کد خبر 1160832
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
ماجرای تن‌تن در بارسا به روزهای خوش رسیده؟ /بررسی تغییرات بارسلونا به دست کومان

کومان پس از 4 ماه با اجرا کردن سیستم‌های متفاوت، نمایشی جدید از بارسلونا را به ثبت رسانید و امید را به دل هواداران تزریق کرد.

به گزارش مشرق،پس از 4 روز تعطیلی برای سال جدید میلادی، از روز گذشته (یکشنبه) تمرینات بارسلونا دوباره آغاز شد تا این تیم سه‌شنبه شب به مصاف ایبار برود. آبی‌اناری‌ها می‌خواهند روند مثبت خود را ادامه دهند و کم‌کم به صدر جدول نزدیک شوند.

بارسلونا در جدال مقابل وایادولید، نمایشی قابل قبول را از خود به ثبت رساند و کومان توانست تاکتیک متفاوتی را به اجرا گذارد. تاکتیک این مربی به قدری جذاب بود تا برخی از رسانه‌ها از عمکلرد مثبت «تن‌تن» پس از 4 ماه مربیگری در نیوکمپ سخن بگویند.

*بیرون آمدن از سیستم 1-3-2-4 و به اجرا آمدن تاکتیک‌ها جدید

رونالد کومان تیم بحران‌زده ستین که 8 بر 2 مقابل بایرن مونیخ له و لورده شد را تحویل گرفت و پس از 4 ماه یک تیم نظام‌مند و با سیستم‌های متفاوت را به نمایش گذاشت. سرمربی بارسا از تاکتیک مطلق 1-3-2-4 خود بیرون آمد و توانست با سیستم‌های دیگر نیز سازگار شود. به طوری که در جدال‌های اخیر و مخصوصا تقابل با وایادولید، ‌نمایشی متفاوت را از بارسا به اجرا گذاشت. او با سیستم 3-4-3 وارد میدان شد و وظیفه‌ای دیگر به فول‌بک‌های خود یعنی دِست و آلبا داد. آنها در غیاب بال‌های بارسا یعنی آنسو فاتی و عثمان دمبله، کاملاً تهاجمی بازی کردند و با سرعت خود ایده‌های جدیدی به حمله‌های بارسا دادند.

آلبا در اندیشه‌های کومان به مهره‌ای اساسی لقب گرفته و بیشتر حملات بارسا را از سمت چپ ساخته و پرداخته می‌کند.

در دیدار مقابل وایادولید در تعجب همگان، کومان 2 ستاره بیش از 120 میلیون یورویی خود یعنی گریژمان و کوتینیو را نیمکت نشین کرد و با زوج پدری-مسی در پشت سر بریث‌ویت به میدان رفت. پدری یکی از زیباترین نمایش‌های خود را به ثبت رسانید و مورد تمجید عجیب و غریب رسانه‌های اسپانیایی قرار گرفت. روزنامه‌های اسپانیایی چندین روز از ستاره 18 ساله حرف زدند و مدعی شدند که هیچ‌کس به اندازه او مسی را درک نمی‌کند!

بیشتر بخوانید:

مسی بهترین مربیانش در بارسلونا را معرفی کرد

*نقش‌های متفاوت بازیکنان

در سیستم کومان بسیاری از بازیکنان نقش‌هایی متفاوت گرفته‌اند که مهمترین آنها «فرانکی دی‌یونگ» است. او از دفاع وسط تاکنون برای بارسا بازی کرده و حتی این اواخر نقشی تهاجمی به خود گرفته است. گریژمان نیز به عنوان مهاجم نوک برای کومان به میدان رفته و حتی به بازیکنی با نقش مهاجم کاذب بدل شده است. حضور درخشان بریث‌ویت در خط تهاجمی باعث شده تا نقش ستاره فرانسوی در بارسای کومان متفاوت شود و حالتی سیال در ترکیب کومان به خود گیرد.

* با ترکیب کنونی بارسا کنار آمد

مارکای مادریدی در تمجید از کومان جمله‌ای جالب را به کار برد. این رسانه نوشت که سرمربی جدید بارسلونا زلزله‌ای درونی تیم را مدیریت کرد و حتی به خاطر عدم خرید مدیریت گریه‌ و زاری به راه انداخت.

کومان از ابتدای راه از لزوم خرید در خط تهاجمی و خط دفاعی سخن گفت. او ممفیس دپای را می‌خواست ولی به دلیل مسائل مالی این خرید رخ نداد. این اتفاق‌ها مانع کارش نشد و توانست با ترکیب کنونی، تیم از بحران خارج شد و بارسا را به نقطه امنی نزدیک کند. در خط تهاجمی آنسو فاتی آماده و پیکه، فرمانده خط دفاعش را را از دست داد. او توانست با بازی دادن به پدری و اسکار مینگوئزا ترکیبی از بازیکنان باتجربه و مسن را به میدان بفرستد.

*تزریق امید به دل‌های هواداران 

تیم کنونی کومان از ابتدای فصل بسیار تغییر کرده و مربی این تیم نیز بسیار سازگار و تاکتیک پذیر شده است. بارسای کومان در حال حاضر اگرچه در رده پنجم قرار و با اتلتیکو 8 امتیاز فاصله دارد ولی به نظر می‌رسد می‌تواند این فاصله را کم کند. حال و روز مسی نیز تغییر کرده و از بازیکن بی‌حال و ناشاد اول فصل فاصله گرفته است و می‌خواهد رهبری تیم را برعهده گیرد.

باید دید این بارسا با هدایت کومان چه نتیجه‌ای در ادامه خواهد گرفت و آیا می‌تواند به مدعیان قهرمانی در لالیگا بدل شود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس