دیدار 2 مقام وزارت خارجه آمریکا با وزیر خارجه عربستان سعودی در ریاض - کراپ‌شده

دولت سعودی در بیانیه‌ای از تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن از سوی آمریکا، به گرمی استقبال کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از تصمیم دولت آمریکا برای تروریستی خواند جنبش انصارالله یمن استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، دولت ریاض در این بیانیه مدعی شد که اقدام آمریکا موجب خواهد شد تا یمنی‌ها به میز مذاکره بازگردند و دست از اقدامات خود بردارند.

وزارت خارجه دولت سعودی، بار دیگر ادعا کرد که جنبش انصارالله به نیابت از ایران، موجب وخیم شدن شرایط انسانی در یمن شده و تهدیدی برای صلح و امنیت و اقتصاد جهانی است.

در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری شده است که تروریستی خواندن جنبش انصارالله و چند تن از شخصیت‌های این جنبش، موجب عدم دستیابی نیروهای یمنی به موشک و پهپادها و سلاح‌های پیشرفته شود و همراستا روند سیاسی برای پایان جنگ را تقویت کند و آن‌ها را به پای میز مذاکره بیاورد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه به وقت تهران) به نقل از پامپئو منتشر کرد، گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

«محمد علی الحوثی»  عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به این اقدام واشنگتن، سیاستهای دولت ترامپ را نشانگر بحران تفکر و یک رفتار محکوم دانست و گفت که یمن نیزحق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • افشین IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    5 2
    ای مگس عرصه سیمرغ چه جولانگه توست
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    اگر جنبش های مردمی وآزادی بخش از اسوی آمریکا تروریست خوانده نشوند جای تعجب دارد تروریست خواندن انصار الله از سوی شقیق ترین دولت های تروریستی عالم حقانیت انصار الله می رساند وبر محبوبیت آن می افزاید ولکه ننگین بر چهره ی دولت های تروریستی عالم خواهد ماند
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    واقعا از هیکل گنده تان خجالت نمیکشید؟ جهان عرب به ریشتان میخندد. اینجا هم چیزی نمانده پوزه نجستان به خاک مالیده شود، به امید عربستان بی سعودی.
  • علی IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    2 0
    سعودیها همیشه کوته بین هستند
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    2 0
    بهتر است گاوهای شیرده آل سعود، خودرا برای دوشیدن ،توسط ارباب جدیدش آماده کنند.
  • عباس IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    یک کلام هم از ننه عروس بشنوید مرگ بر آل سعود _مرگ بر آمریکا _مرگ بر سلمان بن عبدالعزیز_مرگ بر بن سلمان_مرگ بر آل نهیان
  • احمد IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    وجود نحس خاندان آل سعود سراپا تروریست آدم کش هستی؟ نمونه قاشقچی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس