کد خبر 1167269
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

ترفند های مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می توان دکوراسیونی بهتر برای اتاق خواب ایجاد کرد. معمولا بعد از یک روز خسته کننده پناه بردن به اتاق خواب شخصی راهکاری بسیار موثر برای تجدید آرامش و انرژی از دست رفته است. از این رو دکوراسیون زیبا و آرامش بخش داشتن برای اتاق خواب یکی از نکات بسیار مهمی است که باید در نظر گرفت. با این مقاله همراه باشید تا در آن برای شما ایده ها و راهکارهایی را بیان کنیم که در داشتن یک اتاق خواب منحصر به فرد اما آرامش بخش و جذاب موثر باشد.

اتاق خواب با سبکی آرامش بخش

معمولا برای داشتن اوقاتی آرامش بخش، پناه بردن به اتاق خواب یکی از راهکارهای در دسترس است. این موضوع برای خیلی از افراد پیش آمده است که خود اتاق خواب گاهی با دکوراسیونی که دارد سبب به هم خوردن افکار و پریشانی شود. از این رو باید همیشه نکاتی را برای چیدمان بهتر آن در نظر داشت. در ادامه آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

1. از شلوغی بپرهیزید

می توان گفت مهمترین نکته ای که باید برای دکوراسیون اتاق خواب در نظر گرفت، پرهیز از شلوغی بیش از حد است. نباید برای اتاق خواب هر آنچه که به عنوان دکوری یا حتی ابزار کاربردی وجود دارد را قرار داد. گزینه هایی مانند مبلمان، استفاده از دکوری ها یا میز اضافی در اتاق خواب سبب به هم خوردگی آن می شود بهتر است گزینه هایی که کمتر کاربرد دارند یا اضافی هستند را حذف کنید.

علاوه بر این موضوع باید همیشه مراقب باشید دکوراسیون اتاق خواب به هم خورده و شلوغ دیده نشود. همیشه در نظم داشتن آن بکوشید. در ادامه راهکارهایی را برای این منظور بیان می کنیم.

نکاتی برای نظم اتاق خواب

برای اینکه اتاق خواب منظم دیده شود، بهترین راهکار استفاده از قفسه های مختلف است. قفسه ها و باکس ها می تواند نظم بسیار خوبی را برای لوازم ایجاد کنند. از قفسه ها برای لباسها می توانید استفاده کنید اما باید لباس ها تا شده در آن ها قرار گیرند. باکس ها نیز برای کتاب ها گزینه های بسیار خوبی هستند. علاوه بر کتاب می توانید لوازم دیگری مانند چسب، ابزارهای کاربردی و لوازم دیگر را نیز با ترتیب خاص در باکس های دسته بندی شده قرار دهید. این روش می تواند نظم خوبی را برای اتاق ایجاد کند.

2. رنگ های مناسب انتخاب کنید

از دیگر نکاتی که باید برای دکوراسیون اتاق خواب در نظر داشت، انتخاب رنگ ها محسوب می شود. بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که با سلیقه شخصی تان همخوانی داشته باشد. استفاده از نهایتا 3 رنگ می تواند دکوراسیون بهتری را ایجاد کند. البته بهتر است این 3 رنگ تقریبا در یک طیف رنگی باشند تا هارمونی خاص و چشمگیری ایجاد شود.

3. از رنگ متناقض در کنار تم اصلی استفاده کنید

رنگی که طبق سلیقه برای تم اصلی اتاق خواب انتخاب میکنید زیبایی چشمگیری ایجاد خواهد کرد. اما برای اینکه یکنواختی و بی روحی فضا را از بین برده باشید پیشنهاد می کنیم چند تا از وسایل را با رنگی متضاد و متناقض انتخاب کنید. برای مثال اگر تم اصلی اتاق خواب صورتی است از یک رنگ تند و متناقض مانند زرد یا آبی برای انتخاب یکی از دکوری ها استفاده کنید تا جلوه بیشتری را به همراه داشته باشد.اما این کار را بهتر است بیش از حد انجام ندهید زیرا سبب از بین رفتن همخوانی و زیبایی فضا خواهد شد.

4. نور مناسب برای اتاق خواب

یکی از نکات مهمی که باید برای چیدن دکوراسیون در اتاق های خواب یک نفره یا دو نفره در نظر گرفت، نور مناسب است. نور مناسب برای اتاق خواب ها ممکن است از طریق نور طبیعی یا نورپردازی با منبع نور الکتریکی تامین شود.

برای مواردی که هدف استفاده از نور طبیعی باشد، باید پنجره های دیواری و یا سقفی را در نظر گرفت. پنجره های دیواری در صورتی که با پرده پوشیده شوند دیگر منبعی برای تامین نور محسوب نمی شوند و باید منبع نور الکتریکی مناسبی را برای آن انتخاب کرد. استفاده از آباژور بالای تخت، استفاده از چراغ مطالعه کنار میز کار و همینطور منابع نور مخفی و نقطه ای در اطراف اتاق از گزینه هایی هستند که امروزه بیشتر از گذشته برای دکور اتاق به کار می روند. امروزه کمتر از لوسترهای کلاسیک و بزرگ برای اتاق استفاده می شود.

5. انتخاب پرده مناسب

برای اینکه پرده مناسب تری را بتوانید برای اتاق خواب انتخاب کنید باید به ترکیب رنگ وسایل اتاق توجه کنید. در صورتی که فرش یا قالیچه و روتختی ترکیب رنگی مشابهی داشته باشند، بهتر است پرده اتاق را هم طوری انتخاب کرد که همخوانی چشمگیری با آنها داشته باشد.

ولی نکته ای که قابل توجه است و باید برای خرید پرده در نظر داشت این است که طوری باشد که کاملا ضخیم نباشد و مقداری نور را از خود عبور دهد. معمولا پرده های حریر ساده گزینه های خوبی هستند که می توان برای همه موارد بدون اینکه خسته کننده باشند و از مد بیفتند، استفاده کرد.

6. سعی کنید دیوارها را تزیین کنید

یکی دیگر از راهکارهای خوب برای زیبایی چیدمان اتاق ها، استفاده از دیوارها است. برای اینکه وقتی وارد اتاق خواب می شوید احساس بهتری داشته باشید، می توانید از گزینه های مختلف زیر طبق سلیقه  کمک بگیرید:

● استفاده از آیینه

● به کار بردن تابلوهای نقاشی

● استفاده از تابلوهای عکاسی

● تابلوهای خوشنویسی با فونت درشت امروزه بسیار پرکاربرد شده اند

● استفاده از قاب عکس های متعدد کنار هم با همخوانی مناسب قاب ها

● استفاده از یک عکس بزرگ روی دیوار

● استفاده از باکس یا شلف های دیواری و دکوری هایی مانند کاکتوس و مجسمه یا کتاب ها روی آن

البته باید توجه داشته باشید گاهی تغییر رنگ دیوار یا تغییر کاغذ دیواری هم میتواند تغییر چشمگیری برای دکور اتاق باشد که تقریبا این راهکار را اکثر افراد خودشان به راحتی می توانند اجرا کنند.

در آخر

برای دکور دادن به وسایل اتاق خواب بهتر است از وسایل و لوازم بزرگ مانند سرویس خواب و میز مطالعه شروع کنید. در پی آن نیز می توانید دکوری های مختلف را با به کارگیری از ذوق و سلیقه و چند فوت و فنی که بیان شد به خوبی چیدمان دهید.

منبع : گروه بازسازی و طراحی داخلی کوئیک سازه


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس