشان در همه ابعاد و خاصّه در تلاش برای ایمن‌سازی مردم و اقتصاد کشور از ضربات خارجی؛ اما با چنین بدگویی‌های باطلی در داخل کشور نیز مواجه است.

آقای خرّم که از حامیان سینه‌چاک رئیس‌جمهور روحانی و برجام بوده است گویا نمی‌داند که دوستان ایشان نظیر همین حرف‌ها و سیاه‌نمایی‌ها از وضعیت کشور را قبل از ترامپ و البته به بهانه‌های دیگر هم می‌زدند!

مگر این اسحاق جهانگیری نبود که زمانی در سال ۹۵ گفته بود ایران در "شرایط ته درّه" است!؟ [۳]

"خزانه خالیست" را چه کسی در گوش مردم نجوا کرد!؟

مگر این مرحوم هاشمی نبود که می‌گفت تحریم‌ها استخوان مردم را خرد کرده است!؟ آنهم در زمان دلار ۸ هزار تومانی و پراید ۳۰ میلیون تومانی؟

و مگر این مصطفای تاجزاده نبود که در دلار ۱۰ هزار تومانی هم ابراز می‌کرد ما ایرانی‌ها گرسنه‌ایم!؟ [۴]

پس مردم ایران نه با فردی به نام ترامپ که با یک جریان داخلیِ سیاه‌نما مواجه‌اند که جهان را از پنجره مطامع خود تفسیر می‌کند و البته به ناکارآمدی هم مبتلی است...

سناریوی این تراژدی البته غم‌انگیزتر نیز می‌شود!

زمانی که مردم و مخاطبان محترم بدانند شخص آقای خرّم زمانی در سال ۹۳ خلاف همین حرف‌ها را گفته و طی یک یادداشت رسانه‌ای تصریح کرده بود:

"تحقیقات دانشگاهی نشان می‌دهد تنها ۲۳ درصد این وضعیت اقتصادی به خاطر تحریم‌های بین‌المللی حاصل از عملکرد دولت‌های نهم و دهم بوده و بقیه آن به جهت سوء مدیریت دولت، دامنگیر کشور شده است. "[۵]

دقت شود که امثال خرّم در آنروزها اصرار داشتند که بخش اعظم مشکلات کشور را به عملکرد دو دولت احمدی‌نژاد گره بزنند و از این بگویند که روحانی آمده است تا با "توافق نهایی" همه مشکلات را حل کند و کارهای شگرفی انجام دهد!

اما امروز که تشت رسوایی ناکارآمد بودن آقایان از بام افتاده است و از آتش برجام هم آبی گرم نشد؛ ‌ از ید بیضای ترامپ در فقیرسازی ایران حرف می‌زنند! و در یک جمله ۲ حرف ناصحیح می‌گویند...

نخست آنکه ناکارآمدی خود را به ترامپ ربط می‌دهند و دو دیگر آنکه در اقدامی که ارسال یک هدیه ارزشمند برای ترامپ در روز تودیعش محسوب می‌شود؛ از فقیر بودن کشوری حرف می‌زنند که در جایگاه بیست و دومین اقتصاد جهان قرار دارد و صرفاً درگیر ناکارآمدی و سیاه‌نمایی یک جریان داخلی است.

البته این فرض خوشبینانه ماجراست زیرا نگاه بدبینانه می‌گوید این افراد برای ناراضی‌سازی مردم است که دست به سیاه‌نمایی و گرانی عمدی و بزرگنمایی از اقدامات ترامپ زده‌اند و به تکرار فتنه اقتصادی و آبان۹۸ می‌اندیشند.

چون این جهان پر از تناقض و دروغ با هیچ منطقی جز تلاش برای تخریب ایران و ناامن‌سازی آن قابل توجیه نیست.

***

باید نازِ ما را برای حضور در انتخابات بکشید!

غلامعلی رجایی، فعال اصلاح‌طلب که از وی با عنوان "مشاور مرحوم هاشمی" یاد می‌شود به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرده است:

"اگر مردم پای صندوق‌ رای نیایند، پیام‌های بین‌المللی زیادی از این عدم حضور شنیده می شود و کار دولت منتخب را مشکل می‌کند. بنابراین حتی باید ناز اصلاح‌طلبان را بکشند تا آنها جنس خوبی عرضه کنند و مشتری بیشتری را جذب کنند. مغازه‌ای که یک نوع پارچه دارد خریداران ترجیح می‌دهند با همان لباس قدیمی کنار بیایند و جنسی نخرند. "

او می‌افزاید: نگرانم رییس جمهوری بعدی با یک رای حداقلی انتخاب شود. این موضوع پیام‌های منفی در داخل و بیرون خواهد داشت، امیدوارم این اتفاق نیفتد. [۶]

*انجام وظیفه و عمل به تکلیف هرگز نیازمند منت‌گذاری و منت‌پذیری نیست.

به این معنی که اساساً شأن یک رجل و یا یک طیف و حزب سیاسی؛ حضور در عرصه انتخابات و تشویق فرایندهای دموکراتیک است. وگرنه یک رجل سیاسی که فرایندهای دموکراتیک را نمی‌پذیرد یا قصد تحریم آنرا دارد؛ هیچ فرقی با یک خائن یا جاسوس ندارد و این مشکل نیز با کار غیر عقلانی ناز کشی حل نمی‌شود.

منظور آقای رجایی هم در واقع تکرار سخنان رجال سطح یک اصلاحات است که می‌گویند حاکمیت باید نامزدهای بد سابقه و بی‌کارنامه ما را تأیید صلاحیت کند و گرنه مثل انتخابات مجلس یازدهم دست به تحریم انتخابات می‌زنیم!

ماجرای پارچه فروشی هم که رجایی به آن اشاره کرده در همین راستاست... با این تفاوت که آقای رجایی اولا نمی‌داند در "ابریشم فروشی" طبیعتا به جز ابریشم نباید چیز دیگری فروخت زیرا مردم آنرا به مثابه کلاهبرداری تلقی می‌کنند و ثانیا اگرچه بالابودن میزان مشارکت در انتخابات یک امتیاز است اما حیات و قوام انتخابات به رعایت مُرّ قانون است.

در واقع اصلاح‌طلبان قصد دارند یک گنجشک رنگ شده را به جای بلبل به نظام اسلامی و مردم قالب کنند. در این میان البته ریشخند انتخابات و نظام اسلامی به بهانه مشارکت کم نیز شعری نیست که بر آن رطل گران توان زد، زیرا همانطور که اشاره شد اصل بر رعایت مُرّ قانون است.

***

1_ https://etemadonline.com/content/458331

2_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/306137

3_ mshrgh.ir/671567

4_ mshrgh.ir/1130569

5_ https://www.farsnews.ir/news/13931019000767

6_ www.irna.ir/news/84187854/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 170
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 170
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    دلیلش رو می دونی تاجر نیا؟ چون حداقل ۳۰ سال از این ۴۰ سال رو اصلاحات روی کار بوده. زیاد سخت نبود فهمیدن اینکه چرا بعد از گذشت ۴۲ سال مشکلات فرهنگی اقتصادی و غیره داریم، برای اینکه دهنت بسته شه یکی از روساتون تو بخش فرهنگی گفت من از هر چیزی بگذرم از این ۲۰۳۰ نمیگذرم. بله ما نیاز به اصلاحات داریم و اونم جراحی غده ی شما سرمایه های اسراییله.
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      84 98
      عزیزم اگر دو تا خوبی هم پیدا بشه بخاطر چندتا اصلاح طلبه که د ر دولت خاتمی بودند . افتاد؟!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      65 32
      سیاست های غلط اصلاحات و کارگزاران در 40 سال گذشته مانع توسعه و پیشرفت کشور شد اینها باید پاسخگوی وضع موجود باشند نه مدعی !
    • سرباز IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      37 43
      اون ثروت باد آورده ای که شما به محمود نسبت میدید از زمان خاتمی شروع شد ولی ایشون به جای تزریق اون همه پول نفت به اقتصاد و تولید شروع کرد به ساختن برج میلاد و مجلس جدید و... درحالیکه اگر به تولید تزریق میشد الان باهاش ده تا برج و ساختمون میشد ساخت. وزرای ایشون افرادی مثل آقای زنگنه بودند که قراردادهای استعماری مثل کرسنت رو نوشتند. دولت خاتمی نه تحریم بود و از زمان جنگ هم فاصله داشت و نفت زیاد میفروخت ولی تولید ابدا. اگه ما دنبال همچین دولتی بودیم که شاه داشت همین کار رو میکرد
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      27 22
      آره دوتا خوبی مثل تحریم و تیم بی‌بی‌سی رو خاتمی درست کرده، تَکرار کنم؟
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      25 8
      عزیزم حتما اون تا خوبی که میگی یکیش فرجام نا فرجامتونه که مملکتو به باد فنا داد و یکی دیگش هم فشار حداکثری اربابتون ترامپه که به خاطر نالایقی شما افتضاح طلبان اقتصادمونو نابود کرد من نمیدونم با چه رویی این حرفا رو میزنی!!!!!
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      33 6
      عزیزم جان! اصلاحطلبان عادت دارند برای خودشان نوشابه باز کنند. هیچ حکومتی با انگلهای درونی خود اینقدر مماشات نمی کند.
    • ناشناس DE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      17 15
      دولت رو بدید دست اصولگرایان تا ببینیم چه گلی به سر ملت ایران میزنند مطمئن باشید بعد از روحانی هم ما بازم تورم و مشکل مسکن و خودرو و کالاهای اساسی گران را خواهیم داشت اونوقت میخواهید گردن چه کسی بندازید .
    • FR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      21 1
      افرین واقعن راست میکی هر بلای راند خواری اشرافی کری اختلاص توطعه خیانت همش به نظرم منم از همین اطلاح طلب چه عرض کنم بهتره بگوییم افساد طلب هاست کلا باید ریشه اینارو زد واز مملکت بیرونشون کرد اینا همه شون کجای غربزده اند
    • مجید IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      2 3
      دمت گرم خوب گفتی. اونیکه گفت افتادبازخوبه یک چیزی تلویزیون یادت داد. ستایش
    • SE ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      9 1
      اصلاحاتی جماعت دشمن فرهنگ و دزد سفره ایرانیان هستند.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    48 43
    اراجیف همیشگی افسادطلبان فتنه‌گر رأی خوبی رأیی است که به نفع ما و داردسته ما باشد وگرنه بریزید تو خیابونا
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      40 33
      تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟
  • ناشناس IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    56 27
    کارنامه سیاه اصلاح طلبان و مدیریت ناکارآمد اقتصادی، اجتماعی وسیاسی، البته نیازمند ناز کشیدن هم هست، لطفاً مردم را نادان فرض نکنید.
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      38 16
      برجامو پله کردند ؛ ملتو ذله کردند ؛ ترامپو سوژه کردند
  • مدیون خمینی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    39 30
    پست تر از افسادطلبان نبوده و نخواهد بود خود آمریکا آمده بود تهران اینقدر اوضاع خراب و داغون نبود
  • عباس IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    35 42
    اصلا طلبان امثال همین خرم و بقیه..همشون افرادی ترسو..راحت طلب..منفی گرا..ایه یس خوان..و.و هستن و می خواهن ایران با این عظمت و اقتدار را مستمری بگیر امریکا کنن..اما کور خواندن...انشاء الله پیروزی و اقتدارتر نزدیک است..
  • ناصری IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    22 9
    از قیافه ش می باره!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    26 6
    علی تاجرنیا،منظور به خودش بود
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    32 26
    پررو تر از این اصلاحاتچی ها خودشونن، ماشاءالله رو که نیست سنگ پای سرخه هست!!!
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    35 14
    بالاخره اصلاح طلبان یک حرف راست گفته اند و آن اینکه کارنامه ای ندارند و علیه کشور و نظام به دشمنان مردم خدمت کرده اند.
  • سید احمد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    23 10
    بیدار نخواهی شد.چونکه خودت را بخواب زده ای.فلانی.همه چیز خیلی خوبه...
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    43 7
    اوضاع خيلی بدتر از اونه که امثال تاجرنیا میگن
  • M IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    22 4
    تا واقعیت ها پذیرفته نشوند اوضاع روزبروز بدتر خواهد شد. با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود.
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      18 7
      واقعیت محض خائن بودن و وطن فروش بودن افسادطلبان است
  • قلی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    21 11
    بنده‌خداراست‌گفته‌
  • علیرضا اراک IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    18 9
    نویسنده محترم ؛ صداقت درگفتارنداشته ودراظهارنظرصادق نیستی!!!!
  • CH ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    25 14
    برای این آقای تاجر نیا باید گفت اگر خروجی نظام رو تو و هم حزبی های لمپنت در نظر بگیریم بله حرفت کاملا درسته ولی اگر خروجی نظام رو شهید سلیمانی و شهید فخری زاده بدونیم که همینجور هم هست قضیه فرق میکنه
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    18 11
    البته منظور اين بنده خدا خودش بوده، چون فساد و خودفروختگي جز لاينفك خصوصيات اصلاح طلبان است
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    14 10
    تاحر نیا درست گفته
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    23 14
    مشرق خودت میگویی و خودت کامنت میگذاری آنهم از جنس خودت .... خوب این که شد همان بقالی که هیچی نداره جز یک کالا و آن کالایی رو هم که داره باب دل خودت هستش و همفکران و همکاران و دوستان و..... که اگر بخواهیم ببینیم چه تعداد هستند میتوان نگاهی بیندازیم به انتخابات مجلس یازدهم.... مشرق یک کشور را با یک فکر و نگاه نمیشود اداره کرد....
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      4 9
      بجای اون یه نگاهی به فتنه ۸۸ میندازیم تعداد واقعی امثال شما رو نشان می دهد
  • فیروزاسماعیلی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    15 1
    بااین تحریم هرکشوری بوداقتصادش متلاشی می شدولی واقعیت این هست فسادوسومدیریت دراقتصادکشوربه آلام مردم اضافه کرده است زمان به به وچهچه نیست بایدواقع بیننانه به اصلاح امورپرداخت.
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      14 10
      اصلاح طلبان ابتدا باید خودشان را اصلاح کنند.
    • DE ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      2 5
      یعنی الان کشور اقتصادش متلاشی نیست ؟ اگر فکر میکنی نیست ! پس حق اتان است این گرانی افسار گسیخته .
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    13 8
    اصلاح طلبان درست می گویندباید ناز آنها را برای حضور در انتخابات کشید اگر ملاک مردم انتخاب خوب از بد باشد حضور اصلاح طلبان بعنولن گزبنه بد حتما لازم است
  • هموطن IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    23 14
    فقط شما دلواپسان راست میگوئید که بفکر جیب و میز مدیریت سراسر فساد خودتان هستید
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      13 11
      با این فاجعه اقتصادی بوجود آمده دیگه کسی به اصلاح طلبان رای نمی دهد.
  • مهدی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    7 4
    آقای غلامعلی چی غلطهای.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    17 8
    اتفاقا اون پارچه و لباس قدیمی شما فساد طلبا هسین که تاریخ مصرفتون گذشته و باید کنار گذاشته بشین....
  • دلالان IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    19 9
    رحمت برپدرومادرتاجرنیا چقدردقیق وبدون غرض گفتند خروجی صفر
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    11 9
    خاک بر سر اصلاحات نامرد
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    5 3
    ترامپ هم می گوید من بهترین رئیس جمهور آمریکا هستم آن دید چپاول را دارد اما شما در مقابل درگاه الهی هستید جامعه را متلاشی نکنید امری است نابخشودنی
  • حجت IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    23 9
    من خیلی شناختی از تاجرنیا ندارم ولی حرفشان کاملا منطقی است.از واقعیت فرار نکنیم.
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      1 0
      ما از فهم معلول ، فرار نمیکنیم ؛ بلکه خیلی هم خوب فهمیدیم . مشکل روی فهمِ علته که ناکارآمدی اصلاح طلبارو به اسم عملکرد نظام و انقلاب میذاره.
  • حسن IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    10 15
    خاک برسراین کاسه لیسان آمریکایی. انهارابایدبه آمریکا تبعیدکردتازیرسایه ترامپ کثیف زندگی نکتبارکنند.نمکنشناسان خائن وبی عرضه وترسو.
  • مذهبی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    17 3
    هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم خودزنی وتهمت و تفرقه ایم . جمع کنید بابا .
  • DE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    20 10
    باشه آقا، مردم كر و كور هستن! فساد وجود نداره، ببين مشرق، فساد را مردم دارن هر روز با پوست و خون خودشون لمس ميكنن، حالا شما انكار كنيد!
    • سعید IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      14 11
      شما نخست متن را درست و کامل بخوان سپس نظر بده . اگر درست خوانده بودی میدیدی که نویسنده هم نه تنها منکر وجود فساد نشده بلکه وجود جامعه بدون هیچگونه فساد را غیر عقلانی و نوعی آرمان دست نیافتنی دانسته . اما به درستی قید کرده که دولت سالم دولتی است که با تمام وجود با فساد مبارزه کند .گرچه بماند که اگر اسناد را خوب بررسی بفرمایید منشا بیشتر فساد های کلان مدعیان اصلاحات و دولت مطبوعشان بوده .
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
      0 1
      ما از فهم معلول ، فرار نمیکنیم ؛ بلکه خیلی هم خوب فهمیدیم . مشکل روی فهمِ علته که ناکارآمدی اصلاح طلبارو به اسم عملکرد نظام و انقلاب میذاره.
  • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    10 10
    چند بار به مفت خوررای به اصطلاح اصلاح طلب رای دادم-فقط یه مشت فاسد وطن فروشن-همه میدونن وقتی گیر میافتن دست به دامن اونور میشن-وطن فروشایی که با زندگی مردم بازی میکنن-
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      عزیزان دل کی میخواهید با بصیرت به صندوق رای بروید؟...
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 1
    " زشت باشد روی نازیبا و ناز "
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    11 4
    خو بنده خدا راست گفته
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 10
    خداشمارسوای دو جهانتان کرده ولی هیچ نمی فهمید چون حب جا مقام دارید فکر خدمت به ایران ومردم خوبش نیستید پس درهمین امید به غربیها بمانید که لیاقت شما بیشتر از این نیست ای کاش سلیمانی ها دیگر شهدا نخواهند شما دروغ گویان را شفاعت کنند
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    12 7
    این وضع ، نتیجه ۳۲ سال مدیریت افساد طلبان است. فقط ۸ سال احمدی نژاد معنی رفاه رو فهمیدیم .
  • محمد IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    6 4
    تاجرنیا، 8سال دولت بی لیاقت شما دولت اصلاح طلب سرکار بود تمام شعارهای بی هدف و سست شما را هدایت کرد خود را در این شرایط که گند زده اید وصل به جمهوری اسلامی نکنید. این عملکرد بشدت ضعیف و بی مسئولیتی شما بود که مردم را هم از اسلامیت و جمهوریت زده کرده، اگر میگویید کارنامه جمهوری اسلامی این کارنامه جمهوری اسلامی شما نیست این کارنامه شماست هرچه خواستید کردید شما و امثال شما وقتی وضع مملکت را خراب و ویران میکنید گردن جمهوری و اسلامی میاندازید . شرم کنید و خفه شید. بی خبران و نا اهلان بی خرد کمی فکر کنید و خدا را هم درنظر بگیرید بعد با عملکرد خود حرافی کنید.
  • شهروند IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    5 5
    حالا دولت تبخیر امید که با حضور حداکثری راس کار اومد; نتیجه اش چی شد؟! و پیام بین المللی (مد نظر آقای رجایی) در آن زمان آیا چیزی جز تحمیل وازلینی برجام به اصلاحطلب ها بود.
  • رحیم IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 14
    انشاءالله با روی کار آمدن سپاه،یکی یکی ترتیب شما کفتارها داده میشه. عجله نکنید ماهم عجله نداریم
    • علی غلامی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 2
      درود به شرفت اگر از همان اول سپاه ق رت را به دست میگرفت یعده دزد وطن فروش برج ساز که کدامشان تو هر شهری کاخ بنا کردنند را دستشان قطع میکرد سپاه باید قدرت را به دست بگیرد واین مهره های اسراعیل و امریکا را نیست نابود کند
  • حسین IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    32 1
    اگه ترامپ تحریم کرد شماها حق مردم ایران خوردین با دزدهای مانند جریمه شبانه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 6
    شاید هم عمدا گرانی وناکار آمدی دولت را دار ودسته همان آدمهای یکی به میخ میزنند ویکی را به نعل بوجود آوردند . از طرفی پنهانی خراب کاری میکنند. واز طرفی ننه من غریبم در می آورند. وسعی تلاششان این است. هم چراغ سبز بدشمنان بدهند وهم در جامعه ایجاد نارضایتی به وجود آورند .این غربگدایان مانند تقی زاده های هستند به کشور خیانت میکنند وجاده صاف کن دشمنان می باشند
  • ایرانی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    8 4
    خوب شد بیشتر تاریخ بعد از انقلاب دست اصلاحطلبان بود و گرنه اصولگرایان مملکت را از اینی هم که هست افتضاحتر میکردند .
  • Mohammad IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    10 1
    باسلام- برادرم گرانی کمرشکن را منکر نشوید. انشاءالله با جدیت مسئولان و لطف الهی از گرانی اقلام ضروری رهاشویم"یک بازنشسته"۹۶۶۸
  • ابراهیم IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    6 3
    کسی که به فکر خانواده خودش نیست و به فکر خونه همسایه است باعث از پاشیدگی خانه خود و نارضایتی مردم میشود.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    9 5
    فاسد تویی که می گویی فساد نیست
  • علی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 11
    با عرض سلام ترامپ فرمودند من که قبول شدم دور دوم در کاخ سفید اولین تلفن از ایران به من زده میشه حالا لطف کنید اولین تماس بگیرید بگید بچه‌ها ی سپاه وارتش شما را از طویله کاخ سفید کردند بیرون
  • علی غلامی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 0
    اقای نمیاینده چرا اون موقع که نمینده بودی ازوضع مردم پشت تریبون حمیت نمکردی
  • مجید IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    13 3
    همه ی رئیسان جمهورامریکا ظالم کثیف وخبیث بوده اند ولی ترامپ ازهمه کثیف ترفاسدتر وخبیث تربود
    • مریم US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      6 0
      تو به خصوصیات رییس جمهور اونا کار نداشته باش چجورن انگار رییس جمهورهای ما مملکت رو آباد کردن ،اونا هر چی که باشن بازم برا کشور خودشون و مردمشون خوب بودن حتی اگه در حق بقیه ظلم کرده باشن(صرفا جهت اطلاع)
  • علی غلامی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 3
    کدام اصلاح طلب همشون از همین طریق دها برج ساختند کی دلش به حال مردمه ایرن میسوزد کی
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    8 7
    با وجود اصلاح طلبا و امثال تو حتما کشور دچار فساد سیستماتیک خواهد شد. شماها باعث این همه فشار و تحریم به مردم بعد از فتنه 88 هستید. مثل روباه مکار میمونید
  • امیر IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 1
    سه دوره۲۴ساله حکومت دست شمااصلاح طلبان افتادوتوتاجرنیاوامثال تو،نااهل .مملکت رابه سوی فقروفسادوبیزاری ازدین وانقلاب کشاندید./دوره ای رفسنجانی وخاتمی وروحانی جفا بی سابقه به ملت ایران شد.
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      3 0
      خدا از افسادطلبا نگذری عذابشون شدید بشی هردودنیا رسوا وخوار بشن انشاءالله
  • بهرام/خوزستان IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    حداقل خرئجی نظام کوتاه کردن دست امثال شما از ارکان قدرت و مراکزتصمیم ساز....
  • مصطفی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 0
    امیدوارم هرچه زودتر جراحی وعده داده شده وفا بشه و فاسدهای لانه کرده در مدیریت کلان کشور ریشه کن بشن چه رسواهای اصلاحات‌چی و یا بوقلمون‌های نفوذی در بدنه اصولگراها ، بتعبیر دیگه چه اونایی که علنی دزدی میکنن یا یواشکی هردو سروته یه کرباسن
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    با سلام مت زیر از همین مقاله را باز نشر میکنم : این در حالی است که به گواه منطق و بر اساس اسناد مشهود؛ نظام جمهوری اسلامی ایران در یک مسیر کاملا صحیح، پر از دستاورد و ضد فساد حرکت می‌کند و حتی مایه مباهات نظامات سیاسی در جهان و مایه مباهات اسلام عزیز نیز هست. خیلی نامردی و اوج پستی است که روند فساد را در ایران به این شکل میبینید. آخه پس این فسادهای میلیاردی و آنهم به شکل یورو و دلار چیست این چه اندازه باید نفهمی و بی شعوری باشد.
  • امیر IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    جنگ جمل بخاطر عدم مماشات حضرت علی به طلحه وزبیر پیش امدچون میدونست دزدن .علی وعدالتش در 21 رمضان هردو شهید شدن.والسلام..بقیه بحثها فقط جنگ اعصابه.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    تو هم دوباره دنبال سهم هستی بیچاره اون کسی که به شماها رای میده
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 1
    یعنی پرروتر و وقیح تر از این افسادطلبان منفعت طلب در عرصه سیاست پیدا میشود؟؟....غیرممکنه
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    مملکت ما 16 سال است توسط چپی ها و راستی ها روی خوش ندیده است هردو بدتر ازهم عمل کرده اند و بعضیشون مصلحت ملت رو در نظر نگرفته اند بلکه به جیب خود کار کرده اند
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    5 0
    معلوم نیست چی مصرف میکنید که به این نتیجه رسید وگرنه در بین ۲۰۰ کشور دنیا وقتی در رده ۱۶۳ از نطر فساد اداری هستیم یعنی حرفهای شما توهمی بیش نیست
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    این که ناکارامدی این دولت مردم را به فلاکت کشید کاملا درسته خدا را شکر مجلس وقوه قضایی دست اصول گرا ها هست چرا اونا کاری انجام نمیدن
  • سیا IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    افتخار جمهوری اسلامی ۸ سال جنک و ۸ سال دولت خاتمی بقیه اش دست اصول گرایان بوده . . رییس جمهورها غیرازخاتمی همه کاندیدای اصولگرایان بودند . روحانی هم اصولگراست . وبین رئیسی و روحانی اصلاح طلبان به روحانی رای دادند. اصولگرنماها کا توی این صفحه هستند. مثل تماشاگرنماهای استادیوم است که بازیچه دست افراد دیگر هستند و هرچه آنها شعار دادند اینها عین طوطی تکرار می کنند. بدون اینکه بدانند چه می گویند.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    نویسنده محترم مغلطه مفرمایید ملت که تاکنون از هیچکام از طیفها پارچه ابریشم ندیده بجز سخت شدن شرایط زندگی بعد با این شرایط انتظار رشد ازدواج و به دنبال ان رشد جمعیت هستیم
  • میثم IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    تمام مشکلات کشور ما از وقتی شروع شد که انگلی به نام اصلاح طلب به وجود آمد‌. انگل هم که معرف حضور همه هست، از میزبان که کشورش باشه به نامردی تغذیه می کنه و چاق میشه و بعد از تخریب سلامت میزبان ول میکنه میره.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    جای تعجب است این همه فساد و ناکارآمدی از مسیولین رده بالا (نمونه ۲۰سال فساد توسط معاون قوه قضاییه) این اوضاع اقتصادی مردم که بالای نیمی از مردم زیر خط فقر که نه حتی نزدیک به آن زندگی میکنند. کافی است یک نظر سنجی آنلاین برگذار کنید تا ببینید توسط مردم چه نمره‌ای دریافت میکنید.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      شما ظاهرا به چیزی به نام عقل و منطق و دلیل و تاریخ معتقد نیستی
  • رحمن IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    من از این لغت سیاه نمایی متنفرم هر که جوابی نداشت قلم سیاه نمایی را بر کاغذ انقلاب نوشت اینهمه فساد سیاه نمایی نیست آقای رئیسی هنوز در فاز مسؤلین رانت خوار و دزد درجه یک وارد نشده باید تک تک دولتها باز بینی بشوند چقدر دارایی دارند و چطور بدست آورده اند اسناد مالیاتی تک تک اینها و خانواده اینها بازبینی بشود.کسانی که در رابطه با مسئولین هستند و میلیاردر هستند مثل مشاوران و دامادها و خانواده آنان عروسها و خانواده آنان بازبینی بشوند .این نمیشود که یک مسؤلی در دولت و وزارت فقط دزد بوده و جرأت اختلاص و رانت و ویژه خواری بوده .از ریشه باید شروع کرد تا روحانی نگوید همه ما در یک کشتی نشسته ایم.آنکس که پاک است از محاسبه چه باک است
  • حسن IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 2
    حرام لقمه الاغ ضد انقلاب اینقدر بی شعور و بی معرفتی که برکات عظیم معنوی جهاد ملت ایران را نمی بینی چشمهای کورت را باز کن اگر حاصل انقلاب فقط سردار سلیمانی باشد باز هم می ارزد چه رسد به این خیل عظیم دینداران و دینمداران و عاشقان امام و رهبری.
  • ن IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    این دولت چنان اوضاع قمردرعقربی بوجود اورده که هرننه قمر درتوهم کاااارشناس بودن به سر میبره.. امثال این مردک ک جز اخلال برای کشور ازش چیزی دیده نشده دیگه فقط درباطلاق دارن دست وپا میزنن..
  • FR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    4 0
    مردم نان وآب وآزادی میخواهند نه اصلاح طلب میخواهند ونه اصولگرا شعار اول انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی که فعلا همش توسط این دو گروه از بین رفته نان نان نان
  • اسماعیل IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    این دولت کاری کرد ۴۰نسل بعد اینهم بیاد نمیتونه این کشور درست کنه وای به حال ما که بچه های دم بخت داریم چه خاکی به سرمان باید بکنیم
  • ناشناس IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    در 9 ماه گذشته چند بار قبمت خودرو زیاد شده . در این مدت که تحریم ها زیاد نشده.پس آمریکا و دولت های خارجی در مشکلات معیشتی مردم نقشی ندارند جز دزد های سر گردنه ی داخلی
  • داریوش IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 2
    ای وطن دوستان دشمنان ما دست به کار شدند! می خواهند دوباره ذهن ملت را منحرف کنند! نباید بگذارید این اتفاق بیوفتد. باید جلوی آنرا بگیریم.از همین نظر ها شروع کنید و وطن دوستان را لایک کنید و خود فروشان را رسوا کنید! بچه حذب اللهی فقط دولت جوان انقلابی! باستان گرایان(ایران پرستان) فقط دولت جوان انقلابی! اگر شکوه اقتدار ایران کبیر و تمدن نوین اسلامی را می خواهید باید همه گوش به فرمان رهبر دینی یا شهریار (هر کدام که می پسندید) باشیم. اول باید غده زیر چشم خود را بکنیم تا بتوانیم برای دیگر غده ها راهی پیدا کنیم!
  • امین IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 3
    آنچه عیان است چه حاجت به بیان است در مجامع بین‌المللی تنها وجاهتی که سراغ داریم متعلق به اصلاحات است تنها رشد اقتصادی ورفاه پایدار مربوط به دولت اصلاحات است دولت روحانی هم با بد شانسی تمام به پدیده نفرت انگیز ترامپ که حتی به آمریکا هم آسیب رساند برخورد کرد .کرونا هم مزید بر علت .چرا حقایق را کتمان میکنید
  • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 0
    تحریم های زمان احمدی نژاد بعلت امضاهایی بود که آقای روحانی در جریان مذاکرات هسته ای در زمان خاتمی در توافقنامه پاریس کرده بود
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      كاملا درسته
  • الیاس IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 2
    با سلام؟ موافقم‌.هیج‌کارنامه قابل دفاعی نداریم؟البته آزادی بیان بوووووود .اشاره ب چند موارد اساسی داشتم.‌..متاسفانه‌ اعتمادی هم ب رسانه های داخلی نیست.ک بتویم اشاره گذاران بکنیم
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 1
    باسلام واحترام نه گفتان انان صحیح است ونه تفسیر شما از گفتنان آنان انچه واقعیت است دو دهه است دوطیف دارندازانقلاب خمینی (رحمت الله علیه) ومردمی سود می برند.جریان اصلاح طلب واصولگرا اگربخواهیم وارد این مباخث شویم درشرح این نظریه نمی کنحد آقای برادر ..........
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 1
      البته بحثای داخلی به منافقین ربطی نداره
  • فرزانه IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    الله اکبر. با مردم ایران با انسان بودن رفتار کنید
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    تحریم فراقانونی یعنی چه؟؟ آقای خرم بلد نیستس حرف بزنی خوب ساکت باش !!!!!
  • ناشناس IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    چرا واقعیت قبول ندارید حرف حق از هر کسی باید ....
  • غلامرضا IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 2
    شما در این مملکت زندگی نمیکنید؟
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      1 1
      ما تو ایرانیم. شما که تو آلبانی هستین چه خبر؟!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    6 1
    حالا واقعا شرایط ما خوبه؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 1
    واقعیت را با الآخره یک نفر گفت
  • قحط الرجال IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خوبی اردوگاه اصلاح طلب این است که حداقل افراد تحصیل کرده ای دارد
  • احمدی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    معلومه چون عامل تمام مشکلات افساد طلبان بوده و هستند
  • جانباز IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    از همه این حرفا بگذریم حاضرم قسم بخورم ما فقط در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی آسایش داشتیم .آیا دزدی در دوران آقای خاتمی بود ؟ سه بار در سال پاداش به همه ی کارمندان می داد . حالا چی ؟
  • رضا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    هیچکس حق ندارد به جای من حرف بزند البته تعریف عروس از مادر عروس وارایشگر عروس از واضحات است
  • حمیدی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    واقعا این اصلاح طلبان بااین همه خیانت، خباثت، وفسادچقدرپرروهستن
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    اصلاح طلب دیگه تمومه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    بهترین کار اینه که صدا وسیما بیاد بعد از انقلاب دولتها و در آمدها و عملکرد و کارایی آنها را برای ملت باز گو کند تا ملت قضاوت کنند وگرنه در تمام این چهل سال جمهوری اسلامی توسط آمریکا تحریم بوده و روی پای خود ایستاده .منتها بعضی از دولتها با عقل و تدبیر جلوی آزادیخواهی آمریکا ایستادن ولی بعضیها کرنش کردند که این شده وضع مملکت .ببینید آقا زاده ها و به روایتی بهتر نوکر زاده بیشتر در کدام کشورها زندگی میکنند.
  • خودمونی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    بچه ها ما همه ایرانی هستیم با هم خوب باشین و متحد
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    اصلاح طلب نه دزد گرگ خویان ....
  • علیرضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اصلاح طلب یعنی منافع شخصی خودش بر منافع عموم مردم ارجعیت دارد، تاحالا از این دار و دسته یه دلسوز جامعه در نیومده
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    اصلاح طلبان ماکیاولیست های منفعت طلب بانفع شخص
  • یوسف ضیایی DE ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    من فقط میخام کفتار قرمزترامپ کشته بشود
  • یک جانباز IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اگر دزدی ها و رانتخواری های شما اصلاحطلبان نبود که بر اثر تکرار مکررات این تخلفات و واگذاری خیلی از اخبار مملکت را به دشمن به صورت عادی در آمده و قبح این خیانتها ریخته نبود مملکت به اینجا نمیرسید نه اینکه دعوتنامه ای در کار نیست باید همه شما محاکمه شوید و اموال به غارت رفته مصادره شود
  • سید خطیبی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ازطرف خودت حرف بزن. تو آدم فاسدی بودی و هستی.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    تابوت هدیه اش باشه انشاالله
  • ثلاثی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    سلام این نماینده خائن که گفته هم فاسدیم بله ایشون فاسد است شک نکنه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    اینقد پشکل و خلال دندون وارد کردید با ارز ۴۲۰۰ بس نبود اصولگرا شاید معجزه نکنه ولی بهتر از این اصلاحطلبای پپه است
  • امیرخان IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    مابه فضل الهی این انتخابات راهم مانندگذشته شرکت وبرگزارمیکنیم وازنبودن خائنین،جاسوسها،اختلاسگرها،هم نه تنها ابائی نداریم بلکه ازخوشحالی برای رسیدن موعدانتخابات لحظه شماری میکنیم
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    شاید راه حل این باشه که یک نظامی رییس جمهور بشه و تعدادی از وزرا را از اصول گریان و تعدادی هم از اصلاح طلبان را گزینش کند.
    • ایران زمین GB ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      موافقم سعید محمد بیاد و فقط خوب‌ها رو جدا کرده و اینطوری مملکت رو اداره کنه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    اصلاح طلب ها عامل ویرانی ایران هستند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    تمام این انتقادات ، تأییدها و تکذیب ها ، همه و همه خوب و مفید است تا مارا بسمت پایه و برنامه ریزی یک اقتصاد کلان سوق دهد تا جهان را مه تنها حیرت زده ، بلکه دنباله رو برنامه های اقتصادی ما باشند، نظام اقتصادی بر پایه : " سرمایه داری متعادل " . انشاءا...
  • مجمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ننگ بر اصلاحات. ننگ بر اصلاحاااااااااااااات .
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    این که فساد در جامعه زیاد شده حقیقتی انکار نشدنی است البته بعضی ها سیاسی کاری کرده و آن را انکار می‌کنند یکی از عوامل گسترش فساد همین اصلاح طلبان هستند حالا زبانشان هم دراز شده با انکار جامعه اصلاح نمی‌شود بر عکس بستری امن برای مفسدان ایجاد می‌شود که روز به روز ریشه بدوانند البته نمی‌شود همه جامعه را فاسد نامید ولی میزان فساد در حدی است که زنگ های خطر به صدا در آمده
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    آقا مجبور نیستید حرفای دیگرون رو تجریه و تحلیل کنید. ما خودمون وضع خودمونو میبینیم واقعا بده که استرس تامین ضروریات زندگی ازارت بده... متاسفم براتون
    • سالار IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      این گرونی وفسادحق مونه ما فراموش کاریم و ممکنه دوباره به بهانه های واهی رای های عجیب! بدیم
  • ناشناس IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    به نظر من به اصلاح طلبان و اعتدالیون نمره منفی صد باید هر دوتاشون کشور را نابود کردند
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    شمااصلاح طلبان بین مردم کارنامه قابل قبولی ندارید سوابق خودتون رابرسی کنید بزرگ وکوچک دارید شما اصلا دربیت المالصغیر وکبیر میکنید صبر کنید یک بار که شده قوه قضاییه در عمل کردتان ورود پیداکند شما که وزیر اموزشو پرورش اونه وای بر احوالتان باید برید بمیرید بمیرید . فرهنگی
  • علی NO ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    درود بر اصلاح طلبان ۹۵٪ مردم ایران اصلاح طلب هستند
    • بهرام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      0 0
      برو بررسی میدانی کن بعدا می فهمی.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    ممنون مشرق برای این مقاله جامع
  • سلام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اصلاح طلبان واصولگرایان هر دو از یک قماش اند
  • محسن DE ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    چرا هر کی از مشکلات اقتصادی وگرفتاریهای (واقعی) مردم ایران چیزی میگه شما تحمل نمی کنید مگه شما ایرانی نیستین؟!!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    افسادطلبا مثل ... افتادن به جون اقتصاد کشور و از هیچ کاری برای پر کردن جیبهای گشادتون دریغ نکردن
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    حرف راست روگفته البته خودایشون هم دراین نقش داشته.الان هم اگرحرفی میزنه برای منافع خودشه.گربه محض رضای خداموش نمیگیره.
  • انقلاب IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    تاجزاده و امثال اینها جاده صاف کن و نوکر اجنبی اند کاری با آنها نداریم جاشان در بغل اجنبی است
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 0
    واقعا کی باید بفهمیم که نفوذ یعنی چی چقدر دیگه باید سرماییه انسانی و مالی از دست بدیم که بفهمیم اصلاح طلبها همون نفوذی های اسرائیلی هستند
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    اصلاح طلب ها اگر امروز جوابگوی مردم نیستید، فردا جوابتون رو میدن یا روز قیامت
  • Nm IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    هیچ زمانی جز دایره قدرتی که واقعا تا امروز مخفی مانده در این چهل سال سرکار نبوده حتی نه اصلاح طلبان که جای خوددارند ، حتی اصول گرایان هم عوامل قدرتی بوده که تا کنون همه را چرخانده و یک جامعه وامت واحد ه ایی را که امام درست کرده بود ، تکه تکه کرده و همه را با هم دشمن کرده است ایا واقعا عقلای جمع کشور نمیتوانند یا نمیخواهند این قده را شناسایی وجراحی کنند؟
  • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    عجــــــــــــــــــــــــــــــب!
  • جمشید IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    عملکرد تو این چند سال که از عمرش میگذره از نظر اقتصادی و مبارزه با فساد ضعیف بوده مخصوصا تو این چند سال اخیر اصلاح طلب یا اصول گرا فرقی باهم ندارن
  • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    باسلام به نظربنده آقای تاجرنیا واقعیت رومیگه بااینکه خودش هم دراین ناکارامدی شریک هست .یه سوال چراشماکه سینه چاک این نظام هستیت واقعیت قبول ندارین
  • Mikailsholeh IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اصلاح طلبان بی کفایت یا خود باید کنار بروند یا با دستمال کاغذی گوششونو بگیرین بندازین بیرون. دقیقا اینجوری یه انتخابات تاریخی و اکثریتی خواهیم داشت مطمئن باشین.
  • G IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    بسیاری از مدیران اصلاح طلب توانایی اداره خانوادشون روهم ندارند چه برسه به یک کشور
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خدایی این بنده خدا فازش چیه ؟ ساقی نابی داره
  • محمود MX ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اراجیف بیخودی تحویل نده.بس دیگه
  • رسول IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    من از بیگانگان نِیم روی زرد غم آشنایان رخم زرد کرد
  • علی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 1
    اصلاح طلبان باهرگونه خیانت وجنایت(شورش خیابانی ) علیه مردم ایران می خواهند حکومت رادردست داشته باشند. وبه مزدوری خودشان ادامه دهند.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    این قدر اصلاح طلبان آیه یاس خواندند تا ترامپ جری شد و تصور کرد تا نابودی ایران یک قدم باقی مانده و با همین توهم ۴ سال خودش را خسته کرد و ایران را هم زحمت انداخت.
  • حسین IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    درفرهنگ روستا و عشایر مثالی هست که میگیم تو دعوا ضربه ی اول رو باید بزنی وبری جلو اگه ضربه خوردی وپا پس کشیدی ضربه های پیاپی تاشکست میخوری بزدلها وترسوهای اقتدارطلب ( اصلاح طلب) باعقب نشینیهای پی درپی مملکت رو به افساد و نابودی برده اند هنوز هم دوقورت ونیمشون باقیه اصلاحاتیها دقیقاً مثل یاسرعرفات هستن
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    حقیقت‌تلخه
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 0
    زمستان هم میگذره این روزها هم تمام میشه ولی ادم باشیم حرف حق را از هر کسی قبول کنیم تاکی میخواهیم با زشتی وپلشتی مردم را به زحمت بیندازیم
  • dayani IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اینگونه برخورد با نظرات و مسائل مثل کلکل بین هواداران پرسپولیس و استقلال قبل از بازی است که فقط سرگرم کن است، خوشبحتانه بازی تمام می شود و نتیجه هم مشخص و کسی هم به دنبال کلکل ها نمی رود. در شرایط مردم هم واقعیات است که دیده می شود، نه کلکلهای اینچنینی
  • وحید IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خدایا شر منفعت طلبان(اصلاح طلبان)را از سر این مملکت اسلامی کم کن.بعضی از این ته مانده ها حسابی گوی سبقت رو از ترامپ در مورد سیاه نمایی از وضع کشور ربودن.واقعا این اراذل چه جوابی برای آخرت دارن.
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    اصلاح طلب تندروکندرو همه همه چاپ دروغ غارت کشور
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    نه به اصلاح طلب
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    بدبخت برو گم شو
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خود تاجر نیا یک مزدور امریکایی صهیونیستی است
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    واله بخدا شما دیگه دست اجنبی ها را از پشت بستید .
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اینا چپ و راستش یکی هستن بدرد مملکت نمیخورن نزدیک انتخابات که میشه سر و کله شون پیدا میشه. الکی هم دعوا نکنید
  • ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    اصلا اسمی از اصلاح طلب در انتحابات ۱۴۰۰ نیارید
  • علی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    شما اصلاح طلبان خیلی احمق هستید،جریان تمامیت خواه که میگن شمایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس