تحریم «فالح الفیاض» نشان‌دهنده عجز و ناتوانی واشنگتن است

یک عضو جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق تحریم رئیس سازمان «حشد شعبی» توسط ایالات متحده آمریکا را ناشی از عجز و ناتوانی این کشور دانست.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «هاشم الموسوی» عضو جنبش «نجباء» عراق به تحریم «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی توسط ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: قرار گرفتن آمریکا در لیست تحریمی واشنگتن نشان دهنده عجز و ناتوانی ایالات متحده آمریکاست. آمریکایی ها در انحلال حشد شعبی ناکام ماندند به همین دلیل فالح الفیاض را تحریم کردند.

بیشتر بخوانید:

نخستین واکنش الحشد الشعبی به تحریم آمریکا علیه فالح الفیاض

الموسوی در ادامه تأکید کرد: از آنجایی که پروژه های ایالات متحده آمریکا علیه حشد شعبی ناکام ماند، سران واشنگتن به تحریم رهبران این گروه روی آوردند. این اقدام آمریکایی ها نشانه نا امیدی آنهاست و از دیدگاه ما حتی شایسته پاسخ هم نیست.

پیشتر «صادق الکعبی» تحلیلگر عراقی به تحریم رئیس سازمان حشد شعبی از سوی خزانه‌داری آمریکا واکنش نشان داده بود. وی اعلام کرد که این اقدام تنها بدین منظور صورت گرفت که آمریکایی‌ها در قبال موضع‌گیری‌های شجاعانه فیاض کاری کرده باشند.

الکعبی ادامه داد که این اقدام اهمیتی ندارد، اما دلیلی بر شکست دولت ترامپ در ساعات واپسین عمر خود به شمار می رود. این تحلیلگر عراقی بیان کرد که اقداماتی از این دست حمله به دولت عراق تلقی می‌شود، زیرا فیاض شخصیتی دولتی و رسمی است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه مسئولان گروه‌های مقاومت عراق وضع کرد. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی را جزء فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه‌های مرتبط با حقوق بشر صورت گرفته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس