کنگره

روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داده که عبارت «یورش به کنگره» یک ماه قبل از حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، ۱۰۰ هزار بار در شبکه‌های اجتماعی تکرار شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «نیویورک تایمز» فاش کرده که یک ماه پیش از حمله هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ساختمان کنگره عبارت «یورش به کنگره»، ۱۰۰ هزار بار در شبکه‌های اجتماعی تکرار شده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، این عبارت در شبکه‌های اجتماعی توئیتر، فیس‌بوک و اینستاگرام تکرار شده است.

نیویورک تایمز گزارش داده که این عبارت اغلب در پیام‌هایی در توئیتر تکرار شده که جزئیاتی از نحوه ورود به ساختمان کنگره را ارائه کرده‌اند. این در حالی است که این پیام‌ها نیز بیشترین بازدید را داشته‌اند.

در بعضی از گفت‌وگوهایی که به صورت آنلاین انجام شده، برخی از حامیان تئوری توطئه "کیو اِنان" و گروه‌های شبه نظامی در نظر داشته‌اند که در جریان این رویداد با خود اسلحه بیاورند.

طبق تئوری توطئه که در میان گروه‌های راست‌گرای افراطی در آمریکا طرفدار دارد، دولتی مخفی در آمریکا وجود دارد که هدفش مقابله با دولت ترامپ است. این تئوری می‌گوید ترامپ در تلاش است نیروهای شر حزب دموکرات را برملا کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که در برخی محافل این بحث مطرح شده که آیا شبکه‌های اجتماعی بزرگ در آمریکا در کنترل این آشوب شکست خورده‌اند یا خیر.

در جریان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در چهارشنبه هفته گذشته، مشخص شد که نیروهای پلیس کنگره با تعداد زیادی از مردم مواجه شده و برای اقدامات خشونت‌آمیز آماده نبوده‌اند.

با این وجود، برخی سازمان‌ها و نهادها بعد از این حمله گفته‌اند که از قبل نشانه‌هایی به صورت آنلاین وجود داشته است که از قصد هواداران ترامپ برای ایجاد خشونت در ساختمان کنگره خبر داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    1 0
    ترامپ قمار باز دشمن بدون تزویر ایران بود خطر برای ایران نداشت چون در دنیا کسی او را نیز همراهی نمی کرد اما بایدن خود یک صهیونیست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس