افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ‌های یمن+تصاویر

رسانه‌های یمنی با افشای اسنادی محرمانه فاش کردند که جنگ‌های استان صعده در سال ۲۰۰۴ علیه جنبش انصارالله در راستای خدمت به طرح‌های‌ آمریکا انجام شده است.

به گزارش مشرق، منابع رسمی یمن، عصر امروز (شنبه)، ‌ حقایق جدیدی از جنگ دولت وقت این کشور در سال ۲۰۰۴ علیه جنبش انصارالله یمن در استان صعده (شمال) منتشر کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن بخش سوم اسناد مربوط به هدف جنگ‌های استان «صعده» یمن و تلفات جانی و خسارت‌های مادی ناشی از این جنگ‌ها را منتشر کرد که نشان می‌دهند دولت وقت این کشور از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در راستای خدمت ‌به آمریکا سعی بر سرکوب جنبش انصارالله داشته است.

دولت علی عبدالله صالح در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۴ جنگ علیه جنبش انصارالله را در استان صعده به رهبری «سید حسین بدرالدین الحوثی» آغاز کرد و با تانک و توپخانه و جنگنده و ده‌ها گردان و هزاران نیروی نظامی به این استان یورش برد.

 در دو سند اول از بخش سوم مجموعه اسناد محرمانه، اشاره شده است که هدف از جنگ‌ها در استان صعده یمن خاموش کردن صدای مردم و جلب رضایت کشور آمریکا بوده است و نه شورش مردم آنطور که نظام پیشین این کشور ادعا می‌کرده است.

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ‌های یمن +عکس

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ‌های یمن +عکس

این اسناد در بردارنده دستوراتی از «علی عبدالله صالح» به وزیر کشور وقت است که صالح از او خواسته است از «سید بدرالدین الحوثی»، فرزندان او و «عبدالله الرزامی» و همراهان آن‌ها تعهدی مبنی بر عدم سردادن شعار در هر نقطه از یمن دریافت کند.

بر اساس این اسناد، علی صالح همچنین به وزیر کشور دستور داده است تا زندانیان مرتبط با جنبش را آزاد نکند مگر پس از آنکه از آن‌ها تضمین گرفته شود که شعار سر ندهند.

در این اسناد همچنین علی عبدالله صالح از «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات خواسته است که از جنگ‌های استان صعده حمایت کند.

در دو سند دوم از بخش سوم مجموعه اسناد محرمانه فاش شده مشخص می‌شود که تلفات جانی و خسارت‌های مادی در این جنگ‌ها در راستای خدمت به طرح‌های آمریکا از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ بوده است.

خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» نیز امروز (شنبه) در این خصوص نوشت که در این مرحله رژیم این کشور شش جنگ ظالمانه را علیه طرح «راهپیمایی قرآنی» در استان صعده به راه انداخت که این جنگ عملا آمریکایی بودند چراکه رژیم این کشور از «جان ابی زید» فرمانده مرکزی آمریکا برای شروع جنگ چراغ سبز دریافت کرده بوده است.

بنابر این گزارش، صالح پس از حضور صوری در اجلاس هشت کشور در ایالت جورجیای آمریکا در سال ۲۰۰۴ با فرماندهی وزارت دفاع آمریکا، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای)   و همچنین دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) دیدار کرده است که در این دیدارها آمریکا جنگ علیه صعده را «جنگ علیه تروریست» خوانده است.

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ‌های یمن +عکس

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ‌های یمن +عکس

افشای اسنادی محرمانه از نقش آمریکا در جنگ‌های یمن +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس