‏به گزارش مشرق، علی خضریان، نماینده مجلس ⁩در صفحه اینستاگرام خود نوشت: احیای حقوق عامه در ساخت و ساز همزمان با پیگیری طرح اصلاح ⁧ماده۱۰۰⁩ قانون شهرداری‌ها که مدتی است در ⁧مجلس⁩ پیگیر آن هستم و خوشبختانه کلیات آن پس از دفاع در کمیسیون عمران مجلس نیز به تصویب رسیده است؛ به منظور دریافت نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان در این خصوص، جلسه‌ای در دفتر جناب ⁧سعید جلیلی⁩ برگزار شد.

‏درحال حاضر با توجه به تبصره‌های ذیل ماده ۱۰۰ شاهد ناکارآمدبودن نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم و سالانه ۱۳هزار پرونده اعتراض به آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در دیوان عدالت اداری و چندین برابر نیز در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ رسیدگی و قطعی گردیده یا به نحوی به مرحله اجرا درآمده است.

‏همچنین وجود ۲۵۰هزار رأی قطعی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در خصوص تخریب و قلع و قمع بنای ساختمانی در شهرداری‌ها که به مرحله اجرا درنیامده در کنار بروز برخی حواشی همچون تخریب آلونک‌ها و دریافت مجوز برای کاخ سازی‌ها، همگی بیانگر این است که اصلاح ماده ۱۰۰ قانون ⁧شهرداری⁩ اجتناب‌ناپذیر است.

‏لذا اجرای اصل حاکمیت ⁧قانون⁩ و جلوگیری از تبعیض و احداث بناهای غیرمجاز که با اصول ⁧شهرسازی⁩، معماری و قواعد حقوق عمومی مغایرت دارد و همچنین در راستای جلوگیری از ⁧فساد اداری⁩ و اخذ جریمه‌های تخلف ساختمانی در قبال نقض مقررات در تبصره‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها از ضروریات موضوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 0
    کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری یعنی بنگاه دلال بازی و رانت خواری و دزدی یعنی جایی که شورای شهر و کارمند شهرداری رو به آرزوهاشون میرسونه
  • پ IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    الان باید بجای ماده 100 دنبال نظام جامع معماری و شهرسازی باشین تا با اجرای اون بشه تغییرات داد..الان چرا تو شهرهای شمالی هر پیمانکاری میتونه بیاد ی شهر بدون هیچ نظام شهرسازی به کارگاه ساخت واحدهای بدون قانون کنه ..اگه حتی کوچه بن بست تحمل 5 تا آپارتمان داشته باشه اصل بر تراکمه..االان شما بگین این برنامه حریم بانی که تو شهرداری تهران برای حریم قانونی شهری ساخته شده مثلا شهر بی در وپیکر ساری هم این نرم افزار داره..دومآیا برنامه ایی برای ایجاد تراکم هم شاخته شده!!
    • علی IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      2 0
      خوب دقیق واساسی روی غده سرطانی ماده 100 که منشاء ومصدر انواع فساد وتخلف وقانون فروشی وتبعیض است دست گذاشته اید.یقینا" هوچی گران وهیاهو کنندگان دنبال منصرف کردن از این جراحی لازم هستند توجه نکنید.به سرانجام رساندن این کار مهم یک خدمت مفید واساسی به مردم است.اصلا" خرید پولی تخلف چه معنی دارد؟!
  • حجت قوسی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    اول بیان اونایی که به این قانون استناد کردن و تا الان ساختن و فروختن و بلاتکلیف موندن و تعیین تکلیف کنن بعد از اینجا به بعدو با قانون جدید پیش ببرن.
  • ناشناس IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    باید برای هر شهر براساس نیاز اون شهر یک برنامه جامع طراحی بشه و حداکثر بنا و شکل معماری برای اون منطقه تعیین بشه و خلاصه اینکه پروانه های صادره باید براساس نیاز جامعه طراحی بشه نه براساس طرح تفصیلی که مال ۲۵ سال پیش بعد اینها کلا کمیسیون ماده ۱۰۰ برداشته شه تا تکلیف همه معلوم شه ضمنا همه این موارد باید مشمول بعد ازتاریخ تصویب باش نه گذشته ها
  • محمد رضا کاوه نصراباد IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    وقتی شهرداری به زمین ۸۰یا۱۰۰متری پروانه نمیده طرف مجبوره بره خلاف بسازه
  • سید IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    چرا به زمینهای زیر ۲۰۰ متر مجوز ساخت نمیدن مگه مردم چقدر وضعشون خوبه که ۲۰۰ متر زمین بخرن !!!! یک فکری به حال مردمی که توان خریدشون تا ۱۰۰ متر هست باشید و لااقل ماده ۱۰۰را براشون نذارید
  • ابولفظل نودهانی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان زحمت کش بنده حقیر کار گر هستم ک در تهران زندگی میکردم که با مشکلات زیاد نتوانستم درتهران کنم والان در۳۰ی۴۰ درشهربومهن هستیم باخانواده وبا این شرایط بیماری و هوای سرد این منطقه کنتور برقو گازنداریم ولی در شهر آبسرد ویلاهای ساختن ک با مساحت بالا دارای همیه امکانات ایادرست است بخدا حق مردم این نیست.۰۹۳۹۸۳۳۱۰۶۰
  • امید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    تو بوشهر که شهرداری خیلی ضعیف عمل میکنه هر راه واسه زمین خوارها بازه کسی هم جلوگیری این افراد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس