تلخ و شیرین‌های برف هفته اول زمستان در 6 استان/ از بهمن مرگبار در تهران تا دردسرهای یک افتتاح

بارش برف هفته اول زمستان در ۶ استان کشور امروز هم جلوه های زیبا داشت و هم خبرهای تلخ.

به گزارش مشرق، در نخستین هفته از زمستان ۱۳۹۹ برف و کولاک پراکنده در استان های شمالی و شمال غربی کشور، باعث انسداد برخی راههای روستایی و کندی تردد در برخیی محورهای ببین شهری در این استانها شده است.

بحران تردد در آزادراه تازه افتتاح شده با بارش برف

در استان آذربایجان شرقی بارش برف و لغزندگی معابر باعث بروز مشکل در تردد خودروها در آزادراه  تبریز – سهند شد که همین چند روز پیش توسط وزیر راه افتتاح شد.

نبودد علایم هشدارددهنده و مشکلات خودروها در بالا رفتن از شیب آزادراه، باعث ترافیک و توقف آنها در این مسیر شد.

در همین حال، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی از امدادرسانی مشترک اورژانس و هلال احمر به دو مادر باردار در سطح استان خبر داد.

رهایی ۱۱۸ مسافر از برف و کولاک در جاده های آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی هم بارش برف در نقاط جاده ای، منجر به گرفتار شدن برخی مسافران در این مسیرها شد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: همزمان با ورود سامانه بارشی در کشور، بارش شدید برف در استان آذربایجان غربی آغاز که ۳۴ خودرو در جاده آغبلاغ از توابع شهرستان اشنویه و همچنین ۶ خودرو در جاده برده رشان شهرستان میاندوآب گرفتار شدند که در مجموع ۱۱۸ نفر از برف و کولاک رهاسازی شدند.

به گفته جعفرزاده، به غیر از یک نفر که توسط آمبولانس هلال احمر به مرکز درمانی انتقال داده شد، مابقی حال مساعدی دارند.

آماده‌باش ۱۴ پایگاه جاده‌ای هلال احمر اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم امروز از آماده‌باش ۱۴ پایگاه جاده‌ای هلال احمر استان خبر داد.

عزت الله ضربی بیان داشت: در طرح زمستانی امسال بیش از ۴۵ دستگاه امدادی و پشتیبانی، از بیستم آذرماه تا ۲۰ اسفندماه در خدمت مردم استان اردبیل در مناطق مختلف خواهند بود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ نیروی عملیاتی و نجاتگر در پایگاه‌های ثابت و سیار جمعیت هلال احمر استان در زمستان سال‌جاری در خدمت مردم استان خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل هم اعلام کرد: کلیه محورهای مواصلاتی استان باز است و عملیات بازگشایی راه ۶۴۲ روستا درحال انجام است.

وقوع ۳ بهمن در ارتفاعات تهران با ۲ کشته

در استان تهران هم امروز بارش سنگین برف در ارتفاعات شمال تهران و سقوط بهمن خبرساز شد.

سقوط سه بهمن در ارتفاعات آهار فشم، کلکچال و دارآباد منجر بهه فوت دو نفر، مصدومیت دو نفر دیگر وو مفقود شدن ۴ نفر شد که جستجوی امدادگران برای یافتن آنها تا لحظه تنظیم این خبر همچنان ادامه دارد.

بارش یک متری برف در برخی محورهای مواصلاتی گیلان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان هم امروز با اشاره به بارش برف ۱۰ تا ۱۰۰ سانتیمتری در برخی از محورهای مواصلاتی استان گفت: ۶۸۸ کیلومتر از راه‌های استان تاکنون برف‌روبی شده‌ند.

به گفته مرادی،  محورهای اسالم به خلخال، پونل ره خلخال،  بلوردکان ره خصیب دشت،  بره سر- قوشه لانه - کلیشم، رستم آباد به حشمت‌آباد، سیاهکل - دیلمان، رحیم‌آباد، لشکان به شویل، زیار - شوک، فومن به ماسوله، ماسال به گیلوان، شفت به امامزاده ابراهیم، شفت - امامزاده اسحاق،  شوک به ملکوت، گردنه حیران، رشت به امامزاده هاشم، رشت به آستانه و شفت به  سراوان برفی هستند.

مرادی با اعلام اینکه ۱۵۲ دستگاه از ماشین‌آلات راهداری درگیر برف‌روبی هستند، افزود: ۲۴۷ تن از راهداران به همراه ۷۸ خودرو دیگر در این عملیات حضور دارند.

سفیدپوش شدن جاده‌های مازندران/ تردد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

رئیس پلیس راه مازندران گفت: تمامی جاده‌های استان باز بوده و تردد در آن برقرار است ولی باتوجه به شرایط جوی تردد خودروها بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

به گفته سرهنگ علیرضا قدمی، وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضروری در محورهای شمال، خاطرنشان کرد: مرکز کنترل پلیس راه مازندران ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ با پیش شماره ۰۱۱ در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی شهروندان در ارتباط با آخرین وضعیت جاده‌های مازندران است.

در عین حال، فرماندار شهرستان نور هم با اشاره به انسداد راه روستایی ۱۱ روستا در چمستان و بلده، گفت: شهروندان از مسافرت غیرضروری به مناطق بالا دست پرهیز کنند.

امروز همچنین به‌ دلیل شدت بارش برف و بوران محور سوادکوه مسدود شد که تردد خودروها با توجه به بازگشایی محور موجب ترافیک شد، البته با توجه به بارش برف تردد در این محور با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

معاون پیش بینی هواشناسی مازندران هم از ادامه بارش برف و باران تا امشب در آسمان مازندران و وقوع یخبندان و سرما پس از آن خبر داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس