روحانی: سرنگونی ترامپ مشابه فرار شاه معدوم از ایران است/ سیاست فشار حداکثری شکست خورد

حسن روحانی گفت: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.

به گزارش مشرق، مراسم بهره برداری از طرح های ملی مناطق آزاد تجاری، صبح امروز (پنج شنبه 25 دی‌ماه) با حضور رئیس جمهور و شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد.

حجت الاسلام حسن روحانی       رئیس جمهوری ای ران در این مراسم اظهار داشت: رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت جایگاه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور، گفت: مبنای این مناطق این بوده که سرمایه گذاران بتوانند با تسهیلات خاص، امتیازات خاص و معافیت های خاص سرمایه گذاری کنند و آنچه تولید می شود را صادر کنند.

وی افزود: از آغاز دولت یازدهم تاکید من این بوده است که مناطق آزاد نباید محل واردات کالا باشد و باید به محلی برای صادرات تولیدات و محصولات کشور تبدیل شود.

روحانی افزود: از ابتدا بنا بر این بوده که در مناطق آزاد محصولاتی قابل رقابت با دنیا با استانداردهای قابل قبول تولید شود و این مناطق بتواند به مراکز صادراتی تبدیل شود که هم به اقتصاد منطقه و هم به اقتصاد کل کشور کمک کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با ریل گذاری های انجام شده، امروز آمارها نشان می دهد که در مسیر تبدیل مناطق آزاد از وارد کننده کالا به صادرکننده تولیدات و محصولات کشور موفق بوده ایم و صادرات کالا از این مناطق به خارج از کشور رقمی بالغ بر 138 میلیارد دلار است و در برابر واردات ما در این مناطق درمجموع 47 میلیارد دلار بوده است.

روحانی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد مناطق آزاد تجاری، گفت: امروز به اعتبار توسعه و گسترش دولت الکترونیک مسیر راه‌اندازی کسب و کارها شفاف، کوتاه و عادلانه شده و به دلیل حذف مراجعات حضوری، فساد احتمالی از این روند نیز تا حدود زیادی رفع شده است.

رئیس جمهور افزود: امروز حدود 70 درصد روند انجام کارهای لازم برای کسب مجوز فعالیت‌های اقتصادی مناطق آزاد تجاری در بستر دولت الکترونیک انجام می‌شود که تا پایان دولت فرایند الکترونیک به صددرصد ارتقا یافته و زمان لازم برای کسب مجوز نیز از 30 روز به 20 روز کاهش خواهد یافت.

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مناطق آزاد در شرایط تحریم می‌توانند کمک حالِ اقتصاد کشور باشند، اضافه کرد: در سال 97 و همزمان با آغاز جنگ تمام عیار و تروریسم اقتصادی علیه کشورمان تاکید کردم که مناطق آزاد و تجاری باید به کمک کشور برای مقابله با تحریم بیایند.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز این خبر خوشحال‌کننده را شنیدیم که در همین شرایط فشار و تحریم‌های گسترده اقتصادی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نسبت به سال گذشته در مجموع 56 درصد افزایش جذب سرمایه‌ داخلی و خارجی داشته‌اند که نشان از رشد و بهبود جذابیت‌های این مناطق و عملکرد موفق دولت در این زمینه است.

روحانی با بیان اینکه امروز تقریبا در همه کشورهای منطقه، مناطق آزاد و ویژه تجاری و اقتصادی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: امروز رقابت برای جذب سرمایه سخت‌تر شده و لذا باید روز به روز جذابیت و امتیازهای معقول مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را برای موفقیت در این رقابت افزایش دهیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت علاوه بر وعده‌هایی که برای ایجاد رونق در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داده است در لایحه بودجه نیز تمهیداتی برای این منظور اندیشیده که از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهم این مسائل را در بررسی لایحه بودجه سال آینده مدنظر قرار دهند و توجه داشته باشند که باید برای ایجاد رونق در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وعده‌ها را عملی کنیم.

روحانی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که لوایح ارائه شده دولت برای ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید در کشور را سریع‌تر بررسی و تصویب کنند تا بتوان از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور برای جذب سرمایه داخلی و خارجی و ایجاد و سرعت بخشیدن به رونق اقتصادی بهره برد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی علاوه بر جذابیت‌های موجود برای فعالیت‌های اقتصادی در زمینه گردشگری نیز جذابیت‌های زیادی دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، چه در جنوب و چه در شمال کشور ظرفیت و امکان جذب گردشگر و رونق فعالیت‌های مرتبط را دارند که این امکان، ضرورت همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها و قوای مختلف برای تسهیل فعالیت مناطق آزاد و تجاری کشور را بیش از پیش اثبات می‌کند.

رئیس دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید در مصرف گاز مراعات کنیم ما الان معادل نیمی از مصرف گاز ۲۷ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مسعود IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    4 8
    قطع کنید اقا قطع کنید اسراف کاران را
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      4 4
      در زمستان به هتلی در اروپا رفته بودم ولی از سرما نمیتوانستم بخوابم. از مسئولین هتل خواستم اتاق من را گرمتر کنند که گفتند چند یورو هزینه دارد. که پشیمان شدم. در اروپا انرژی گران است و مردم عادت کرده اند. برق هسته ای هم ارزان نمیفروشند
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      6 0
      با این مرکز آمار ، آقا مسعود شما هم جزو گزینه های روی میزی . بدلیل کمبود گاز برق مجانی هم یعنی برقت قطع میشه با دود مازوت اضافه بنزین فاسد
    • شاکی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      14 1
      اینقدر به مردم توهین نکنید . لابد اونا تو زمستان منقل و چوب میسوزنن . لطفا بگید اکسفورد که بودید اونجا رو با چی گرم میکردن .
    • مظلوم IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      8 0
      اگر مقدوره یک چند لحظه‌ای بیان بیرون و ببینید که ما مردم بالاخره چه گلی به سر بگیریم
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      8 0
      یه سر برو فرحزاد، دربند، درکه و... تا ببینی چطور این ثروت غیرقابل جایگزین را نابود میکنند. حالا شما برو محاسبه کن ببین از این جور مکانها چه تعداد در همه شهر های ایران وجود دارد
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      9 0
      آکسفورد نبوده... گلاسکو بوده . تازه تابعیت اون کشور رو هم داره
    • BE ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      0 0
      نمیگه اینجا تا چه حد قانون است برای ایزوله کردن ساختمان و چه هزینه سنگینی انرژی داره
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    23 0
    منظورت از 27 کشور لابد کشورهایی هستند که از شهرستانهای ایران هم کوچکترند مثل لوکذامبورگ آندورا مالت لیختن اشتاین سان مارینو و.... در ضمن ایران درسته تابستانها کشوری گرم محسوب میشه ولی به علت کوهستانی بودن در زمستانها اکثرا دمای شهرهای اون پایینتر از شهرهای اروپا هم میشه مثلا استانهای اردبیل اذربایجان شرقی غربی زنجان کردستان مرکزی همدان کهکیلویه و بویر احمد چهار محال و بختیاری کرمان لرستان شمال استان تهران شمال استان قزوین شمال استان البرز جنوب استانهای گیلان و مازندران و غرب استان اصفهان و شمال استان فارس و شرق استان کرمانشاه سوز زمستانه شدیدی دارند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    20 0
    و ايشان اشاره نكرد كه كشورهاي اروپايي سوخت پاك و ارزان هسته اي دارند كه به برق تبديل ميشىود و در خانه هايشان اجاق گاز و بخاري گازي ندارند!!!!!
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      22 0
      و همينطور كه وسعت اين كشورها هر كدام به اندازه يك استان ايران است!!!
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    10 0
    روحانی: مجلس لوایح دولت در مورد مناطق آزاد را زودتر تصویب کند، ما به مردم قول داده‌ایم،به مردم قول دادید یا واردکنندگان نورچشمی دولت اعتدال!!!!
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    8 0
    خوب خدا را شکر مقصر اصلی پیدا شد
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    3 0
    ایران یک رئیس جمهور دارد و ان شما هستید. بنابراین مصرف زیاد هر انرزی حاصل مدیریت شما است. باید برای افراد سرانه انرزی تعیین کنید و یارانه بدهیدو انرزی ها به نرخ جهانی عرضه کنید
  • حامد IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    7 0
    آدرس غلط نده نیروگاهت رو بساز. اکثر مناطق ایران حتی تو سرما هم آفتاب خیزن، سیستان و بلوچستان بادهای معروفی داره، خب چرا کاری نکردید؟ بماند که اکثر کشورهای اروپایی از اکثر استان های ما کوچکترن!
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    وقتی منایع تولید برقی به خیر از گاز مانند انژی ابی و بادی و خورشیدی را توسعه ندادید مقایسه مصرف گاز با دیگر کشورها غلط است. همه جانبه و کارشناسی نیست. ع=
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    داریم که مصرف میکنیم واردکه نمیکنیم
  • BE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    13 0
    من بلژیک رو میگم که یکی از ۲۷ کشوره اکثر خونه ها از برق استفاده می کنن . دما تو فصل سرما یه مدت کوتاه به زیر صفر میره حدود منفی ۲ اکثرا بالا صفر هست.بعد بلژیک کشور کوچی هست ۵۵ تا بلژیک تو ایران جا میشه اینجور مقایسه ها درست نیست.مثلا برای فصل گرما تو بلژیک خونه ها وسیله سرمایش ندارن خیلی بهشون فشار بیاد میرن یه پنکه میخرن چون اصلا مثل ایران گرم نمیشه. این مدل مقایسه ها فقط برای توجیه الکی کردن هست.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      4 0
      اينطور مقايسه ها نشانه عدم داشتن اطلاعات وتخصص يك رييس جمهور يعني بالاترين مقام اجرايي كشور است كه جاي تاسف دارد!!!بماند كه كلا سياست ايشان ايجاد احساس گناه و تقصير در ملت بزرگ ايران است
  • جواد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    بخاطراستانداردنبودن دستگاههای گازسوزه.. شماوسایلهای کم مصرف تولیدکنیدبعدبمردم خرده بگیریدچقدرمصرف میکنید.. مثل بنزین احتمالامیخوادبره بالاقیمتش.. ماشینهاراکم مصرف نمیسازندارانطرف ازمردم انتظاذدارن کم مصرف کنند.. مامصرف نکنیم میره توجیب رانت خواران ویکی مثل اخوی شما...
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    3 0
    یه چیز دیگه رو که این پروفسور در نظر نمی گیرد استاندارد نبودن منازل از نظر اتلاف گرما و سرما می باشد ، تنها کشوری که در دنیا از یونولیت در ساخت منازل استفاده می کند ایران است که نه عایق صدا است و نه عایق گرما ، کدام شهرداری و مهندس ناظری بر ساخت خانه های واقعا نظارت می کنند نتیجه اش این می شود که شعله بخاری را در زمستان تا آخر هم بکنی سرما از دیوار ها ، کف و سقف خانه ها وارد می شود
  • ناشناس IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    باز هم كم لطفى از اقاى رييس جمهور براى خودشان درد ايجاد ميكنند و هزينه درمانش را از جيب مردم ميخواهند مصرف گاز كشور را با اروپا ميسنجند ولى مصرف بسيار بسيار بسيار زياد و قيمت بسيار بسيار بسيار ارزان برق اتها را پنهان نگهميدارند مصرف غالب برق در المان فرانسه به نه لوكز و.... الكتريسيته است حتى در كشورى كه شما در انجا تحصيلات دكترى داشتند
  • عباس IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    3 0
    توجیهات آقای تدبیر در باب قطعی برق. فردا که آب را هم قطع کردند مدعی خواهند شد که مردم ایران به اندازه اروپایی ها آب مصرف میکنند
  • US ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    اب و برق و گاز ....قطع کنید و در کنار مرغ، تخم مرغ، گوشت، روغن،....به لیست صادرات اضافه کنید. مستضعفین هم به امید خدا با یارانه 45 تومانی مازوت میخرند و باد هوای مازوتی می خورند و می نوشند
  • Mohammad IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    2 0
    تمها راه کاهش مصرف گار کشور رعایت تبصره 19 در ساختمان سازی جدید و عایق کاری و دوجداره سازی دربهای ساختمانهای قدیمی است هزینه دولت در این زمینه سرمایه گذاری برای آینده است.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    نه بابا، پول ندارید برای کسری بودجه مجبورید گاز رو صادر کنید
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    چه کسی به ایشون دکترا داده؟
  • NL ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    به جای سیمان داخل راکتورهای هسته ای مثل فرانسه نیروگاه برق هسته ای بساز بعد بیا ملت و کشورت رو متهم به اسراف کن اونم مقایسه با جهان آرزویی و آمالی خودتون اروپا ..!
  • سید فروزان CH ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    1 0
    وقتی از سرمایه گذار خارجی صحبت میکنید ،‌واقعا شرم است ، چینیها را خارجی نمیداند ،حتما باید بور باشند تا بشوند آقا بالاتر ایشان و البته با فاکتور سازیهای قلابی میلیونها دلار نصیب ن کنند
  • محمدایوب IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    بابا ولنجک سرده.. بیا جنوب شهر ببین خونه های مردم ۴۰ متر بایه بخاری. این حرفت مثل. نظر سنجی تو ماشین ازپشت شیشه دودیه علی حرکت الله. بیا پایین ببین البته مردم ارادت عجیبی بهت پیدا کردن
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    اروپا و چین ۳۰ برابر ایران مصرف برق و تولید دی اکسید کربن دارند. منتها به جای گاز از ذغال سنگ استفاده می کنند.
  • مهیار IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    2 0
    خوب بگو معادل مصرف14 کشور اروپائی !!!!چرا نیمی از 27 کشور ؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس