حسن رحیم پور ازغدی نمایه

ما مشکل ساختاری نداریم. مشکل در هویت غربگرا، مادی و غیر انقلابی عناصری درون رژیم است، کلاهبردارانی که هر مشکلی در هر حوزه ای را به اصل ساختارها یا عیب قانون اساسی ارجاع می‌دهند.

به گزارش مشرق؛ استاد رحیم پور ازغدی در سومین بخش از یادکرد چهلمین سالگرد شورای انقلاب فرهنگی  به خطوط کج و به بحران سازان درون وبیرون حاکمیت پرداخته و چندنمونه مشخص از بلاتکلیفی چند مسئول رده بالای حاکمیتی نیز مثال میزند:

س) چه کسانی چه ابهاماتی متوجه جایگاه شورا به لحاظ ساختاری می‌کنند؟

 ج) از ابتدای تاسیس هم هیچ اشکال و ابهام ساختاری وجود نداشت. بهانه، غیرازابهام است. منبع  همه ساختارهای حاکمیتی، یکی است و اگر مو لای درز مشروعیت یکی برود، لای درز بقیه هم میرود.

شورا در عالی ترین سطح حاکمیتی قانون اساسی  یعنی بنیانگذار و رهبری، تشریع شد و سپس بارها بر الزام آوری آن تاکید شد و ریشه در دهها اصل قانون اساسی دارد. مصداقی از وظیفه "تنظیم روابط قوا" توسط رهبری سیستم در حوزه آموزش و فرهنگ است، در راس وظائف  هر سه قوه حاکمیتی در عرصه فرهنگ و تعلیم وتربیت  در چندین و چند اصل قانون اساسی است، و از اختیارات رهبری نظام در قانون اساسی جهت توزیع و تفویض بخشی از وظایف خود به نهادهای حاکمیتی است  و مشروعیت  قانونی را از همان جایی می آورد که  همه نهادهای حاکمیت، مشروعیت خود را مدیون آنند.

 از همان آغاز، سبک مغزانی پچ پچ فرمودند کلمه "ارشاد" را از وزارت ارشاد، و کلمه "انقلاب" را از عنوان این شورا برداریم. تا هم اکنون تیپ مسلمان‌نمایی کنار ما نشسته‌اند که بدون شرمندگی، تعبیر صریح امام را موضوع طنز قرار میدهند که میگفت حکومت، موظف است به گسترش فرهنگ اسلامی، اعتلای فرهنگ عمومی و مسئول پاکسازی محیط‌های علمی از افکار مادی است و باید حاکمیت را از مظاهر غربزدگی، تطهیرکند. تک تک این عبارات، فلسفه تاسیس شورا در دستخط امام است.

من معتقدم شورا باید نخست فرهنگ درون خود و سپس درون حکومت  را مهندسی کند و نهادها و ساختارهای حاکمیتی و دولتی را در راستای رسالت انقلابی و فرهنگی، به خط کند و ویروس منحوس غرب زدگی درون حکومت را قرنطینه و مهار کند.

ما مشکل ساختاری نداریم. مشکل در هویت غربگرا، مادی و غیر انقلابی عناصری درون رژیم است، کلاهبردارانی که هر مشکلی در هر حوزه ای را به  اصل ساختارها یا عیب قانون اساسی ارجاع می‌دهند. تاکید میکنم که به لحاظ ساختاری و قانونی، مشکلی به نام "حاکمیت دوگانه"  نداشته ایم و نداریم.  همه قوا طبق قانون اساسی باید منسجم و تحت نظارت رهبری امت باشند. مشکل در بیماری هویتی آدم ها و آسیبهای جریان شناسی درون حکومت است.

آری، همواره رویکرد دوگانه "انقلاب_ انفعال"،   "مبارزه _ تسلیم"، "تولید_ ترجمه" و "جهاد_ یا انگلوارگی"را میان خود داشته ایم، داریم و خواهیم داشت اما ساختار قانونی دوگانه ای درکار نیست. عیب کار نه در  قانون اساسی، بلکه  در "وادادگی و واماندگی" در پشت جبهه است و این مشکل نه تنها در شورای عالی بلکه در کل سیستم وجود دارد.

ویروس، نه در ساختار نظام، بلکه در شخصیت بخشی از تصمیم سازان ماست. مشکل در  بازتولید ارواح مردگان و اشباح سرگردان درگذشتگان دهه ۶۰ است  که درون حاکمیت، امام را نصیحت میکردند که شعار افراطی ندهید  و  جزئی از  شبکه گوسفندان جهان و اردوگاه "سربه راهان" باشید.

مشکل اصلی، نه "مشروعیت دوگانه" و نه "تناقض در ساختار"  که دو دروغ "تکرارشده" اند، بلکه در بازتولید "خط قعود" محافظه کاران و فروپاشی درونی پیرشدگان و بازتولید لیبرالیزم مذهبی در سیستم است، خطر زنده شدن دوباره خزندگان باستانی در برابر آفتاب "آزادی" و تخم گذاری و تولد نسل جدید دایناسورها است.

فتنه "سلب مسئولیت" بلکه "سلب اختیار" از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دائما توام با بحران آفرینی بوده است. ابتدا با ابهام آفرینی درحکم امام، کوشیدند شورا را با "بحران موجودیت" مواجه کنند و تاریخ همه شوراها و نهادهای انقلابی را بهانه تبدیل "نهضت" به "نظام"، منقضی اعلام کنند.

سپس نوبت به ادعای " بحران مشروعیت" رسید و نسبت شورا با قوای سه گانه را تیره وتار خواندند، حال آنکه کنترل ساختار شورا اساساً در اختیار سران قوا بویژه رئیس دولت بوده و هست.

آنگاه نوبت به القائ "بحران هویت" رسید و سوالات بنی اسرائیلی و سپس حملات صریح اسرائیلی به اصل مفهوم  "انقلاب فرهنگی"  و تحریف  معنای "سیاستگذاری" و تردید در معنای "مدیریت فرهنگی" و انکار هندسه برای "فرهنگ عمومی"(تا قابل مهندسی باشد) و نهایتا "بحران اختیارات و قدرت" و بازی با وقت و اعصاب ملت، و لابیگری برای مدیریت آرائ اعضای شورا و اردوکشی سیاسی، و همه بحران ها، دروغ و بی مبنا، و همه ساختگی و سیاسی است.

کجا عیب برداشته؟ به شما میگویم...

در شورا و در حاکمیت به شمول هرسه قوه، خط ارتجاع و غربزدگی و فکر "عدول از اصول"  و دنیازدگی در برابر خط "انقلاب وتکامل"، همچون دهه ۶۰ دوباره فعال است والبته آدمهایش عوض شده اند.

درآستانه ۱۴۰۰، تنها دوگانگی در حاکمیت، نه در ساختار یا مشروعیت و یا قانون، بلکه در هویت‌ها و رویکردها در میادین فرهنگ و اقتصاد وسیاست خارجی است. عیب در ساختار نیست بلکه بوضوح،   ما دو جبهه ایم. و این ربطی به دو جناح مشهور ندارد. طبقه بندی دیگری است که آن جناح بندی ها را نسخ و از آن عبور کرده و چپ و راست، سرش نمیشود و از هردو یارگیری کرده است.

آیا نمی شنوید صدای مدیرانی که می گویند از نسل جوان ما تنها آبگوشت بزباش بر می آید؟ و آن دیگری که می گوید مگر دین، ربطی به مبارزه با آمریکا دارد؟ و آن یکی که پیش از آمدن، گفت مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد و ضعف مدیریت است  و پس از سوارشدن برکار، گفت حل مشکل آب خوردن ما هم به دست کدخداست؟

رئیس جمهور معمم دیگری را می شناسم که در دوران حاکمیت خود در سالهای پایانی دهه هفتاد در همین شورا، عدالتخواهی را سوسیالیسم خواند و به صراحت گفت این آیات و روایات "عدالت‌خواهی" که در حوزه و دانشگاه می خوانی تنها به درد "انقلاب کردن" می خورد و به درد "حکومت کردن" نمیخورد و در چشمان من نگریست و گفت باید بپذیریم که شاید سکولاریسم، تقدیر عصر ما و مشیت الهی باشد و پایان تاریخ شاید همین نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری است و مقاومت، بیفایده است، منتها ما بکوشیم کمی از فسادش بکاهیم و دوز "معنویت" آن را در حریم شخصی کمی بالاتر بریم، از امام تجلیل کرد و سپس تبصره زد که ریشه استبداد دینی در دیدگاه خود امام است و وقتی مراد امام از ولایت مطلقه را برای او توضیح دادم با لبخند گفت با این تقریر روشنفکرانه که تو کردی، قبول!!

مشکل در تفکری است که بنام راست و چپ، اشرافیگری را موجه کرده و دهه ۶۰ را دهه افراطی‌گری و چپ زدگی میخواند و وسعت تهاجم دشمنان درون و بیرون برای پایین کشیدن درفش مقدس امام خمینی را می‌بیند و لبخند میزند و ماندن خودش را اصل، و بقای انقلاب را مسئله فرعی میداند و رجالی از چپ و راست را اینک همسفره کرده است... ت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • محسن IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    22 7
    مشکل اصلی، نه "مشروعیت دوگانه" و نه "تناقض در ساختار" که دو دروغ "تکرارشده" اند، بلکه در بازتولید "خط قعود" محافظه کاران و فروپاشی درونی پیرشدگان و بازتولید لیبرالیزم مذهبی در سیستم است، خطر زنده شدن دوباره خزندگان باستانی در برابر آفتاب "آزادی" و تخم گذاری و تولد نسل جدید دایناسورها است.... ای والله این و خوب اومد
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    27 5
    دمت گرم جناب ازغدی که اصل مطلب رو گفتی!! فقط یه تصفیه درست حسابی میخواد مثل اوایل انقلاب تا قطار مملکت برگرده رو ریل اصلیش با رد شدن از روی همهٔ خائنین و وطن فروشان!
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    15 2
    سلام آقای رحیم پور واقعیت این است که دنیاپرستان پول پرست در سیستم نفوذ کرده اند و انواع لباس دارند با عمامه و کت و شلوار و لباس های دیگر اما کارگردان و رفتارشان دقیقا مثل ترامپ و جانسون و ماکرون است چون آنها هم مثل اینها دنیا پرست هستند و خاصیت همه دنیا پرستان شبیه هم است آنها گناهکار دروغگو حقه باز جنایتکار و انواع گناهان دیگر این مربوط به تمام انسانهاست یعنی کسانیکه فقط دنیاپرست هستند در سراسر جهان مانند هم هستند و بیرون کردن آنها از قدرت کار بسیار مشکلی است چون پول دارند و در کارزار انتخابات با تمام حیله ها دیگران را فریب می‌دهند و مردم بیچاره فکر میکنند آنها مصلح هستند اما دزد دروغگو و قدرت پرست هستند که از آدم بدکار بجز کار بد مطلب دیگری سر نمی زند
  • BE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    17 4
    احسنتبرادر -- باید ویروس منحوس غرب‌زدگی را قرنطینه و مهار کرد...این وزارت بهداشت هم شامل میشه
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    17 4
    استاد بزرگوار تا مغزهای کوچک غربگدا و زبان دنیا بلد قدرت را در دست داشته باشند عملی نمی شود
  • محمدایوب IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    12 7
    درود خدا وامام زمان برتو. ای کاش چندتا مرد مثل توبودن حرفهاشونو مردانه میزدن. وان کلاهبردار بی شرف رو. نزد خدا وائمه رسوا هست ونزد مردم هم رسوا هست رسواتر و شاید هم ...
  • FR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    7 3
    حق با شماست ولی ما هم انتقاد داریم
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    15 4
    آقای ازغدی یک غربار گری اساسی لازم است که غرب پرستان وطن فروش را حاکمیت کنار گذاشت بقول جناب عالی به قرنطینه فرستاد خساراتی که این طیف به انقلاب واسلام زده اند هیچ دشمن خارجی نمی تونست انجام بده
  • امیر NL ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 12
    وقتی هر روز از قوانینی مثل بهداشت رایگان کودکان در اروپا . درآمد بالا در کشورهای توسعه یافته . حمایت از اقتصاد و تولید در کشورهای صنعتی و ... خبر میشنویم چرا نباید غرب زاده باشیم . ما ملت چیمون از اونا کمتره شما بگید .
    • محسن IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      5 5
      مشکل اینه که ما ایرانیا خوبیا غربو می‌بینیم، بدیاشو که خیلی هم زیاد هستن نمی بینیم،دومدش بهداشت و اقتصاد چه ربطی به غرب داره، همین کشورای خاور میانه مثل عراق ایرانو مصر در باستان تجارتو ساختن، اونمقع اینا داشتن از غربی که وجود نداشت تقلید میکردن
    • مسیح IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      1 0
      مشکل ما با رشد و پیشرفت و آسایش و رفاه نیست.. مشکل اینه که اینه که ما هم باید به قدرت و ثروت برسیم مانند غرب اما کشور های غربی برای تولید ثروت باید ثروت و نفت و جوانان نخبه ی ما رو غارت کنند و برای اینکار اول باید غیرت و عفت و دین داری ملت های دیگه رو له کنن...وقتی کل مملکت رو مثل زمان شاه به اونها دادید اوها هیچ مشکلی با شما ندارن
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    9 15
    اگر این واژههای غربگرا و اصلاح طلب و ... رو نداشتید چی می خواستید بگید؟! مدام تقصیرات خود رو به گردن چیزهای موهوم انداختید که کار به اینجا کشید.بپذیرید که بلد نبودید و سرمایه های کشور رو از دست دادید.
    • محسن IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      8 8
      قدرت هرموقع دست جریان ضدغرب بود کشور پیشرفت کرد و سرمایه ها افزوده شد و رفاه بالا رفت قبول کنید بیسوادید و صلاحیت تصمیم گیری برای خود را ندارید
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      9 4
      بلد نبودیم که آمریکارو با نوکرش انداختیم بیرون؟ بلد نبودیم که تو یه جنگ بین المللی علیه ایران پیروز شدیم و بعد از 200 سال 1 متر هم از خاک ایران جدا نشد؟ بلد نبودیم که یه ملت آفتابه ساز رو ماهواره ساز و نیروگاه اتمی ساز کردیم؟ شما همه چیز رو برمبنای قیمت مرغ می سنجی. اونهم ناشی از تحریم دشمن خونی مردم ایران (یعنی آمریکا) و بیعرضگی کدخداپرستانه. ایندفعه تو رای دادن دقت کنید.رای به رقص و قرکمر و کنسرت و معانقه دخترو پسر وسط خیابون نتیجه ش میشه همین.انقلابیون واقعی که چیزی کم نذاشتن. نمونه ش حاج قاسم.دیگه باید چیکار می کرد؟ شما که نق میزنی و طلبکاری خودت برای ایران چه کردی؟
    • کارن کارن وند IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      3 0
      بابا بلد... کلاً فرق نداره هرکسی که علیه مردم باشه،غرب پرست هرکسی که با مردم باشه،وطن پرست هست. پس اونی که بلد نیست،علیه مردمه،و اونی که علیه مردمه،غرب پرسته.
  • US ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    6 5
    وقتی تمام ارکان اجرایی کشورمان در دست غرب زده های بی غیرت هست نمیشه کاریش کرد. حتی اگر دولت هم تغییر کنه دوستان غرب زده آنها همه جا حضور دارند. دانشگاه و آموزش و پرورش در دست آنهاست. در این سالها مهره های خودشان را در همه جا نفوذ داده اند.
  • کارن کارن وند IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    5 6
    از شورشی علیه نظام جهانی،به پسر خوب جامعه جهانی تبدیل شدیم،و با مخ به زمین گرم خوردیم.چون با شیاطین همراه شدیم. ما آزاد بودیم،شیاطین آزادی جهانی ایران رو گرفتند. خداوند وقتی با ما است که علیه ستمگرها بشوریم.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    9 4
    مشکل کشور ما خودفروختگی برخی مسئولین برای غربیان است
  • عزیز IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    9 14
    غرب را متاسفانه درست نشناخته اید غرب منشا وسراغاز تمدن وروشنایی فکر در تمام زمینه های زندگی بشر امروزی بوده از اختراعات گوناگون تا کشف واکسن کرونا که بزرگترین مضل وگرفتاری انسان نسل حاضر بود اگر کره زمین شبها روشن گردیده به مدد وتلاش انسان غربی بوده اگر بشر امروزه به سایر سیاره ها سفر می کند سرمنشا ان تمدن غربی بوده وهزاران اختراع واکتشاف که برای راحتی نوع بشر به واسطه عقلی که خداوند به بشر هدیه داده توسط تمدن غرب به جوامع راه یافته ودر کنار ان تواحش وکشتار واستسمار کشورها توسط این تمدن در گذشته صورت گرفته ما فرهنگ غرب را نمی پذیریم چون با ساختار فزهنگی وباورهای دینی ما سازگاری ندارد ولی تمدن وپیشرفت غرب لازمه زندگی امروزی بشر می باشد کافی است یک روز زندگی بدون برق بدون اتوموبیل بدون موبایل بدون تلفن بدون هواپیما بدون دارو پزشکی بدون تلویزیون وبدون سایر امکانات زندگی وحتی رسانه ای که اقای ازغدی راحتر وسریع تر مطالب خود را به سمع بیننده وشنونده برساند مجسم کنید
    • عرفان IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      6 5
      و در كودكى به ما ياد داده بودند اكر با يك خارجى احوالپرىسى كرديد و دست داديد بايد دست خود را بشوييد و سه بار كر بدهيد تا از نجس بودن خارج شويد. البته اين پاسخ بمعنى تاييد عزيز است
    • قدیر IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      3 0
      بعضی از جاها اون تمدنش احیانا عیب نداره؟ که بایست درستش کرد؟
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      3 1
      اتفاقا کسی که غرب را درست نشناخته، شمایید. اگر هم فکر می کنید استثمار کشورهای ضعیف و چپاول ثروتهایشان و عقب نگه داشتن آنها مال گذشته است بسیار ساده لوح تشریف دارید. خیلی هم لازم نیست دقت نظر داشته باشید. همین که چند روز اخبار سیاسی اقتصادی و نظامی جهان را گوش بدهید می فهمید که هنوز هم دنیا با قانون جنگل اداره می شود (البته با روتوش که خدا را شکر شخصی مثل ترامپ بسیاری از این روتوش ها را برداشت). تنها تفاوتی که در این 200 سال اخیر اتفاق افتاده مدام رنگ عوض کردن شکل استعمار و استثمار بوده که قابل تداوم باشه. دیروز کشورها را اشغال نظامی می کردند امروز با رسانه هایشان (و البته پشتیبانی آنها با انواع روش های نظامی و ...) فکرهای مردم کشورهای ضعیف را اشغال و اداره می کنند (مثل انقلابات مخملی چند سال اخیر). خودشان را علنا رهبر دنیا اعلام می کنند و با تهدید نظامی، اقتصادی و سیاسی و عملی کردن آن در موقع لزوم بهره کشی از سایرین را هموار می کنند. برایشان تفاوتی ندارد که مثلا کشور ما دست پهلوی باشه تا بهش امر کنند ذوب آهن به چه دردتان می خورد و سال ها جلو احداثش را بگیرند. یا جمهوری اسلامی باشه که بهش فشار حداکثری بیاورند که برنامه هسته ای صلح آمیز هم نداشته باشه. هدف همیشه همان بوده که هست. برتری سیاسی اقتصادی نظامی غرب به هر قیمتی هست باید حفظ بشه و تداوم پیدا کنه.
  • DE ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    10 6
    احسنت
  • عباس IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    12 3
    اصل و ریشه مشکلات کشور را با قلمی شیوا بیان فرمودید .
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    9 4
    راه حلش خیلی ساده ست. به افرادی که در غرب درس! خوندن مسئولین اجرایی ندین. همینطور افرادی که یه روزی از دیوار سفارت بالا رفتن و امروز بچه هاشون رو واسه درس! فرستان در مبدا همون سفارت. ضمن اینکه تیم فعلی هم باید بخاطر خیانت هایی که مثل افتاب تابانه پاسخگو باشه. در دادگاه.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 3
    مردم دهه شصت به بعضی رویکردهای افراطی اعتراض داشتند ، یادمان هست که شلوار لی و آستین کوناه جرم بود و حکم شلاق داشت! اما آمران و عوامل این زیاده رویها همین آدمهایی بودند که اکنون با فرصت طلبی تمام رنگ عوض کرده و ادعای منشور حقوق شهروندی را دارند. یک دهه با سوء استفاده از مناصب خود کیسه دوختند و ناراضی تراشیدند خود و خانواده هابشان به نام و نان و نوایی رسیدند اروپا دیده شدند و حالا در کمال وقاحت صحنه را طوری میخواهند که فرصت استفاده از مواهب ناروایی را که کسب کرده اند داشته باشند! اتفاقا معترض ساختارها ما هستیم که به این تیپ آدمها فرصت رسیدن به ریاست را میدهد.
    • BE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 6
      برادر شما درک نکردید که مفهوم غرب‌زدگی چیست. به نظر نمی رسد تمام آنچه شما نوشتید مفهوم غرب‌زدگی باشد ... .
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 3
    ویروس های لخته شده و راه بندان داخل نظام را با حجامت به زباله دانی تاریخ بفرستید
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 3
    استاد عزیز همانطور که فرمودید ۳ بحران موجودیت ، مشروعیت و هویت را برای نابودی شورا علم کردند .چرا چون می دانند شورا در خط مقدم مبارزه با فرهنگ منحط غرب قرار دارد و چون دل سپرده و سرسپرده نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری غرب هستند .با استقرار و استقلال شورا مخالفند.اینان نمی خواهند حقیقت برای مردم مشخص شود و ملت پی به ماهیت کثیف فرهنگ غرب ببرد.خوب می دانند اگر اندیشه سست و فروریخت آنگاه نظام های مادی باید بساطشان را جمع کنند.بین منافع مادی و حرکت شورا تعارض می بینند.باید مقاومت کرد تا فرهنگ و تعلیم و تربیت این کشور سر و سامان پذیرد.خداوند به شما استاد بزرگوار توفیق دهد رسالت بزرگی بر دوش دارید.
  • عارف بختياري فرد IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    5 7
    اقاى حسن رحيم پور ازغدى استاد سخنورى سعى كن همان حسن رحيم پور ازغندى سال هاى قبل باش. مثل حجت الاسلام قرائتى باش كه همان قرائتى ٤٠ سال پيش است. مطالعه و كسب طلاعات تازه و بروز شدن پسنديده هست ولى نيت صالحه هم بايد حفظ شود و به اهداف مصلحتى تبديل نشود.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    12 4
    نه شرقی و نه غربی... باید اعمال بشه... تعامل با همه در چارچوب اقتدار و عزت...
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 3
    ما غربگرا نداریم، غرب پرست داریم ما اصلاح‌طلب نداریم، قدرت طلب داریم ما تکنوکرات نداریم، ما یه مشت خرتنبل توی دانشگاه‌های اروپا، آمریکا که نمرات وحشتناکی دارن داریم مالیبرال نداریم، که افکار لیبرالیسم حداقل میتونه باعث پیشرفت مادی کشور بشه، ما نفوذی داریم
  • استاد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 4
    مرحبا استاد رحیمپور!امام خمینی ومقام معظم رهبری عارف ودانشمندی بودند که به نوعی نفخ صور نمودند،و جانهای خفته را بیدار کردند،در مقابل ابلیسیان نفوذی حوزوی وغیر حوزوی بودند که در نیلبک استعمار دمیدند وسعی در خواب کردن وبه حاشیه راندن هشیاران جامعه نمودند.دوگانه هایی که استاد فرمودند محصول همین استعمار طلبان اشرافیت طلب است،مشکل بنی اسرائیل هم دقیقا همین بود که با نفوس ناپاک قصد داشتند مانند جناب موسی(ع)خدا را بینند،زهی خیال باطل که نفس شیطانی خود را دیدند وگفتند( هذا الٰهکم و الٰه موسی) یعنی خدا و شریعت همین است که می گوییم.در همین اواخر شاهد بودیم که مفاهیمی مانند عدالت ،حقوق شهروندی،اقتصاد و سیاست بکلی تغییر کرده گویی اجراییات کشور بدست نزول خوران یهودی ۳۵۰۰سال گذشته انجام گرفته،اما زهی خیال باطل که حرام لقمگان شهوت پرست،یا به سوراخ خود میخزند یا بعلت شرایط حاکم بر عالم دنیایی برای فساد کردن آنها نخواهد بود.بنام خداوند،کشتی نوح(ع) بسلامت به منزل رسیده و قلیلی از انسانها و انبوهی از حیوانات را به پیشگاه خداوند عرضه خواهد کرد، (هود۴۱_و قال ارکبوا فیها بسم الله مجریها و مرسیها، ان ربی لغفور رحیم).
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 3
    قربانت شوم . نیروهای معتقد به اصول انقلاب . مثل اساتید بسیجی دانشگاه و حتی حوزه نقش خود را در پرورش نیروهای جوان را با جدیت ایفا کنند . در همین اثنا تفکرات غربی حاکم بر بعضی از علوم دانشگاهی نیز با دقت فراوان مورد بازبینی قرار گرفته . تا بشود گفت این تصلب افکار غربی را جایشان به مکتب امام خمینی که همان مکتب عاشورا و امام حسین که پرورش یافتگانی مانند شهیدان سلیمانی و فخری زاده داشته داده اند . الحمدالله نیروهای جوان و مومن و مشتاق فراوانی داریم که نیاز به آموزش و تربیت دارند . تا وقت هست و اساتید همچون شما که دوران قبل و کوران بعد از انقلاب را درک نمودند حضور دارند . خود اندیشه ای کنید و چاره ای کنید تا علیرغم کندی ها و گاه ترمزها . آنچه که لازم است شود . تا کی انتظار و عدم توجه و همکاری مشفقانه و صمیمانه و حتی ادراک . فردا همه باید جوابگوی اعمال و آنچه که میشد و میتوانستید و کردید و نکردید و بهانه های مختلف و یا در اصل غصه برای درک نکردن از سوی مدعیان و مظلوم واقع شدن امام و اندیشه های او . خواهند بود . اگر درک بود همانند تشنگان در پی آب میدویدند . این ها همش زیر بناست . انقلاب باید جوشش و پویش داشته باشه . مسئولیت جهانی انقلاب را هم باید در نظر داشت . این همه دانشجو که مشتاق فهم و آموختن این مکتب حسینی هستند و همچنین امید به آینده
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    7 7
    چرا مردم نباید غرب گرا باشن وقتی میبینن 90 درصد زندگیشون تکنولوژی غربیه؟؟
    • حیدر صالح IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      1 1
      شما بین فرهنگ و فناوری را قاطی گرفتی!
  • سليمان دارابى IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 3
    غرب و غرب زدگي دو مقوله جداگانه هستند هر قدر غرب زدگي زشت باشد كه هست همان قدر غرب سرزمين خوبى است كه نبايد حقيقت را ناديده بگيريم. اگر در غرب جنايتكارانى هستند و ديوانگان زيادى هم ميبينيم، ننگي براى غرب نيست. كخ پاستور اديسون فلمينگ بل ...... ده ها هزار نفر را ميشناسيم كه از جهان عرب و ايران ياد گرفتند و از ابوعلى سينا و ابوريحان و زكريا رازى جلو زدند
  • کارشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    7 1
    ویروس اصولگرایان خطرناک تر از کرونا است ولی خوشبختانه قدرت سرایت کمتری دارد
  • فرامرز IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 0
    با سلام تا هرکس در این کشور هرچه دلش خواست انجام داد و از آب گل آلود همه سالها ماهی گرفت و بعدش گفت کی بود کی بود من نبودم و طوری شد که به جز اقلیتی از مسئولین اکثرشان دستشان آلوده شده نیازمند گروهی از افراد سالم است ته همه این ناپاکان را از سیستم خارج کند به قال بعضی از مسئولین با دستمال کثیف نمی توان شیشه پاک کرد اکثرشان دست مال کثیف اند
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 5
    استاد رحیم پور از دل سوزان انقلاب اسلامی است خدا خیرش بده بسیار خوب وعالی بود
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 1
    غرب و ارزشهایش ناود شده و تو هنوز از غربزدگی حرف میزنی! کاش از غربیها مسئولیت پذیری و تلاش و احترام به قوانین و پیشرفت می اموختیم که محتاج علم انها نباشیم بااینکه قدمت تمدن ما از انها بمراتب بیشتر است. ما باید از انچه هستیم خجالت بکشیم که جامعه فاسد و مصرفگرا و متظاهر به مدنیت و دانش داریم.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      1 2
      بعد از انقلاب غرب گرایان راس قوی اجرایی کشور بوده اند وباانفعال وادادگی باعث شدند کشور پیشرفت نکن اگر دروزی این چهل سال دولت انقلابی سرکار می آمدند الان یک ابرقدرت اقتصادی ونظامی در دنیا بود
  • آرش پارسی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 1
    یکبار هم اگه نظری دادیم بزار بخونن لااقل
  • FR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 1
    عرب خوفه همه مسئولین در غرب شاخه و برگ کشیدندی ریشه دواندن ایکاش دولت یه تسهیلاتی می گذاشت یا ما میرفتم عرب یا یه تیکه عرب می آوردن اینجاپیشا پیش هم تشکر میکردیم
  • FR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    نمهشه به آفرینش خدا ایراد گرفت هم عرب خوبه هم شرق خوبه هم جنوب خوبه هم شمال خوبه نگین کی از کی بهتره هرگل یه بویی داره
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    مشکل اینجاست که اکثریت باوجودمحدودیتهاى مادى درمقابل گلوله های صدامیان فداکارندولی باگرفتن پستهاى مدیریتى وامکانات مادی بجاى ادامه فداکاری وخدمات بیشتر کم کم شریک شیطان میشوند.اگراین مشکل نباشد باتعدادکمی هم کشورگل وبلبل میشود.
  • علیرضا IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    این نخبه ما!!! برخی موقع ها به جاده خاکی می زند. ما وابسته به غرب نداریم بلکه نگرش مدیریت غربی صحیح تر است- اما شرق زدگان ما راحت ترند!!! ولی خدایی اکثر کشور های بلوک شرق چه خدمتی به جامعه بشری کردن!/ همین غول اقتصادی چین بسیاری از محصولاتش کپی محصولات صنعت غرب است. همین کامپیو تر و اینترنت که هم اکنون استفاده می شود محصول فکر غربی است البته نه که اندیشه اسلامی یا شرقی خدماتی نداشته بلکه در برابر صنعت غربی بسیار ناچیز هستند. اغلب مخترین اولیع از کشور های اروپایی و امریکا هستند بله ادم دری وری در غرب زیاد هست اما در کشور های شرقی و ایران هم کم نیست. نکته اخر همان قدر که وابستگی فکری به غرب بد است به روسیه و بلوک شرق هم بد است کمی واقع گرا باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس