لاوروف: غرب از کرونا استفاده ابزاری می‌کند

وزیر خارجه روسیه می‌گوید برخی کشورهای غربی با تکیه بر تحریم، مسائل بشردوستانه را سیاسی کرده و از اپیدمی کرونا در راستای تنبیه دولت‌هایی استفاده می‌کنند که تن به خواسته‌های آنها نمی‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می‌گوید کشورهای غربی به دنبال آن هستند که از همه‌گیری کرونا در راستای تنبیه دولت‌هایی استفاده کنند که مطابق میل آنها رفتار نمی‌کنند.

به گفته وی، غربی‌ها حتی به طور موقت هم که باشد؛ می‌توانستند بخشی از آن تحریم‌هایی را که به پیچیده شدن وضعیت شیوع بیماری در آن کشورها منجر می‌شود؛ رفع کنند.

لاوروف این مسئله را یکی از وجوه تمایز روسیه و کشورهای غربی عنوان کرد و گفت: شماری از کشورهای غربی به دنبال سیاسی کردن مسائل حقوق بشری هستند.

وی ادامه داد: روسیه به بازی‌های ژئوپلیتیکی مبتنی بر حاصل‌جمع صفر اعتقادی ندارد و به دنبال رفع مشکلات بین‌المللی از راه اتحاد و با اتکا به اصل وحدت و یکپارچگی است.

این دیپلمات روس افزود: در عین حال از گفتگو با همتایان غربی به شرط آنکه سیاست باج‌خواهی و اولتیماتوم دادن را کنار بگذارند؛ استقبال می‌کنیم.

اگرچه لاوروف در اظهارات خود از کشور خاصی نام نبرد؛ اما روی سخن وی به ویژه با آمریکا بود که با تحریم‌های یک جانبه، برای کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا در مسیر مبارزه با کووید ۱۹ سنگ‌اندازی می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس