کد خبر 1353957
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
زانوی پلیس آمریکا روی گردن دختر 12 ساله+فیلم

یک کلیپ ویدئویی به تازگی منتشر شده است که یک افسر پلیس خارج از وظیفه را در حال فشردن زانو بر روی گردن یک دختر ۱۲ ساله نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، به تازگی مسئولان مدرسه‌ای در «ویسکانسین» آمریکا یک کلیپ ویدئویی را منتشر کرده‌اند که در آن یک افسر پلیس خارج از شیفت کاری خود تلاش می‌کند تا با گذاشتن زانو روی گردن، دختر ۱۲ ساله ای را مهار کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، مسئولان مدرسه «کنوشا» ویسکانسین ویدئویی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد این افسر پلیس خارج از وظیفه خود زمانی به سمت دختر ۱۲ ساله حمله‌ور می‌شود و زانویش را بر روی گردن او قرار می‌دهد، که یک نزاعی در ساعت ناهار بین دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

این نوار ویدئویی که به تازگی منتشر شده است متعلق به چهارم مارس (۱۳ اسفند ماه) است و «شاون گوچو» افسر پلیس خود را وارد درگیری دانش‌آموزان می‌کند و سپس با دختر ۱۲ ساله درگیر می‌شود و سپس او را روی زمین می‌اندازد و سر وی به میز برخورد می‌کند.

گوچو در گارد امنیتی مدرسه فوق کار می‌کند و در حالی که خارج از شیفت وی بوده است، سر دختر رو محکم روی زمین می‌چسباند و از زانوی خود برای حدود نیم دقیقه روی گردنش استفاده می‌کند و سپس به دستانش دستبند می‌زند و او را از سالن غذاخوری مدرسه خارج می‌کند.

«جرل پرز» پدر دختر ۱۲ ساله خواستار تشکیل پرونده قضایی علیه گوچو به دلیل استفاده از این نوع خشونت شده است که سال گذشته استفاده از آن برای افسران پلیس ویسکانسین ممنوع شد و گفت که دخترش تحت درمان است و برای درمان زخم هایش به عصب شناس مراجعه کرده است.

مسئولان مدرسه در ابتدا گوچو را به مرخصی با حقوق فرستاده‌اند اما سپس روزنامه میلواکی ژورنال سنتینل گزارش داد که او روز سه شنبه از شغل امنیتی پاره وقت خود در مدرسه استعفا داد.

استفاده از زانو بر روی گردن یکی از روش‌های رایج پلیس آمریکا است و علی‌رغم اعتراضات سراسری در این کشور، پلیس همچنان از این روش خشونت‌بار استفاده می‌کند و در یکی از همین موارد، در تیرماه ۹۹، یک افسر سفیدپوست برای مدت ۹ دقیقه زانوی خود را بر روی گردن «جرج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی فشار داد و در نهایت به مرگ وی منجر شد که در پی آن اعتراضات گسترده‌ای نه تنها در شهرهای آمریکا بلکه سراسر دنیا برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • SE ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    29 1
    البته ناگفته نماند که دخترهای 12 ساله امروزی در دنیا و بخصوص آمریکا هر کدام یک مادر فولاد زره هستند. بی تربیت، هار و فوق العاده پرخاشگر. اگر خانواده ها در کودکی این بچه ها را تادیب می کردند و اراجیف موجودی مثل ژان پیاژه را قبول نمی کردند، اینطور بچه هایشان در بزرگسالی و بلوغ وحشی و آفت جامعه نمی شدند.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 0
      فقط اون آخریه، چه تشویقی میکنه کثافت :) اینو باس گرفت و تا پایان تعطیلات نوروز نگهش داشت به قول پلیس، فقط حیف که انگلا ساکسون ها الان عیدشون نی
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 0
      حالا ادم میفهمه چرا در امریکا و غرب نرخ بیکاری پایینه : گاااااااارد مدرسه!!!!!!!!! پولش هم که گاو های شیرده میدن خدا را شکر که گاو های شیرده ایرانی اینجا همه کاره نیستن و فقط در برخی موارد مثل اصلاحات و تدبیر و امید میتوانند ایران را ویران و یانکیها را اباد کنند در ازای گرین کارتی که میگیرند
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    9 15
    والا تا اونجا که ما دیدیم اگر کسی تو ایران اینطوری به طرف پلیس حمله کنه کمتر از این برخورد بااون نمی شه
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      9 0
      یعنی دیدی زانو روی گردن کسی گذاشتن ؟ این دختر شانس آورد طرف ۹ دقیقه روی گردنش ننشت . والا جسدش توی سردخونه بود پلیس هم میرفت خونش . میفهمی ؟
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      11 1
      تا اونجا که ما شاهد بودیم اگر مشابه این اتفاق در ایران میفتاد ، شما الان خواستار سقوط نظام شده بودین و هر ان چیزی که لیاقت خودتان بود به پلیس ایران گفته بودین
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      8 1
      باز سگ های وفادار بایدن شروع کردن به واق واق کردن و حمایت از آمریکا برا یک تکه استخوان
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    9 5
    پلیس حق داشت پلیس خارج ساعت کاری هم وظیفه شناسه و کار میکنه ایران سر ساعت کاری هم از زیر کار درمیرن چه برسه به بعدش!
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      4 1
      فرض کنیم این کار تو ایران شده بود باز هم این وحشی پلیس وظیفه شناس بود؟؟
  • ساسان IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    8 5
    قابل توجه غرب پرستان که قبله گاه آنها آمریکاست. این اصل دموکراسیه همان چیزی که ما نمی‌خواهیم. گارد مدرسه !!! حالا شما که همه چی اینا رو ماله میکشین اینم ماله بکشین ولی واقعیت اینهایی نیست که گفته میشه بلکه اونهایی است که دیده میشه آن هم بدون روتوش ،چون از این ویدئوها کم بیرون میاد وهمه آنها روتوش میشه.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 1
      تو از اونهایی هستی که دوست داری دیگران ترتیبتو بدن وگر پلیس غلط کرده که به یک دختر 12 ساله اینطور وحشیانه حمله کنه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    6 3
    تف به ذات کثیفتان ببینیم بی بی سی کثیف این را پخش میکند
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    1 6
    ظلم ظلم و بد با تانک روی زندگی مردم رفتن هم ظلم کاش از جنایت های پوتین که میلیونها انسا اواره کرده هم بگوید
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      5 0
      منظورت اون جرج بوش، کلینتون و اوبامای جنایتکار جنگی هستند که میلیونها نفرو در سراسر جهان کشتن و آواره کردن؟ ای تف به روی هرچی گاوچرون تروریسته!!
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    7 0
    اگه این مورد تو ایران اتفاق می افتاد، کل طایفه و خاندان دختره، پلیس و خانواده اش را تکه و پاره می کردند.
  • روانشناس بالینی کودک IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 6
    آقا یا خانمی که به ژان پیاژه توهین میکنی بهتره مطالعات خودت را در زمینه روانشناسی بخصوص دیدگاه رشد شناختی افزایش بدی. به عنوان فردی که 25 سال هست این دیدگاه را مطالعه و تدریس میکنم میگویم.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      5 0
      دست بوس حضرتعالی هستم. حرف علمی عرض کنم : فرهنگ و تئوریسین های غربی ، نتایج محصول فکر خود را به ثمر رسانده اند : 1- جنایتکارانی که کشتار میلیون ها انسان در خاورمیانه و آفریقا را براحتی آب خوردن انجام می دهند اما برای نژاد پرستی اروپایی صدایشان برای اوکراین درآمده است. 2- فرهنگ ای که حرامزادگی یکی درمیان را در آمریکای شمالی و اروپا ایجاد کرده است 3- فرهنگی که درباره اصلی ترین مسائل انسانی ، یعنی مرگ ، زندگی ، فقط فراموشی نسبت به مرگ را توصیه می کنند . و هزاران پارامتر و مولفه انحطاط فرهنگ آمریکایی و اروپایی پیداست. لذا غرب ، نتایج محصول فرهنگ خود را عرضه کرده است فرهنگ انقلاب اسلامی نیز افرادی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی را به دنیا ارائه کرده است . پس نتیجه مشخص است. ارادتمند شما.
    • SE ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      6 0
      بله طبیعی است که اگر افشا شود ژان پیاژه و یا سایر مدعیان روانشناسی نظریات از روی باد معده را به نام علم به بشر قالب کرده اند، امثال شما تمام موقعیت و سوادتان برباد می رود. زمانی که گالیله نشان داد که نظریات بطلمیوس غلط است، بیشاز کلیسا همانها که سالها همان نظرات بطلمیوسی را خوانده و تدریس کرده بودند بشدت سوختند و همانها نامه نوشتند و کلیسا را علیه گالیله تحریک کردند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    2 0
    دم پلیس گرم ادبش کرد سلیطه رو ۴ تام پس گردنی باید بهش میزد
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    4 0
    بنظر من اون دختر پرروی چش سفیدی که انقده جسور و پررو روی پلیس دست باند میکنه باید به نحو احسنت ادبش کرد. درود بر همه پلیس های جهان. درود
  • ایرانی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    3 0
    آنجا غرب وحشی گاوچرانها است.که به خاطر مشتی دلار همدیگر را می کشند
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    5 0
    چقدر توی آمریکا فضا گل و بلبله که حتی توی مدرسه هم نیروهای امنیتی و پلیس حضور دارن.اوت وقت اگر اینجا دوتا پلیس توی خیابون باشن اصلاح طلبها خودشون رو پاره میکنم که اینجا حکومت نظامیه.اگر یک قاتل مثل نوید افکاری رو پلیس دستگیر کنه ازش یک قهرمان میسازن.در کل فقط اصلاح طلب بیشرف به کشور خودش عامدانه ضربه میزند.
  • رضا# IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    1 0
    گارد مدرسه ؟
  • .. IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    خیلی تاثیر گذار بود اخع به ما چه تو امریکا چه میگزره یه فکری به حال هلیا قمه کش کنید جدیدش نیاد قربون تربیت خانواده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس