ماموریت ناو «تئودو روزولت» نزدیک چین؛ دانگ فنگ‌ها مترصد شکار ناوهای آمریکا - کراپ‌شده

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پنتاگون قصد دارد در تقابل با چین یک ناوهواپیمابرهمراه با کشتی‌های جنگی، جنگنده وناو گروه خود را چندی دیگر عازم اقیانوس آرام و هند کند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ارتش آمریکا قصد دارد در تقابل با چین یک ناوهواپیمابرهمراه با کشتی‌های جنگی، جنگنده وناو گروه شماره ۹  (CSG-۹) خود را تا چندی دیگر عازم اقیانوس آرام و هند کند.

به نوشته وبگاه «بیزینس تایمز» این اقدام آمریکا جهت نمایش قدرت به چین صورت می‌گیرد و قرار است در سال ۲۰۲۱ آمریکا  ناوهواپیمابر «تئودو روزولت» و برخی ناوهای دیگر خود را نزدیک آب‌های مجاور به قلمروی چین مستقر کند. تاکنون مقامات چینی واکنشی به استقرار ناوهای جدید آمریکا در منطقه نشان نداده‌اند.

 این در حالی است که چین سه‌شنبه  گذشته اعلام کرد نیروهای این کشور یک فروند ناوشکن ایالات متحده را  از آب‌های سرزمینی چین در دریای چین جنوبی بیرون راندند.

«تیان جونلی» سخنگوی مقر فرماندهی جنوب چین اعلام کرد نیروهای این کشور یک فروند ناوشکن متجاوز آمریکایی را بیرون راندند. این مقام نظامی چین افزود، چنین اقداماتی توسط ایالات متحده به طور جدی حاکمیت و امنیت چین را نقض و صلح و ثبات را در

ارتش چین اخیرا از آزمایش دو موشک پیشرفته خود در دریای چین جنوبی و اصابت به اهداف از پیش تعیین شده خبر داد. ارتش چین چندی قبل (شهریور) دو موشک «دانگ فنگ ۲۶» و «دانگ فنگ ۲۱» را از «جزایر پاراسل» در دریای چین جنوبی با موفقیت به سمت اهداف از پیش تعیین شده که چند هزار کیلومتر دورتر قرار داشتند، با موفقیت شلیک کرد. این آزمایش یک روز بعد از پرواز غیرقانونی هواپیمای جاسوسی «یو-۲» آمریکا در منطقه مکان برگزاری رزمایش دریایی چین به وقوع پیوست.

«وانگ ژیانگ سو» مقام نظامی اسبق چین گفت که این هشداری به آمریکاست و از این کشور می ‌واهد تا هیچگونه اقدام نظامی خطرناک را انجام ندهد. «سانگ ژانگ‌پینگ» از دیگر مقامات ارشد سابق ارتش چین نیز در این زمینه گفت، این ماموریت به وضوح نشان داد که چین می‌تواند با دقت و با موشک‌های برد  بلند به کشتی‌های متوسط یا بزرگ حمله کند.

یک گزارش یک بخش نظامی وزارت دفاع آمریکا نیز تایید کرد که چین از آمریکا  در بخش توسعه موشکی و کشتی سازی سبقت گرفته است. موشک دانگ فنگ -۲۶، ۴۰۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر به حمل کلاهک متعارف یا اتمی علیه اهداف زمینی یا دریایی است. دانگ فنگ- ۲۱ نیز بردی معادل ۱۸۰۰ کیلومتر دارد و از آن به عنوان اولین موشک بالستیک ضد کشتی جهان یاد می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس