رایزنی سفارت ایران در رم برای حل مشکل دانشجویان ایرانی در ایتالیا

سفارت ایران در رم اقدامات و رایزنی‌های انجام شده از سوی این سفارتخانه را برای حل مشکل دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های ایتالیا تحصیل می‌کنند، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سفارت ایران در رم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال عدم تایید مدرک کمک هزینه تحصیلی دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۲۰۲۱ - ۲۰۲۰ و درخواست‌های دانشجویان از سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم، این سفارت ضمن پیگیری موضوع، در روزهای گذشته رایزنی‌هایی با اداره بورس استان لاتزیو داشت.

در اطلاعیه سفارت ایران ادامه داده است: دانشجویان سال اول که موفق به تایید مدارک خود در سفارت ایتالیا نشده‌اند و دارای روادید دانشجویی (ویزای نوع D) هستند، می‌توانند مدارک خود را که دارای مهر و امضای وزارتین دادگستری و امور خارجه کشورمان است، براساس دستورالعمل اداره بورس (بندو) به همراه تصویر روادید به اداره بورس ارسال کنند. 

سفارت ایران یادآور شد: همچنین به دنبال پیگیری مشکل دانشجویان سال دوم‌ و بالاتر که قبلا رد شده‌اند (اسکلوزو) براساس توافق صورت گرفته در ماه نوامبر ۲۰۲۰ و اجرای آن در ماه دسامبر، این دسته از دانشجویان که مدارک آنها مورد تایید سفارت ایتالیا قرار گرفته، می‌توانند آنها را به اداره بورس ارسال کنند و آن دسته از کسانی که تاکنون موفق به تایید مدارک نزد سفارت ایتالیا در تهران نشده‌اند، همچون سال‌های گذشته تا ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ فرصت دارند مدارک خود را تایید و به اداره بورس ارسال کنند. 

به گزارش مشرق، سفارت ایران در رم پیش از این نیز اقدامات متعددی را برای حل دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا تحصیل می‌کنند، انجام داده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس