ظریفیان

کسانی که مردم آنها را بعنوان "بانیان گرانی و فاصله طبقاتی" در ۷ سال گذشته می‌شناسند، دوباره برای انتخابات ۱۴۰۰ فعال شده و می‌گویند ما در این مسائل صدای مردم هستیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عبدی: روحانیون حاضر در حکومت از ارزش‌های رسمی فاصله گرفته‌اند!

جماران: عباس عبدی، فعال چپ و از تئوریسین‌های جریان اصلاحات به تازگی در یک یادداشت با طرح این سؤال که "خطر اصلی برای ایران چیست!؟ " مدعی وجود شکاف بین نسل‌های جدید و گفتمان نظام اسلامی شده و نوشته است:

"-نسل جدید- امروز پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند که پدران‌شان هم قادر به پاسخ دادن به آنها نیستند چه رسد به ساختار رسمی که اصولا عقیده‌ای به پاسخ دادن ندارد. شکاف گسترده میان نسل‌های جدید با ارزش‌های رسمی در حال عمیق‌تر شدن است و هیچ راهی برای حل آن مگر به رسمیت شناختن این نسل وجود ندارد. آثار چنین شکافی را حتی میان روحانیون نزدیک به حکومت می‌توان دید که چگونه تحت تاثیر فرزندان و نوه‌های خود در حال فاصله‌گیری از ارزش‌های رسمی هستند. بنابراین بهتر است به جای پرداختن به عوامل مشهود ولی کم‌خطر که بزرگ‌نمایی می‌شوند، به جریان آرام زیر پوست جامعه توجه کرد که هیچ کاری هم علیه آنان جز به رسمیت شناختن آنان نمی‌توان کرد. باید به گونه‌ای عمل کرد که اکثریت قاطع مردم، به ویژه نسل جوان با ساختار رسمی نگاه همدلانه داشته باشند. "[۱]

*کسانی از فعالان اصلاح‌طلب دیرگاهی است که بر وجود شکاف میان نسل‌های نو و گفتمان نظام اسلامی تأکید دارند.

آنها در این زمینه کار را به جایی رسانیده‌اند که حتی در چندین مقطع عنوان شد که "نظام پهلوی به دلیل وجود شکاف در جامعه ایران سقوط کرد و ایران اسلامی هم هم‌اکنون مبتلا به بلیه شکاف شده است"!

چپ‌های مدعی این تئوری اما هرگز دلیل واضحی را برای این حرف اقامه نکردند و صرفا به صورت تک‌تیراندازی مشغول اصرار بر آن هستند.

این در حالی است که آنها برای همه‌گیری گسترده رفتارهای مورد علاقه نظام اسلامی در میان جوانان مثل "مراسم اعتکاف" و اردوهای جهادی هیچ حرفی ندارند و یا تشییع میلیونی پیکر شهید سلیمانی بر روی دستان پیر و جوان ایرانی را از تحلیل‌های خود پاک می‌کنند تا مبتدا و مؤخر داستان‌پردازی آنها با مشکلی مواجه نشود.

این افراد پاسخ نمی‌دهند که چگونه پس از پایان جنگ تحمیلی و طی ۳۰ سال گذشته امنیت کشور در ابعاد مختلف داخلی و خارجی بیشتر توسط جوانان نسل‌های سوم و چهارم حفظ شده است.

و یا چگونه در فضای مجازی و رسانه شاهد عملگری وسیع و اکثریتی جوانان کشور به نفع ایران اسلامی هستیم.

در بحث ادعای عبدی پیرامون فاصله‌گرفتن روحانیون حاضر در حکومت از ارزش‌های رسمی نیز هیچ مثال آشکاری غیر از مرحوم هاشمی وجود ندارد که البته ایشان هم دچار اشتباهات سیاسی و ایدئولوژیک بود و از تغییر رویکرد ایشان در سال‌های آخر عمر نمی‌توان نتیجه خاصی را برای جامعه ایرانی استنتاج کرد.

***

دولت روحانی خلاف شرع بیّن می‌کند

درخواست کمک منتقد قالیباف از "قالیباف"

حسن رسولی، فعال اصلاح‌طلب و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، روز یکشنبه گذشته در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر طی سخنانی گفته است:

"دولت در اقدامی خلاف بین شرع  و ماده ۲۳ قانون راهنمایی و رانندگی از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرجمع دریافتی‌های سال‌های اخیر که به امانت دست خزانه دولت بوده، تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری پرداخته است و پیش‌بینی ما برای سال ۱۴۰۰ رقمی بین ۱ هزار  تا ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد این بخش برای تهران است. "

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او همچنین از نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم خواسته است: "به نمایندگی از حقوق ملت در رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده با تجدید نظر اساسی در ردیف ها و تبصره ها از تداوم ظلم‌های پیش گفته به شهرها بویژه تهران جلوگیری قانونی کنند. "

رسولی در ادامه تأکید خود بر حقوق مالیه شهرداری، خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز می‌گوید:‌ توقع دارم با استفاده از تجارب و اشراف کامل به شهرداری تهران امروز که در جایگاه رئیس خانه ملت قرار گرفته اند، با آگاهی کامل و بدور از رویکردهای سیاسی و جناحی ایفای نقش عادلانه نماید که رضایت خالق و خلق را فراهم سازد. [۲]

*آنچه که آقای رسولی درباره گروگانگیری بودجه شهرداری از سوی دولت آقای روحانی توضیح داده قطعا خلاف شرع است و مستوجب پیگیری. اما مسئله اینجاست که آیا عقل منفصلی در شورای شهر پنجم تهران هست که به خلاف شرع‌های صورت گرفته در درون این شورا هم اهتمام مسئولانه داشته باشد!؟

آیا تهمت‌هایی که از درون همین شورا پیرامون بدهی‌های شهرداری تهران به قالیباف زده شد خلاف شرع بیّن نبود؟

آیا پرونده‌سازی‌های بی‌فرجام شهردار نجفی علیه قالیباف خلاف شرع بیّن نبود؟

مگر همین آقای رسولی نبود که در یک خلاف شرع آشکار مدعی بی‌صلاحیتی قانونی قالیباف شد و طی اظهاراتی پیش از انتخابات مجلس یازدهم گفته بود: "مراجع ۴ گانه مورد وثوق شورای نگهبان، اسناد و مدارکی درباره تخلفات قالیباف داشته‌اند اما آنها را به شورای نگهبان ارسال نکرده‌اند! "[۳]

مجمل آنکه اگر قرار است آقایان جوالدوزی به دولت بزنند حتما رواست که اول به خود سوزن بزنند و درباره آنهمه خلاف شرع بیّنی که انجام دادند و پاسخگو هم نبودند؛ بیشتر تأمل کنند.

گفتنیست، در جریان ادعاهای یک عضو شورای شهر تهران علیه قالیباف که از همه تندتر بود؛ قالیباف وارد فرایند شکایت حقوقی شد و فرد مدعی نیز دست آخر نتوانست ادعاهای خود را ثابت کند و سرانجام به حبس و شلاق محکوم شد.

***

"بانیان فاصله طبقاتی و گرانی" دوباره دلسوز مردم شدند!

غلامرضا ظریفیان، فعال اصلاح‌طلب و از حامیان رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چگونه خواهند توانست –در انتخابات ۱۴۰۰- جامعه را با خود همراه کنند، اظهار داشت: نخست اینکه اصلاح‌طلبان باید نیازهای واقعی جامعه را رصد کنند و نمی‌توانند نسبت به این نیازها مانند؛  مساله کاهش فاصله طبقاتی، بحث معیشت و بیکاری و مساله فسادی که در بخشی از حاکمیت ما ریشه دوانده است، بی‌توجه باشند. باید بدانیم که عدالت در کنار آزادی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مردم باید احساس کنند که اصلاح طلبان در این زمینه به پژواک صدای آن‌ها بدل شده‌اند! [۴]

*چیزی که مردم نیاز دارند از چپ‌ها بدانند اول از همه چرایی رواداری آنها برای افزایش فاصله طبقاتی، تنگ شدن و تُنُک شدن معیشت و شیوع حقوق‌های نجومی با انتخاب دولت اعتدال برای دو دوره متوالی است!

رجال جریان سیاسی خاص با چه رویی خود را مدعی این مقولات نشان می‌دهند در حالی که می‌دانستند با آمدن آقای روحانی "مدیریت جهادی" در کشور به حاشیه می‌رود و معیشت مردم با گرانی و سوء مدیریت‌ها دچار مشقت می شود.

آنها خوبتر از هرکسی می‌دانند که چاره مشکلات کشور نه در مذاکره که در جهش تولید و نظارت بر بازار است اما با این وجود گزینه‌ای را در دامن رأی مردم گذاشتند که صراحتا خواسته و نگاهی جز مذاکره نداشت.

از طرف دیگر مگر دولت آقای روحانی چیزی جز عملکرد مدیران اصلاح‌طلب آن است!؟

ظریفیان از کدام گفتمان نو و برنامه‌ریزی تازه حرف می‌زند در حالی که امثال ربیعی و نوبخت و زنگنه و جهانگیری و ترکان و آخوندی و انصاری و سایرین جمله از اصلاح‌طلبان ستادی هستند.

و "وضع موجود" نیز صرفاً حاصل گفتمان و عملکرد همین افراد است که به اسم آقای روحانی به مردم تحمیل شده است.

ماجرای "حقوق‌های نجومی"، "به صف کشاندن مردم در ماجرای سبد کالا"، و بازدید رئیس جمهور از یک کارخانه بدون پیاده شدن از ماشین مگر در همین دولت موعود اصلاح‌طلبان رخ نداد که اکنون آقای ظریفیان خود و دوستانشان را منتقد فاصله طبقاتی و فساد و غیره جلوه می‌دهند!؟

بدیهیست که مردم عزیز ایران نباید در انتخابات ۱۴۰۰ "امر تجربه شده" را دوباره بیازمایند و دوباره به آدم‌هایی اعتماد کنند که وضع موجود حاصل عملکرد و رأی و نظر آنهاست.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1491162

2_ www.irna.ir/news/84179891/

3_ mshrgh.ir/1042966

4_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1022255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 1
    ماحصل سلطه اصلاح طلبان بر ارکان اجرایی و گاهی تقنینی در این چهاردهه عمر انقلاب فقط ایجاد قشر نوکیسه تازه به دوران رسیده بی رحم نسبت به هموطنان و مستضعفان و ذلت پذیر درمقابل غربی ها و افزایش فاصله طبقاتی و بی اعتمادی گروهی از عوام جامعه نسبت به نظام بوده است!!!
  • ملت دانا IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 1
    عباس آقا بین روحانی و کسی که داخل لباس روحانیت جاخوش کرده تفاوته...ضرب المثلش اینه: گرگ در لباس میش
  • جوادی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 0
    عبدی: روحانیون حاضر در حکومت از ارزش‌های رسمی فاصله گرفته‌اند! . آقای عبدی در مورد فاصله پیدا کردن سیاستمداران و سلبریتی ها و آقا زاده های اصلاح طلب از اسللام هم افاضاتشان را انتشار بدهند . دسته پیاده شده از قطار انقلاب ، مسافر قاچاقی بودند . از قطار پیاده شان کردند . برای خرابکاری وارد این قطار شده بودند . برای اطلاع ایشان انشاء الله در انتخابات 1400 عده دیگری را هم پیاده خواهند کرد . این حکومت باید اتصال پیدا کند به حکومت جهانی بقیه الله . جایی برای فاصله پذیر ها ندارد .
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    6 2
    اسلاحتلب خوب اسلاحتلب مرده است
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      4 0
      سرطان اصلاحات
  • حسن IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    12 0
    آقای عبدی یک کم به فکر آخرت خودت باش دیگه داری پیر میشی و عقلت کار نمی کنه
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
      6 0
      احسنت گل گفتی
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    7 0
    اصلاحات ذخایر اسرائیل وآمریکاست است
  • میرک IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    4 0
    اقای عبدی تووامثال توجامعه رابسوی افساد کشیدیدحالانگران فرزندان نوه هایتا ن هستیدخدااز شما نگذرد.
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    عبدی : نسل جدید اصلاحات امروز پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند که پدران اصلاحطلبشان‌ هم قادر به پاسخ دادن به آنها نیستند چه رسد به پدربزرگ آنها یعنی کارگزارانتی ها. شکاف گسترده میان نسل‌های جدید با اصلاحات رسما در حال عمیق‌تر شدن است و هیچ راهی برای حل آن مگر اصلاح اصلاحات وجود ندارد. آثار چنین شکافی را حتی میان روحانیون نزدیک به غربگراها می‌توان دید که چگونه تحت تاثیر فرزندان و نوه‌های خود در حال فاصله‌گیری از ارزش‌های رسمی هستند و آقازایده های آنان پول پارو میکنند. بنابراین بهتر است جمع کنیم برویم دنبال کارمان تا 1400 ما را به گوشه دان تاریخ! پرتاب نکرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس