کد خبر 1162503
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
سلطان کلین‌شیت لیگ برتر کیست؟

دروازه بان های لیگ برتر رقابت پایاپایی را برای کسب عنوان بیشترین کلین شیت با یکدیگر دارند.

به گزارش مشرق، با گذشت حدود یک سوم از بازی های لیگ برتر نقش دروازه بان های تیم ها در نتایجی که آنها کسب می‌کنند بسیار تعیین کننده است. در لیگ برتر بیستم شرایط به شکلی پیش رفته که به جز دروازه بان های نامدار نفرات جوانی نیز توانسته‌اند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند.

بیشتر بخوانید:

تراکتور با شکست پرسپولیس در آسیا اول شد

یکی از موضوعات مهمی که دروازه‌بان ها به آنها اهمیت می‌دهند بسته نگه داشتن دروازه شان در مسابقات است. این موضوع که اصطلاحا کلین‌شیت نامیده می‌شود برای گلرها اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر تا اینجای مسابقات نیز رقابت نزدیکی میان گلرهای لیگ برتری برای به دست آوردن رکورد بیشترین کلین شیت وجود دارد.

در بین دروازه بان های لیگ برتری تاکنون محمدرضا اخباری آمار بهتری نسبت به بقیه گلرها از خود برجای گذاشته است. اخباری که امسال دوباره به مرد شماره تراکتور تبدیل شده از مجموع ۹ مسابقه تراکتور ۵ بار موفق شده دروازه اش را بسته نگه دارد و بهترین دروازه بان از نظر تعداد کلین شیت است.

بعد از اخباری ۷ دروازه بان دیگر در لیگ حضور دارند هرکدام ۴ بار دروازه شان را از گل خوردن حفظ کردند. محسن پورحمیدی(آلومینیوم)، حامد لک(پرسپولیس)، محمد دریس(پیکان) ، ناصر سالاری(مس رفسنجان)، احمد گوهری(نفت مسجدسلیمان)، رشید مظاهری(استقلال) و حسین اکبرمنادی(سایپا) دروازه بان هایی هستند که تاکنون ۴ کلین شیت در کارنامه شان دارند و انگیزه زیادی نزد آنها است تا بتوانند به رکورد اخباری و بهتر از آن دست پیدا کنند.

محسن فروزان(فولاد) و پیام نیازمند(سپاهان) هم دو دروازه بانی هستند که با ۳ کلین‌شیت در رده سوم جدول بهترین دروازه‌بان ها قرار گرفته اند.

علیرضا حقیقی(گل‌گهر)، میلاد فراهانی(شهرخودرو) و نیما میرزازاد(نساجی) نیز هرکدام ۲ بار دروازه شان را بسته نگه داشتند و در رده چهارم هستند.

در این فهرست دروازه بان هایی نیز هستند که هرکدام یک بار کلین شیت کردند که با زیاد شدن تعداد دفعات بسته نگه داشتن دروازه توسط آنها درباره شان بیشتر خواهیم نوشت.

جدول بهترین دروازه‌بان‌ها در تعداد کلین‌شیت به شرح ذیل است:

۵ کلین‌شیت: محمدرضا اخباری(تراکتور)

۴ کلین‌شیت: رشید مظاهری(استقلال)، محسن پورحمیدی(آلومینیوم)، حامد لک(پرسپولیس)، محمد دریس(پیکان) ، ناصر سالاری(مس رفسنجان)، احمد گوهری(نفت مسجدسلیمان) و حسین اکبرمنادی(سایپا)

۳ کلین‌شیت: محسن فروزان(فولاد) و پیام نیازمند(سپاهان)

۲ کلین شیت: علیرضا حقیقی( گل‌گهر)، میلاد فراهانی(شهرخودرو) و نیما میرزازاد(نساجی)

۱ کلین‌شیت: احسان مرادیان(فولاد)،سعید  جلالی(شهرخودرو)، سیدحسین حسینی(استقلال)، رضایی(ماشین سازی)، حامد فلاح‌زاده(نفت آبادان) وشهاب گردان(ذوب‌آهن)

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    واقعا مسخره است حسین پورحمیدی یکسال نیمکت نشین حسینی در استقلال بوده که در هیچ بازی نبود که گل نخورد و در گل خوردن مقصر نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس