کد خبر 1245793
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
۱۱ استان در سطح نارنجی هواشناسی/ آماده باش هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش ۱۱ استان کشور در پی هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی خبر داد.

به گزارش مشرق؛ کریم همتی اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی، در 11 استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، البرز و گیلان، نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال‌احمر در مراکز این استان‌ها به حالت آماده باش سطح نارنجی درآمدند.

وی تصریح کرد: بنابراین طبق دستورالعمل مدیریت شرایط اضطراری جمعیت هلال احمر ضمن آمادگی، اطلاع رسانی و کمک به نشر هشدار از طریق پایگاه‌های امداد و نجات و خانه‌های هلال فعال در نقاط سیل خیز، با هماهنگی ادارات کل مدیریت بحران استانداری‌ها و شهرستان‌های در معرض آسیب، تمهیدات و اقدامات لازم انجام می‌شود.

همتی گفت: سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است که از روز چهارشنبه 23 تیر تا یکشنبه 27 تیرماه، 11 استانِ اعلام شده متاثر از بارش شدیدباران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید به همراه خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی و انسداد موقت جاده ها خواهند بود. امدادگران و اعضای خانه‌های هلال از روز گذشته در مناطق اعلام شده، آماده‌باش بوده و تاکنون هم گزارشی مبنی بر وجود خسارت یا مشکل برای هموطنان ساکن در این استان‌ها اعلام نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس