هیچ یک از نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان مازوت نمی‌سوزانند

مدیرعامل نیروگاه های بنیاد مستضعفان با اشاره به سهم ۵ درصدی در تولید برق کشور، تاکید کرد: هیچکدام از نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان مازوت نمی‌سوزانند و تجهیزات استفاده از مازوت را ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از بنیاد مستضعفان، محسن امیری با اشاره به فعالیت تمام نیروگاه‌های زیرمجموعه هلدینگ برق و انرژی صبا، اظهار کرد: نیروگاه‌های زیرمجموعه این هلدینگ جمعاً سهمی معادل ۵ درصد از برق تولید شده در کشور را دارند و ظرفیت تولید آنها معادل بیش از ۳۸۰۰ مگاوات است.

ببینید:

فیلم/ کدام نیروگاه‌ها مازوت مصرف کردند؟

مدیرعامل گروه برق و انرژی وابسته به بنیاد مستضعفان در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر استفاده از مازوت توسط برخی از نیروگاه‌های کشور افزود: سوخت تمامی نیروگاه‌های زیرمجموعه این هلدینگ به جز نیروگاه چابهار، گاز است و در صورت قطعی گاز یا هر اتفاق دیگر، هیچیک از این نیروگاه‌ها، امکان سوزاندن مازوت و استفاده از این سوخت را به دلیل عدم دارا بودن تجهیزات متناسب با سوخت مازوت ندارند.

بیشتر بخوانید:

نه مازوت نه خودرو؛ سدها عامل آلودگی هوای تهران!

به گفته امیری، نیروگاه چابهار نیز به دلیل عدم دسترسی آن منطقه به گاز، گازوئیل سوز است و این نیروگاه نیز به هیچ وجه توانایی استفاده از سوخت مازوت را ندارد.

ببینید:

فیلم/ کنایه مجری به اظهارات عجیب وزرای دولت!

وی گفت: سوخت جایگزین گاز در نیروگاه هزار مگاواتی خرمشهر، نیروگاه علی آباد و نیروگاه قم گازوئیل است و نیروگاه خرم آباد نیز با توجه به جدید الاحداث بودن آن هنوز تجهیزات سوخت جایگزین گاز به طور کامل در آن نصب نشده است.

امیری خاطرنشان کرد: نیروگاه زرگان در اهواز نیز که یک نیروگاه قدیمی است، تمام تجهیزات سوخت مازوت آن، در زمان واگذاری به بنیاد مستضعفان از مدار تولید خارج شد و این نیروگاه نیز به هیچ وجه امکان سوزاندن مازوت و استفاده از این سوخت را ندارد.

مدیرعامل گروه برق و انرژی بنیاد مستضعفان تصریح کرد: حضور بنیاد مستضعفان در صنعت برق و نیروگاهی کشور به دلیل کمک به توسعه زیرساخت‌هایی است که شاید بخش خصوصی تمایل کمتری برای ورود به آن دارد و ما در این مجموعه اقتصادی، نسبت به حفظ محیط زیست و میزان آلایندگی‌های نیروگاهی حساسیت بالایی داریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس