حسن رحیم پور ازغدی نمایه

در آستانه ۱۴۰۰، تنها دوگانگی در حاکمیت، نه در ساختار یا مشروعیت و یا قانون، بلکه در هویتها و رویکردها در میادین فرهنگ و اقتصاد وسیاست خارجی است.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی طی یادداشتی که به مناسبت چهلمین سالگرد شورای انقلاب فرهنگی در توییتر منتشر کرد به بررسی این سوال پرداخت که «چه کسانی چه ابهاماتی متوجه جایگاه شورا به لحاظ ساختاری می‌کنند؟».

برای خواندن بخش اول این یادداشت اینجا کلیک کنید. در ادامه بخش دوم این مطلب را می‌خوانید:

ابتدا با ابهام آفرینی در حکم امام، کوشیدند شورا را با "بحران موجودیت" مواجه کنند و تاریخ همه شوراها و نهادهای انقلابی را به بهانه تبدیل "نهضت" به "نظام"، منقضی اعلام کنند سپس نوبت به ادعای "بحران مشروعیت" رسید و نسبت شورا با قوای سه گانه را تیره وتار خواندند، حال آنکه کنترل ساختار شورا اساساً در اختیار سران قوا بویژه رئیس دولت بوده و هست.

آنگاه نوبت به القائ "بحران هویت" رسید و سوالات بنی‌اسرائیلی و سپس حملات صریح اسرائیلی به اصل مفهوم  "انقلاب فرهنگی"  و تحریف  معنای "سیاستگذاری" و تردید در معنای "مدیریت فرهنگی" و انکار هندسه برای "فرهنگ عمومی"(تا قابل مهندسی باشد) و نهایتا "بحران اختیارات و قدرت" و بازی با وقت و اعصاب ملت، و لابیگری برای مدیریت آرای اعضای شورا و اردوکشی سیاسی، و همه بحران‌ها، دروغ و بی مبنا، و همه ساختگی و سیاسی است.

کجا عیب برداشته؟ بشمامی‌گویم. در شوری و در حاکمیت به شمول هر سه قوه، خط ارتجاع و غربزدگی و فکر "عدول از اصول"  و دنیازدگی در برابر خط "انقلاب وتکامل"، همچون دهه ۶۰ دوباره فعال است و البته آدمهایش عوض شده‌اند.

در آستانه ۱۴۰۰، تنها دوگانگی در حاکمیت، نه در ساختار یا مشروعیت و یا قانون، بلکه در هویتها و رویکردها در میادین فرهنگ و اقتصاد وسیاست خارجی است. عیب در ساختار نیست بلکه بوضوح، ما دو جبهه‌ایم. و این ربطی به دو جناح مشهور ندارد. طبقه‌بندی دیگری است که آن جناح‌بندی‌ها را نسخ و از آن عبور کرده و چپ و راست، سرش نمی‌شود و از هر دو یارگیری کرده است.

آیا نمی‌شنوید صدای مدیرانی که می‌گویند از نسل جوان ما تنها آبگوشت بزباش بر می‌آید؟ و آن دیگری که می‌گوید مگر دین، ربطی به مبارزه با آمریکا دارد؟ و آن یکی که پیش از آمدن، گفت مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد و ضعف مدیریت است و پس از سوارشدن بر کار، گفت حل مشکل آب خوردن ما هم به دست کدخداست؟

رئیس جمهور معمم دیگری را می‌شناسم که در دوران حاکمیت خود در سالهای پایانی دهه هفتاد در همین شورا، عدالتخواهی را سوسیالیسم خواند و به صراحت گفت این آیات و روایات "عدالت‌خواهی" که در حوزه و دانشگاه می‌خوانی تنها به درد "انقلاب کردن" می‌خورد و به درد "حکومت کردن" نمی‌خورد و در چشمان من نگریست و گفت باید بپذیریم که شاید سکولاریسم، تقدیر عصر ما و مشیت الهی باشد و پایان تاریخ شاید همین نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری است و مقاومت، بیفایده است منتها ما بکوشیم کمی از فسادش بکاهیم و دوز "معنویت" آن را در حریم شخصی کمی بالاتر بریم، از امام تجلیل کرد و سپس تبصره زد که ریشه استبداد دینی در دیدگاه خود امام است و وقتی مراد امام از ولایت مطلقه را برای او توضیح دادم با لبخند گفت با این تقریر روشنفکرانه که تو کردی، قبول!!

مشکل در تفکری است که بنام راست و چپ، اشرافیگری را موجه کرده و دهه ۶۰ را دهه افراطی گری و چپ‌زدگی میخواند و وسعت تهاجم دشمنان درون و بیرون برای پایین کشیدن درفش مقدس امام خمینی را می‌بیند و لبخند می‌زند و ماندن خودش را اصل، و بقای انقلاب را مسئله فرعی می‌داند و رجالی از چپ و راست را اینک همسفره کرده است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 48
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    82 8
    مماشات با همین طیف باعث گرفتاری ومشکلات کشور شده است
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      26 1
      «11» وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌// هرگاه به آنان (منافقان) گفته شود در زمين فساد نكنيد، مى‌گويند: همانا ما اصلاحگريم.// 1- گرچه منافقان پندپذير و نصيحت خواه نيستند، ولى بهتر است آنها را مؤعظه و نهى از منكر كرد. «قِيلَ لَهُمْ»// 2- نفاق، عامل فساد است. «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ»// 3- منافق چند چهره بودن خود را مردم‌دارى واصلاح‌طلبى مى‌داند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»// 4- منافق، فقط خود را اصلاح‌طلب معرّفى مى‌كند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» (ممكن است كسى دچار بيمارى سخت روحى باشد، ولى خيال كند كه سالم است.)// 5- منافق با ستايش نابجا از خود، در صدد تحميق ديگران و توجيه خلافكارى‌هاى خويش است. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ»//
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      15 3
      غربزدگی آفتی است که از غرب می‌آید و کشورهای جهان سومی و از پیشرفت وامانده را مانند طاعون گرفتار و بیمار می‌کند. آدم غرب‌زده ریشه و بنیادی ندارد، نه شرقی مانده، نه غربی شده؛‌ هرهری مآب و چشم و گوش بسته از آداب و سنن و فرهنگ غرب تقلید می‌کند. «غربزدگی می‌گویم همچون وبازدگی. و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون سرمازدگی یا گرمازدگی. اما نه، دست کم چیزی است در حدود سن‌زدگی»... «آدم غرب زده هرهری مذهب است به هیچ چیز اعتقاد ندارد اما به هیچ چیز هم بی‌اعتقاد نیست. یک آدم التقاطی است و نان به نرخ روز خور است همه چیز برایش علی‌السویه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، دیگر بود و نبود پل هیچ است.»
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      18 7
      تراژدی ،تلخ، تکرار، تاریخ ایران... همزمان بادو حریف میجنگیم... یکی دشمن مهاجم خارجی... و یکی هم خائنین مزدور، داخلی... ای کاش فقط با دشمن خارجی میجنگیدیم... ضربه اصلی را خائنین ،منافقین ،جریان فتنه ‌، جریان تحریف وشبهه افکنان داخلی به ایران میزنند... دشمن بهترین راه را برای نابودی استقلال ما انتخاب کرده است: جنگ، تبلیغ ، تحریف، تطمیع و قحطی ساختگی.... بدبختی اینجاست که عامل اجرای تمامی اینها خائنین معروف داخلی هستند....
    • SE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      7 11
      انقلابی دیگر لازم است تا ریشه جرسومه های فساد و انحراف از انقلاب خمینی بت شکن را خشکاند.
  • موبین IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    9 2
    +
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    77 11
    ما هم شیخی را میشناسیم که به آمریکا شیطان بزرگ گفت کدخدا و منتقدان و دلسوزان ایران را هم به جهنم حواله کرد
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    25 13
    خب چرا خودتو اذیت میکنی. به جای رییس جمهور مععم بگو هاشمی.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      48 4
      فکر کنم خاتمی بود
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      18 4
      منظورش خاتمی است هاشمی با این چیزا مشکلی نداشت مشکل او حب جاه خودش بود که میخواست همیشه در راس باشه و عاقبت به شر شد شاید هم خدا ببخشتش شایدهم نبخشه به من چه
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    12 7
    آقای ازغدی رئیس‌جمهور معممی گفتی کیست ؟
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      11 3
      اقایان خاتمی و رفسنجانی
  • کارشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    11 46
    این روزها زیاد رو مخی ، مراقب خودت باش
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      37 4
      درود بر استاد ازغدی که ذات مغزهای کوچک غربگدا را افشا می کند
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      17 10
      خدا خیرش بده، انشاله همچین بره رو مخ بعضیا که لهشون کنه
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      14 8
      برو پسر جان وقتی رزمنده خط مقدم والفجر 8 و کربلای 4-5 و بمبارانهای شیمیایی که برادرش کنارش شهید شده با ساواک اسراییلی شاه میجنگیده و 42 سال در انقلابی که با وجود توانایی مالی روی هم نیافزوده را تهدید میکنی انسان به تفکر شما میخندد
    • شیرعلی دیلمی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      9 1
      تو برو کارشناسی ات رو بکن بچه!
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 7
    وصیت حاج قاسم ما انگار بهمین توجه و انتظار داشتدکه علمای اعلام بزرگوار . خود بخواهند تا نظرات و دروس آنها بیشتر و پر رنگ تر از قبل منتشر شود . ما مردم هم همین را میخواهیم . بصورت تخصصی نمیخواهیم وارد و جستجو گر باشیم . مانند دیگر خبرها هفتگی نهایت ماهانه نظراتی از این بزرگواران بشنویم .
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 6
    حوزه های بزرگ و محوری کشور . تقاضا میشود از آقای رحیم پور ازغدی دعوت بعمل آورند و از نزدیک نظرات ایشان را شنیده و در بحث های رودرو مراتب نگرانی و هشدار دهنده ایشان را بررسی و با تعامل با یکدیگر و افراد دیگر که موثرند . اندیشه ای کنند . مدتهاست که ایشان نظرات خود را به انحا مختلف از دغدغه مندی بیان میکنند . بزرگان لطفا اگر هم نظر متفاوت و مخالف او را دارند . صلاح و مصلحت اینست بجای پاسخگوئی از راه دور و ادامه دادن . دور هم جمع شوید . طرحی نو در اندازید . این وظیفه دینی و انقلابی بر عهده تک تک علما هست که نسبت به اموری که در سطح عالی فرهنگی کشور رخ میدهد . توجه موجه نشان بدهند . نکند فردا خسارات وارده بیش از اکنون که میشود مراقبت نمود . شود . اگر هم نه موردی نیست . باز تبیین شود .
  • علی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    11 19
    من یک سوال ذهنم را درگیر کرده این دنیای غرب که شما ازش بد میگید و به هر کس بخواهید فحش بدید میگید غرب زده اگر منظورتون اروپای غربی و امریکای شمالی و استرلیا هست پس چرا در طول سالها خیلی از اهالی خاورمیانه و شمال افریقا در آرزوی مهاجرت به این مناطق هستند
    • قلندر IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      9 8
      خوب معلومه. غرب هر چی توی کشورهای جهان سوم بوده دزدیده برده اونجا برای خودش خرج کرده. یک مدت برده نیاز داشت که آدم های بدبدخت هم می دزدید می برد برای بهره کشی. بعدها که دیدند اگر همینجوری ادامه بدهند مشکلاتی براشون پیدا می شه بعضی کارهاشون را مثل برده داری و فروش تریاک را گذاشتند کنار. یک مدت هم برای اداره امور این اموال دزدی و ساخت چراغ های جدیدتر و نا مرئی تر ( چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا) و سایر ابزارهای دزدی و زورگیری دیگه به نخبگان علمی این کشورها نیاز داشت که خوب آنها هم با ولع مهاجرت می کنند تا علم را گسترش بدهند. امروز هم که جمعیت کم دارند هر نوع نیروی کاری لازم دارند مجدد جمعیت این کشورهایی که گفتی در حقیقت برای گرفتن یک بخش از مال و اموالشان و استفاده از آن تشریف می برند آنجا. نوش جونشان مال خودشان است. اما آنهایی که همراه دزدها می شوند تا این دزدها اموال مردم کشورهای سابقشان را بیشتر غارت کنند دیگه یه موجودات خبیث دیگری هستند به اونها در ادبیات رایج می گویند خائن وطن فروش.
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      17 5
      یعنی تو نمی دانی که منظور از غرب پرستی چیست اگر پیش استاد کلید ساز بروی و فن وفوتش بهت میگه
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      6 8
      من هم یک سوال ذهنم را درگیر کرده این اروپا و امریکای شمالی 300 سال با حضور نظامی در کشور های ما چه میکند ؟ چرا دانشمندان کشور های ما را میکشد ؟ چرا منابع ما را غارت میکند چرا حکومت های ما را با انواع کودتا و اشغال و تحریم سرنگون میکند ؟ چرا بجای فلسطین یک حکومت کودک کش بدون مرز را جایگزین کرده ؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    9 7
    اتفاقا کاملا درست گفت اون رییس جمهور زیرا بهترین تقریر از ولایت مطلقه فقیه تقریر آقای رحیم پور هست و ایشان فردی بسیار باسواد هستند تمام مشکلات کشور ما اینه افراد لایق در مناصب نیستند و افراد کم لیاقت در مناصب هستند. لایق ترین فرد در تمام ایران اقای رحیم پور هست ولی متاسفانه جناح اصلاح طلب به شدت مشغول تخریب رحیم پور هستند. اصلاح طلبان از روی عداوت و کینه شدید .
  • مهدیار IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    11 2
    کشمش هم یه دمی داره ... حسن رحیم پور ازغدی چیه؟ این جناب که وجودشون مایه ی فخر هست و انقدر برای انقلاب ارزشمندن یه استاد نباید به اولش اضافه کنید؟
  • Asad US ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    19 12
    اگر نبودندروشنگرانی چون ازغندی خدا میداند که دنیاپرستان انقلاب دزد الان مارا به کدام ناکجاآباد برده بودند.
    • ترابیان IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      12 4
      تو افساد طلبان بی هویت وطن فروش یک متفکر مثل استاد ازغدی پیدا نمیشه هم بچه جنگ و فکه است و هم تئوریسین واقعی نظام و مدافع انقلاب درود بر شرف باغیرتش خدا حفظ کند ایشان را
    • علی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      10 19
      بله نزدیک انتخابات جناب ازقندی از درجه فلسفه بافی به مرتبه سیر و سلوک توهم بافی رسیدن
  • ایرانی IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    10 2
    نظرشماآقایازغدی کاملا درست است.امایکبارهم بیا درمیدان عمل بگڌار ایران ریس دولتی داشته باشد.عملگرا وعاام ودانشمندودرمواجه با خارجی ها دست پرباشیم.نه حمدوسنا گوی دشمنان انشا ا....
  • رضائی IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 10
    تااینجای ‌‌کا تصدیق سخنان اقایانرحیمپور ازقدی واستاد حسن عباسیرا مکنم
  • سید مرتضی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 1
    امام خمینی ره: التماس می کنم این غرب زده ها را کنار بگذارید...
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 2
    مطلبی آموزنده بود .
  • جبارب IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 3
    حکومت دینی اگر بدون خواست و نظر مردم و فقط بنا به اراده حاکمان باشد محکوم به شکست است، زیرا بدنه محکم هر حکومتی رضایتمندی مردم از حاکمان است،، همانطور که علی علیه السلام ، هیچگاه افکار خود را بر جامعه تحمیل نفرمودند، و شاید در دوران خلبای راشدین علی یکی از ازاد اندیشان حاکم بود.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    10 5
    چقدر حرف میزنید خسته نمیشین بسه دیگه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    6 0
    ما مدیون خون پاک شهدا و مقاومت دلیرانه مردم هستیم
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 7
    خجالت بکش ارغدی کشوررا گدا کردید با این نظرها تون!
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      11 10
      تو خجالت بکش دولت بنفشی که بهش رای دادی کشور به گدایی کشانده برو یغش بچسب //دلباخته غرب
  • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 2
    از این ازغدی اصلا خوشم نمیاد
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    سلام حالا ناز زلیخا میکشی یا نه
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 4
    لفاظی
  • رضا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 1
    بسم الله الرحمن الرحیم بصیرت لازم است خداوند متعال به همه ما عطا فرماید ان‌شاءالله
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    حرف حساب جواب نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس