کد خبر 1166711
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

تاچ ال سی دی گوشی‌های موبایل جدید به دلیل داشتن کیفیت بالا، سایز بزرگ و رزولوشن عالی گران‌ترین قطعه سخت افزاری موبایل محسوب می‌شوند. شکسته شدن تاچ ال سی دی موبایل یا از کار افتادن آن جزو مشکلات رایج موبایل بوده که نیاز به تعویض داشته و در گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌شود. هزینه تاچ ال سی دی گوشی پایین نبوده و تعویض آن به دلیل ساختار تاچ ال سی دی جزو یکی از پرهزینه‌ترین تعمیراتی است که روی یک گوشی موبایل دارای نمایشگر لمسی انجام می‌شود. اگر نیاز به تعویض کلی ساختار تاچ ال سی دی گوشی موبایل دارید باید بدانید که برای انجام این کار چند آپشن مختلف در نظر بگیرید و از انواع ال سی دی مختلفی استفاده کنید که از نظر جنس و کیفیت ساخت معتبر هستند و باید از فروشگاه قطعات موبایل معتبر تهیه شود.

حساس‌ترین قطعه گوشی موبایل

کاربرد تلفن همراه پس از ورود انواع گوشی هوشمند در زندگی روزمره و دنیای تکنولوژی بسیار چشمگیر شده است. امروزه یک گوشی موبایل تنها وظیفه برقراری تماس و ارسال پیامک را نداشته بلکه نقش و تاثیر بسیار پر رنگی بر زندگی کاری و شخصی اغلب کاربران دارد. به طور کلی زندگی روزمره به گوشی هوشمند گره خورده است. ظریف و حساس‌ترین قسمت گوشی موبایل تاچ و ال سی دی است که بخش آسیب پذیر موبایل نیز بوده و به همین دلیل بیشترین نیاز به تعمیراتی که با آن مواجه می شوید، مربوط به تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی شکسته و ترک خورده است.

آشنایی با تاچ ال ‌سی ‌دی گوشی موبایل

ال ‌سی ‌دی تلفن همراه نمایشگری است که از کریستال مایع ساخته شده است. کریستال‌ مایع ماده‌ای در اصطلاح مایع بوده و دارای آرایش خاص مولکولی است. به همین دلیل کریستال مایع خصوصیاتی مشابه و ما بین مایع و جامد دارد. این ماده کریستالی به بالا و پایین شدن دما بسیار حساس بوده و با کمی بالا رفتن دما و وجود گرما به حالت مایع در آمده و همین طور با کمی برودت و سرما به شکل اولیه خود باز می‌گردد. تاچ ال‌ سی‌ دی گوشی تلفن همراه شامل قسمت‌های مختلفی می‌شود. به طور مثال اگر تاچ ال ‌سی‌ دی گوشی شما به هر دلیلی دچار مشکل گردد، از لحاظ فنی تاچ ال‌ سی ‌دی موبایل شما تنها قطعه‌ای نیست که در این حالت باید تعویض شود.

اولین اصلی که بعد از شکستن یا ترک خوردن صفحه گوشی نیاز دارید که بدانید، این است که نیاز به تعویض کدام قطعه از تاچ ال سی دی گوشی وجود دارد. به همین دلیل نیاز است که بدانید ساختار تاچ ال سی دی نمایشگر گوشی چگونه است.

ساختار تاچ ال سی دی گوشی های تلفن همراه

صفحه نمایش مهم ترین قصمت گوشی های امروزی است چرا که تقریبا تمام سطح تلفن همراه را فرا گرفته است. اما صفحه نمایش یا تاچ ال سی دی موبایل، آنگونه که به نظر می آید؛ یک شیشه کوچک ساده نیست بلکه ساختار خاصی برای آن تدوین شده است. مواد مرسومی که در ساخت تاچ ال سی دی به کار رفته است؛ کریستال مایع می باشد. اما چیزی که باعث واکنش و حساسیت این صفحه ی کریستالی نسبت به لمس آن می شود، یک لایه ی نازک الکترود است.

به‌ طور کلی ساختار تاچ ال ‌سی ‌دی گوشی‌ موبایل شامل پنج قطعه اصلی است. در ادامه به هر بخش مجزا از ساختار تاچ ال ‌سی ‌دی و شرح مفصل هر یک از موارد آن می پردازیم:

  • گلس روی تاچ ال ‌سی ‌دی: گلس روی تاچ ال ‌سی ‌دی از جنس شیشه است. کار آن محافظت از تاچ ال ‌سی ‌دی و جلوگیری از ضربات ناشی از دست کاربر با تاچ گوشی موبایل است. در گوشی‌های هوشمند امروزی از این شیشه روی صفحه گوشی استفاده می‌شود. گلس شیشه‌ای به شکلی طراحی شده‌ که نازک، سبک و مقاوم است. این گلس شیشه ای در واقع نوعی گلس کارخانه‌ای روی تاچ ال ‌سی ‌دی است. شایان ذکر است که گلس تاچ ال ‌سی ‌دی با لایه محافظ پلاستیکی که کاربر برای جلوگیری از خط و خش روی تاچ ال ‌سی ‌دی گوشی‌ نصب می‌کند متفاوت است.
  • دیجیتایزر: زیر گلس کارخانه‌ای محافظ تاچ ال ‌سی ‌دی، تاچ یا دیجیتایزر گوشی قرار دارد. تاچ گوشی یک لایه بسیار نازک و شفاف پلاستیکی است که بین گلس و صفحه ‌نمایش قرار دارد. وظیفه دیجیتایزر دریافت لمس و انتقال آن‌ به واحد پردازنده سی پی یو است. برای تعویض این لایه گوشی نیازی به باز کردن ندارد. تاچ گوشی جداگانه یک فلت دارد که روی سوکت اختصاصی در مادربرد گوشی نصب ‌شود.
  • تاچ ال ‌سی ‌دی: زیر دیجیتایزر گوشی تاچ ال ‌سی ‌دی قرار دارد که وظیفه آن نمایش محتوا است. وقتی‌ که صفحه ‌نمایش گوشی سیاه شده و روشن نشود، یعنی تاچ ال ‌سی ‌دی یا صفحه‌ نمایش دستگاه آسیب دیده است. تاچ ال ‌سی ‌دی نیز یک فلت اختصاصی به نام فلت ال سی دی موبایل دارد که به صورت مستقیم روی برد گوشی نصب می‌گردد. برای تعویض تاچ ال ‌سی ‌دی، گوشی باید کاملا باز شود.
  • لایه نوری پس زمینه: همان طور که بالاتر ذکر شد صفحه ‌نمایش کریستال مایع در نمایشگر تاچ ال ‌سی ‌دی و بر خلاف نوع ال ‌ای دی از خود نوری ساطع نمی کند. به همین دلیل در تمامی نمایشگرهای تاچ ال ‌سی ‌دی گوشی موبایل و تبلت، نیاز به تعدادی ال ‌ای دی جهت لایه نور و روشنایی پس زمینه وجود دارد. این بک لایت موجب می‌شود نمایشگر دیده شود.
  • فریم تاچ ال ‌سی ‌دی: فریم میانی یا فریم تاچ ال ‌سی ‌دی قطعه‌ای است که تمامی مجموعه قطعات و ساختار تاچ ال ‌سی ‌دی، بک لایت و گلس به شکل یکپارچه روی آن قرار گرفته است.

http://file.tesmino.ir/content/35473531/image_80f87c38bb1b01c173ce2784a058348623ab7c7a.png

کلام پایانی

اگر به هر دلیل تاچ ال سی دی گوشی تلفن همراه شما دچار آسیب، شکستگی، خاموشی و ... شد یعنی نیاز به تعویض دارد. از آنجایی که این قطعه حساس و ظریف در گوشی موبایل قیمت نسبتا  بالایی به سایر قطعات دارد، مدل کپی و غیر اصل آن نیز در بازار زیاد شده است. برای خرید تاچ ال سی دی اصل از فروشگاه پخش قطعات موبایل سورن استور اقدام کنید. می‌توانید با مراجعه به وب سایت "سورن استور" (sorenstore.com) به عنوان یک فروشگاه قطعات موبایل معتبر مشکل خود را برطرف سازید. جدیدترین و مدرن ترین قطعات اصل تاچ ال سی دی گوشی با بهترین کیفیت ممکن در فروشگاه قطعات موبایل موجود است. قیمت تاچ ال سی دی های ذکر شده در سورن استور، به عنوان فروشگاه قطعات موبایل و نمایندگی پخش قطعات موبایل با نازل ترین قیمت ذکر شده است. می توانید برای خرید تاچ ال سی دی موبایل به صورت عمده یا تکی با سورن استور تماس حاصل فرمایید.

دفتر مرکزی: 08734244487

پشتیبانی: 09351181815


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس