کد خبر 1162315
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
شهید سلیمانی - نمایه

سیر عراق در تهران گفت بغداد قصد دارد همراه با تهران از دولت آمریکا به دلیل ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شکایت کند.

به گزارش مشرق، «نصیر عبدالمحسن عبدالله»، سفیر عراق در تهران گفت که ایران و عراق به دنبال شکایت از آمریکا به دلیل ترور فرماندهان مقاومت هستند.

بیشتر بخوانید:

«شهید سلیمانی» ستون فقرات مقاومت بود

شبکه الفرات عراق پنجشنبه به نقل از این دیپلمات عراقی نوشت: «عراق و ایران در اقدامی مشترک یک دعوی حقوقی برای رسیدگی به جنایت آمریکا علیه فرماندهان پیروزی، شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی  آغاز خواهند کرد.»

بیشتر بخوانید:

رضایی: به عنوان یک برادر خوب به دولت و ملت عراق کمک خواهیم کرد

سفیر عراق در تهران گفت: «بسیاری از زوار اربعین امام حسین (ع) تصاویر این دو شهید را که از دست دادن آن‌ها خسارت بزرگی نه تنها برای ما بلکه برای همه ملت‌های اسلامی است، با خود حمل می‌کردند».

او تأکید کرد که بغداد این شکایت قانونی و حقوقی درباره اقدام تروریستی آمریکا پیگیر خواهد شد به ویژه اینکه قاتل به جنایت خود اعتراف کرده است.

به گفته سفیر عراق در تهران، کمیسیون دوستی با ایران در پارلمان عراق مصوبه نمایندگان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را پیگیری می‌کند.

۱۵ دی ماه سال گذشته، دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، پارلما عراق به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد و خواستار اجرای این مصوبه شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    3 0
    بعد از یکسال تازه یادش افتاده ،ای خاک
  • mojtaba SE ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    1 0
    داشتم چای می خوردم .تا این خبر رو خوندم ,چای برید تو حلقم وووو..عراقیها(بجز نیروهای طرفدار ما)واقعا موجودات عجیب و غریبی هستند؟دشمن ما تو عراق جولان میده,ایشان میخواهد شکایت از کشته شدن یک ایرانی کنه؟؟؟؟پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • علی IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    اگر الکاظمی کار شکنی نکنه والا تا حالا که غربگرا بوده
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    میگم حالا عجله نکنین وقت هست یه دوتا فلافل بزنین بعد برین!!!!
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    یک کشور کفر پیشه در درون دو ملت شاخص از جهان اسلام قهرمانانی را ترور کرده است - این بازی با اخراج تمام نیروهای آمریکا از منطقه حتی از تمام قاره کهن آسیا باید ادامه داشته باشد -
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    2 0
    غربگرایان و غربگدایان دون صفت بی هویت همه جا هستند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس