کد خبر 1168917
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
آتش‌سوزی در جنگل‌های اشکورات گیلان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان از حریق ۸۱ فقره‌ای در سطح جنگل‌ها و مراتع گیلان خبر داد و گفت: در پی یک هفته اخیر حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی درگیر آتش شده که کاملاً سطحی بوده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد قربانی لرد، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان امروز  با اشاره به آخرین جزئیات حریق جنگل و مراتع گیلان، اظهار کرد: از بیستم دی‌ماه تا شب گذشته ۸۱ فقره حریق در سطح جنگل و مراتع استان گزارش‌شده است.

بیینید:

تصاویری از آتش سوزی در مناطق مختلف گیلان

وی با بیان اینکه از شب گذشته تاکنون حریقی در سطح جنگل و مراتع استان نداشته‌ایم، افزود: خوشبختانه تمامی آتش‌های عمقی و سطحی گیلان در بخش‌های جنگلی و مرتعی خاموش شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به میزان حریق جنگل و مراتع استان طی روزهای اخیر، گفت: بنابر تخمین اولیه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی به‌صورت جزیره‌ای و کاملاً سطحی سوخته شده باشد.

قربانی با اشاره به آخرین حریق صورت گرفته در سطح جنگل‌های سیاهکل و اشکورات رودسر، خاطرنشان کرد: در این دونقطه نیز حریق بسیار گسترده بوده که پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵ هکتار از اراضی جنگلی به‌صورت نقطه‌ای و کاملاً سطحی درگیر آتش ده باشند.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم طی روزهای آینده، گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی طی روزهای آینده نیز شاهد وزش باد در سطح استان به‌ویژه در ارتفاعات هستیم که مجدداً می‌شود از روشن کردن آتش در سطح جنگل‌ها و مراتع به جدیدت پرهیز شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    کار باندهای مافیایی اقتصادیست که زیر نظر مثلث فساد استانداری، شهرداری و شوراهای شهر هستند و ماموریتشان کوه خواری، جنگل خواری، دشت خواری و زمین خواری است. مشابه این مدل از فساد برای تغییر کاربری اراضی و دزدیهای گسترده از منابع طبیعی در استانهای دیگر کشور هم چهارنعل در حال انجام است.
  • علمی اجتماعی شمیلا لوکس بلاگ IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    0 0
    کشاورزان و بومی ها و اهالی روستاها و جنگل نشینها آتش می زنند تا به عنوان مزرعه از آن استفاده کنند یا به شهری ها و پایتخت نشینان به قیمت گزاف بفروشند. کار هر سالشان همین است. باد گرم فرصتی برای صاحب زمین بیشتر شدن آنهاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس