سیدجواد ساداتی نژاد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنا داریم با همکاری و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی با برگشت اختیارات از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی قیمت محصولات را سر و سامان دهیم.

به گزارش مشرق، سیدجواد ساداتی ‌نژاد در دومین روز سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به جنوب استان کرمان در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی رودبار جنوب اظهارداشت: هدف از سفر به جنوب استان کرمان این بود که مشکلات کشاورزان این منطقه از نزدیک دیده و مسائل و مشکلات این منطقه را در میدان راستی آزمایی کنیم که یکی از وظایف ما نظارت میدانی است.

وی با بیان اینکه دریافت ما از مشکلات کشاورزان در جنوب کرمان این است که عمده این مشکلات در حوزه بازار فروش و صادرات است گرچه چالش‌ها و مسائلی در مورد تولید داریم افزود: در این منطقه تولید صورت می‌گیرد اما بازار هدف فروش این تولیدات وجود ندارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: این باعث شده که ما در حوزه قیمت آشفتگی داشته باشیم و کشاورزان ما بعد از تلاش چند ماهه در فصل برداشت محصول نتیجه زحمات خود را نبینند و به دلیل کاهش قیمت دچار آسیب اقتصادی شوند و احساس کنند ماحصل زحمت آنها به هدر رفته و حاصل دسترنج به جیب دلالان برود.

وی با بیان اینکه دستور جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس در این هفته در مورد بازار و صادرات محصولات کشاورزی بوده است افزود: از سفرای کشورهای همسایه دعوت کردیم تا مسائل حوزه صادرات و محصولات کشاورزی به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم.

ساداتی‌نژادبیان کرد: بنا داریم با همکاری و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی با برگشت اختیارات از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی قیمت محصولات را سر و سامان دهیم.

وی گفت: شورای قیمت گذاری و سیاست گذاری محصولات کشاورزی که تعیین قیمت محصولات تضمینی و اساسی از جمله گندم را بر عهده دارد باید  خیال کشاورزان با این افزایش قیمت‌های ناشی از کود نهاده‌های کشاورزی راحت کرده و برای آنها یک قیمت مناسب تعیین کنند تا یک آرامشی به کشاورزان ما داده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این شورا اختیار سیاست‌گذاری در حوزه صادرات نیز دارد که می‌تواند به حوزه صادرات و تعرفه در بخش اجرایی کمک کند که وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون اطلاع صادرات یک محصول را متوقف نکند و محصول کشاورز روی دستش نماند.

وی با بیان اینکه درخواست دادیم در اسرع وقت این شورا شکل بگیرد گفت: چرا که این مهم می‌تواند حمایت بزرگی در جهش تولیدات کشاورزی در داخل کشور باشد و به ساماندهی بازار کمک بزرگی کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پ IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    ملت 40 سال مقاومت کردن دیگ نمیتونن ربا نخورن دیگ خسته شدن و زمین میفروشن میزارن بانک چرا که نه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس