کد خبر 1161602
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰

به گزارش مشرق، علی خضریان، نماینده مجلس درباره تفحص از شستا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: برای پیگیری حقوق مردم و به ویژه بازنشستگان ⁧تامین اجتماعی⁩ درخواست تحقیق و تفحص از ⁧شستا⁩ را در ⁧مجلس⁩ ثبت نمودم.

‏شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی دارای بیش از ۲۳۰ شرکت می‌باشد که فعالیت‌های گسترده‌ای را در صنایع مختلف انجام می‌دهند.

‏مجموع دارایی‌های شستا در سال ۹۷ بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان بوده و درآمد سالانه آن نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان اعلام شده که با توجه به نوسانات ارز و افزایش ارزش ملک در دو سال اخیر قطعا این دارایی‌ها ۲ برابر گردیده است.

‏گستردگی حوزه فعالیت‌های این شرکت که تقریباً در صنایع استراتژیک می‌باشد و همچنین توانایی مالی بالا عملا شستا را به یکی از قدرتمندترین شرکت‌های ⁧اقتصادی⁩ ایران تبدیل کرده و این شرکت همیشه مورد طمع سیاسیون، افراد سودجو و فرصت‌طلب در دولت‌های مختلف بوده است.

‏این مسئله در ⁧دولت⁩ یازدهم و دوازدهم نیز به وفور دیده می‌شود که به کارگیری بسیاری از اعضای ستاد انتخاباتی جناب ⁧حسن روحانی⁩ در شرکت‌های زیر مجموعه شستا یکی از این نمونه سودجویی‌ها می‌باشد.

‏سوء مدیریت و تخلفات گسترده مالی و اداری شستا و زیرمجموعه‌های آن باعث ایجاد ضرورت تحقیق و تفحص از این غول اقتصادی شده است. مضاف بر اینکه طی یک دهه گذشته دوبار تحقیق و تفحص از این شرکت بدون قرائت گزارش نهایی و بدون پیگیری رها شده است.

‏⁧تحقیق و تفحص⁩ از شستا حقایق بسیاری را برای ⁧مردم⁩ آشکار نموده و موجبات بازگرداندن حقوق از دست رفته ⁧بازنشستگان⁩ و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را فراهم خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    4 0
    سلام. فساد از هر نوع در ان بیداد میکند. جولانگاه عناصر ... است حتی غبرمستقیم و به صورت نماینده شرکتهای مرتبط با هلدینگهای شستا.
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    1 1
    سوزشی دیگر برا اصلاح طلبان در راه است؟
  • سعید IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    مثل مگس هر جا غذای خود را بیابند تخم گذاری میکنند،آقای روحانی مدعی!!!طبق کدام شایسته سالاری و حقوق شهروندی ،سرمایه کار بازنشستگان را نواله درست کردی و به حلقوم مزدوران رسانه ایخود (هوچی گرهای استعمار) ریختی؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    1 0
    تحقق و تفحص ی که به نتیجه نرسد به چه دردی می خورد. تحقیق و تفحص از خودروسازها چی شد نتیجه اش
  • پ IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    ایا تو تصویب نکردن شفافیت آرا مشکلی هست که فعلا دست نگه داشتن
  • یک نفر از مردم IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    از شستا مهمتر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی چه خبر است با عدم تغییرات مدیران ارشد از چند دولت منابع سود کلان اشخاص گردیده که بایستی تحیق و تفحس گردد حدود 20 سال مدیریت تحویل شخصی است کهگشتی گشتی کود با ارز دولتی وارد و مشخص نیست چه شده چندین پرونده در مرکز قضایی وجود دارد که در ظاهر پیگیر منافع دولت است ولی بطور نامحسوس با واردات این بخش تبانی دارند بطور نمونه از واردات دولت 9و دهم بگیر تا الان که فرصت سوزیست وکلایی در حقوقی این شرکت نیز وجود دارد که مشغول هستند بظاهر ولی در باطن ساز دیگر می زنند بطور دقیق تر قوه محترم قضایی این شرکت را پالایش کند تا متوجه عمق ماجرا گردد
  • ناشناس IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    3 1
    فقط شعار تغییر و تفحص و شفافیفت میدید چون مردم ساده رو اروم میکنه. فقط شعار شعار شعار
  • م ع IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    واقعا سازمان تامین اجتماعی و شرکت شستا بزرگترین سرمایه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است که مورد غارت نوبخت . روحانی . شریعتمداری قرار گرفته و باید توسط قوه قضاییه و مجلس مورد تفحص و بازخواست قرار گرفته شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس