کد خبر 1167484
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶
تحقیر پامپئو از سوی اروپایی‌ها - کراپ‌شده

خبرگزاری رویترز در گزارشی به علت اصلی لغو غیر منتظره سفر وزیر خارجه آمریکا به اروپا پرداخت.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در آخرین دقایق، سفر اروپایی خود را لغو کرد و بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، در پیش بودن مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب و انتقال قدرت طی روزهای آینده دلیل لغو این سفر اعلام شده است.

این ادعای وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز، در خبری اختصاصی به نقل از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرد که پامپئو به این دلیل سفر اروپایی خود را لغو کرد چون وزیر خارجه لوکزامبورگ و دیگر مقامات ارشد اروپایی از دیدار با وی امتناع کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، قرار بود پامپئو در آخرین سفر خود به اروپا به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا با «جیان آسلبورن» وزیر خارجه کشور کوچک اما ثروتمند لوکزامبورگ دیدار کند. همچنین قرار بود پامپئو در بروکسل با دیگر دیپلمات‌های ارشد این اتحادیه دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

عدم موضع‌گیری قاطع پامپئو در قبال آشوب‌های روز چهارشنبه در برابر کنگره آمریکا با انتقادهای زیادی همراه شده است.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    13 0
    اخرین دست پاهاشو میزنه این رذل فربه هم باید به درک واصل بشه
  • رضا IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    16 0
    خب ديگه خودتون هم كه اعلام كرديد علت لغو سفر اين حرومزاده قاتل چى بوده ؟! مراسم تحليف را بهانه كردند وگرنه اروپائى ها تحقيرشون كردند !
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    فکر کنم سرگیجه گرفته زبون بسته-
  • محمد ثانوی گروسی GB ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس