کد خبر 1159630
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
تیراندازی در آمریکا تیراندازی نمایه پلیس آمریکا

در ادامه خشونت‌های نژادپرستانه پلیس آمریکا، ویدئویی منتشر شده که در آن یک افسر پلیس، شهروند ۴۷ ساله غیرمسلح سیاهپوست را در «کلمبوس» ایالت «اوهایو» به ضرب گلوله به قتل می‌رساند.

به گزارش مشرق، در ادامه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه اقلیت‌ها و به ویژه سیاهپوستان، یک افسر پلیس در «کلمبوس» ایالت اوهایو یک فرد غیرمسلح سیاهپوست را درست ثانیه‌هایی بعد از رویارویی با وی به ضرب گلوله کشت.

بیشتر بخوانید:

از هر ۴ کودک آمریکایی یک نفر در خطر گرسنگی قرار دارد/ ۵۰ میلیون نفر در آمریکا امنیت غذایی ندارند

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، تصاویر ضبط شده توسط دوربینی که بر روی لباس افسر پلیس نصب شده، نشان می‌دهد که «ادم کوی» افسر پلیس ۴۴ ساله به همراه یک افسر پلیس دیگر که هویت وی نامشخص است، اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری به وقت محلی یک تماس تلفنی درباره مردی که در یک منطقه مسکونی، رفتار عجیب و غریبی دارد، دریافت می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید، افسران پلیس به محض رسیدن به محل حادثه، با «آندری هیل» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست که در گاراژی ایستاده بود، مواجه می‌شوند.

آندری هیل در حالیکه یک تلفن همراه به دست داشت، گام‌هایی به سمت افسران پلیس برمی‌دارد اما درست ثانیه‌هایی بعد، کوی اسلحه خود را بیرون می‌آورد و به سمت هیل تیراندازی می‌کند که لحظاتی پس از آن، هیل بر اثر شدت جراحات جانش را در همان صحنه حادثه از دست می‌دهد.

دانلود

این افسر پلیس آمریکایی در حالی به این شهروند سیاهپوست تیراندازی می‌کند که هیل هیچ‌گونه سلاحی در دست نداشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بعد از انتشار این کلیپ ویدئویی، «اندرو گینتر» شهردار کلمبوس با محکوم کردن این جنایت افسر پلیس آمریکایی بعنوان «بی‌اعتنایی تعجب‌آور افسر پلیس به جان افراد»، به این حقیقت اشاره کرد که هیچ‌یک از افسران حاضر در صحنه بعد از تیراندازی حاضر به کمک به هیل نشدند و در نهایت او بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

وی در این خصوص گفت: «این یک مرگ غیرقابل توجیه است. هیچ‌یک از افسران حاضر در صحنه از نظر پزشکی هیچ کمکی نکردند و هیچ اقدامی برای جلوگیری از خونریزی وی نکردند و هیچ اقدامی برای احیای قلبی ریوی و تنفسی نکردند و حتی دست خود را روی شانه وی نگذاشتند تا جملات امیدوارکننده‌ای درباره اینکه کادر پزشکی در راه است، به او بگویند».

شهردار کلمبوس با اشاره به این موارد گفت: «دیگر بس است. این جامعه خسته است. جامعه سیاهپوستان آمریکا ترسیده‌اند و نگران و خشمگین هستند. این یک بی‌اعتنایی تعجب آور به زندگی افراد است».

طبق این گزارش، افسر پلیسی که به سمت شهروند سیاهپوست تیراندازی کرده است، سابقه شکایاتی در زمینه استفاده بیش از حد وی از خشونت در پرونده‌اش دارد.

اوایل خردادماه بود که یک کلیپ ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان منتشر شد که در آن یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» به مدت ۹ دقیقه زانوی خود را بر روی گردن «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی قرار داد و در حالیکه او می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد، هیچ واکنشی نشان نداد. در نهایت این شهروند آمریکایی جان خود را از دست داد.

به دنبال انتشار کلیپ ویدئویی قتل فلوید، تظاهراتی از شهر مینیاپولیس در اعتراض به رفتارهای خشونت‌بار پلیس آمریکا با سیاهپوستان آغاز شد و کم کم به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر جهان گسترش یافت.

از زمان قتل فلوید تاکنون، کلیپ‌های ویدئویی متفاوتی از خشونت‌های پلیس با سیاهپوستان در شهرها و ایالات متخلف آمریکا منتشر شده است که واکنش‌های منفی بسیار زیادی را به همراه داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    17 0
    اینا یه ادمی که سلاح نداره رو اینطوری میکشن اونوقت توقع دارن پلیس ما با یه مشت اغتشاشگر وحشی که قمه و چاقو و اسلحه دارن مدارا کنه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      1 0
      حالا اونها که دشمنم و تکلیفشون معلومه، غربگداها و اصلاحاتچی ها رو کجای دلمون بزاریم؟!!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    5 0
    حالا اونها که دشمنم و تکلیفشون معلومه، ببین غربگداها و اصلاحاتچی ها چه جونورایی هستن که حرفهای اینهارو تأیید میکنن ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس