محمد علی الحوثی نمایه

عضو شورای عالی سیاسی یمن، دولت آمریکا را مسئول مستقیم جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن دانست.

به گزارش مشرق، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (پنجشنبه) در چهارمین سالروز جنایت هشتم اکتبر ۲۰۱۶ در صنعاء که ۱۵۵ کشته و ۵۲۵ زخمی در پی داشت، آمریکا را از عاملان مستقیم این جنایت دانست.

بیشتر بخوانید:

صنعاء: دخالت آمریکا عامل کشتار یمنی‌هاست

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله، او همچنین گفت که دولت آمریکا مسئول این جنایت و دیگر جنایت‌های رخ داده در یمن از ابتدای آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن است و از ابتدا دولت سعودی را حمایت تسلیحاتی و لجستیکی برای بمباران یمن کرده است.

محمد علی الحوثی، همچنین از شهرداری صنعاء خواست تا بنای یادبودی برای زنده نگه داشتن کشته شدگان این جنایت در مقابل مکان بمباران نصب کند و مقامات دیگر استان‌ها نیز هر ساله باید این تاریخ را زنده نگه داشته و به یاد کشته شدگان، مراسمات مختلف برگزار کنند.

این مقام یمنی در خصوص اینکه برخی رسانه‌های سعودی از پرداخت غرامت به خانواده کشته شدگان خبر می‌دهند نیز گفت که قربانیان این جنایت تعداد زیادی را شامل می‌شوند و کسب رضایت چند نفر به معنای این نیست که دولت سعودی می‌تواند با پول بر جنایت خویش سرپوش بگذارد، به خصوص اینکه پیش از این حمله و پس از آن چنین جنایاتی تکرار شده بود.


بمباران یک سالن میزبان یک عزاداری در صنعاء در سپتامبر ۲۰۱۶، ۱۵۵ کشته و ۵۲۵ زخمی بر جای گذاشت

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس