تخریب منزل مسکونی

خانواده ایلامی که سند منزل خود را در ضمانت تسهیلات ۲۰ میلیون ‌تومانی یکی از بستگان قرار داده بودند و به علت بدهی فرد وام‌گیرنده، خانه آنان توسط بانک تخریب شد، توسط موکب‌دار اسکان داده می شوند.

به گزارش مشرق، تخریب واحد مسکونی یکی از شهروندان ایلامی توسط بانک سپه این روزها به یکی از جنجالی‌ترین تیتر خبرهای استان ایلام تبدیل شده است؛ خبری که دل بسیاری از مردم استان را به درد آورده و واکنش‌های بسیاری را از سوی مسوولان استانی در پی داشته است.

بدون شک گرفتن حق مسکن، آواره و بی سرپناه کردن یک خانواده در شرایطی که برخی مردم در تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای خود از جمله خوراک و پوشاک نیز دچار مشکل هستند مسئله‌ای نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

بر اساس گفته‌ی همسایگان و مردم محل حکم تخلیه این منزل مسکونی با برخورد نامناسب توسط نیروهای انتظامی انجام شده است و پس از آوارگی، این خانواده ایلامی توسط یکی از موکب داران ایلام اسکان داده می‌شوند.

همانگونه که استان ایلام به عنوان پایگاه اول خادمین زائران اربعین حسینی در کشور شهرت دارد، این بار نیز خادمان حسینی در این زمینه دست به کار شده و به این خونواده‌ی بی‌سرپناه کمک کرده و آنها را در یک حسینیه اسکان داده‌اند.

خیمه هر ساله زوار حسینی، خانه موقت خانواده بی‌سرپناه شد 

مهدی عبدالحسنی موکب داری که با اسکان این خانواده در حسینیه به کمک آنان آمده گفت: ظهر روز سه شنبه ۴ آذر زمانی که مشغول خواندن نماز بودم یکی از همسایگان با گریه و زاری وارد خانه شد و زمانی که علت را جویا شدم، بیرون کردن خانواده آقای صیدی خواه و انتقال اثاث‌های آنها را دلیل آن عنوان کرد.

وی با بیان این‌که پس از مراجعه به درب منزل با درب پلمپ شده مواجه شدیم، افزود: پس از پلمپ متاسفانه وسایل این خانواده به مکان نامعلوم انتقال داده شد و خانواده مذکور هم‌اکنون از داشتن ابتدایی‌ترین وسایل زندگی محروم هستند.

این موکب دار تصریح کرد: هنگامی‌ که دلیل پلمپ منزل را جویا شدیم قرار دادن سند منزل در رهن بانک جهت اخذ وام ۲۰ میلیونی و عدم پرداخت اقساط توسط وام گیرنده را دلیل آن عنوان کردند که سبب شده ۲۰ میلیون تسهیلات به ۱۲۰ میلیون طی چندین سال افزایش یابد.

وی ادامه داد: این خیمه هر ساله در خدمت زوار اربعین بوده و این‌بار نیز برای رضای خداوند در اختیار این خانواده آبرومند قرار گرفته است و امید است مسوولان استانی و مراجع قضایی جهت احقاق حق این خانواده اقدامات لازم را انجام دهند تا توسط افراد سودجو شاهد چنین هنجارشکنی‌هایی نباشیم و از تضییع حقوق این خانواده جلوگیری شود.

بانک سپه نقشی در فروش و تخریب ملک نداشته 

مسوول روابط عمومی بانک سپه هرگونه نقشی در ارزش گذاری و تخریب منزل یک خانواده ایلامی را تکذیب کرد و گفت: منزل مسکونی مورد نظر بابت گشایش اعتبارات اسنادی برای واردات کالا به منطقه آزاد کیش به ضمانت گذاشته شده است.

وی افزود: شرکت پرستو کیش از مدیونین شعبه میرداماد شرقی در سال ۱۳۸۳ نسبت به گشایش ۲۵ فقره اعتبار اسنادی مدت‌دار ۳۶۰ روزه (واردات به مناطق آزاد تجاری کیش) در قبال اخذ وثایق ملکی در قالب قرارداد تخصیص تسهیلات اقدام کرد که متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد به‌عمل‌آمده شرکت مذکور نسبت به تأمین وجه و تسویه بدهی خود (سرفصل مشکوک‌الوصول) اقدام نکردند.

مسوول روابط عمومی بانک سپه تصریح کرد: لذا به‌منظور وصول مطالبات بانک و جلوگیری از رسوب منابع اقدامات اجرایی از طریق اداره کل پیگیری وصول مطالبات به شرکت امین اعتماد کارآفرین برون‌سپاری شد که اقدامات اجرایی توسط شرکت امین اعتماد کارآفرین کماکان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: ملک مدنظر از طریق اداره اجرای اسناد رسمی ایلام و توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزش‌گذاری شده و شخص ثالثی در مزایده برنده شده است: در خصوص سند رهنی شماره ۱۴۷۴۹۵ بابت پلاک ثبتی شماره ۱۵۲۹/۷ واقع در ایلام، راهنین به اختیار خود و با آگاهی کامل به تبعات موضوع، نسبت به ترهین پلاک ثبتی خود بابت مطالبات شرکت مذکور اقدام کردند.

مسوول روابط عمومی بانک سپه گفت: لذا اقدامات اجرایی توسط شرکت مذکور از طریق اداره اجرایی اسناد رسمی ایلام پیگیری شد و پلاک مذکور پس از طی مراحل قانونی از طریق اداره اجرای اسناد رسمی ایلام، توسط کارشناس رسمی دادگستری در تاریخ ۲۸/۷/۹۸ به میزان ۲/۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال ارزیابی شد و با توجه به ابلاغ صورت پذیرفته توسط اداره اجرای مذکور و عدم اعتراض مدیون در مهلت مقرر، مزایده پلاک ثبتی مذکور در تاریخ ۲۴/۱۰/۹۸ برگزار که حسب صورت‌جلسه مزایده ملک مذکور توسط شخص ثالث خریداری شد.

وی با بیان اینکه اداره اجرای اسناد رسمی ایلام بدهی بانک را از محل فروش منزل مسکونی به شعبه میرداماد شرقی واریز کرده و تعیین تکلیف مابقی مبلغ با آن اداره کل محترم است ادامه داد: شایان‌ذکر است اصل میزان تعهدات ایجادی بابت سند رهنی مربوطه به میزان ۲۰۰/۸۰۰/۰۰۰ ریال بوده است که پس از اقدامات قانونی و برگزاری مزایده، پلاک ثبتی مذکور در روز مزایده به میزان ۲/۱۰۲/۰۰۰/۰۰۰ توسط شخص ثالث خریداری شده است.

مسوول روابط عمومی بانک سپه گفت: اداره اجرای اسناد رسمی حسب ماده ۷ سند رهنی مذکور میزان بدهی بانک را محاسبه و به حساب شعبه میرداماد شرقی واریز کرده است و الباقی مبلغ فروش ملک نیز پس از کسر هزینه‌های قانونی نزد اداره اجرای اسناد رسمی بوده که احتمالاً به حساب راهنین عودت شده است.

وی افزود:ضمناً راهنین می‌توانستند با مراجعه به اداره اجرای اسناد رسمی و با توجه سند رهنی مربوطه نسبت به واریز بدهی خود اقدام تا از برگزاری مزایده ملک مرهونه خودداری کنند لیکن علیرغم گذشت مدت زمان طولانی از تاریخ صدور اجرائیه (سال ۸۶) و ابلاغ‌های متعدد و مراجعه کارشناس رسمی دادگستری به ملک مذکور نامبردگان اقدامی در این خصوص نکردند.

کریمی‌تبار: تا ملک این خانواده بازسازی نشود، آب خوش از گلویم پایین نمی‌رود

حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ابراز ناراحتی شدید از اتفاقی که برای این خانواده رخ داده است و اکنون ساکن حسینیه شده است، ضمن پیگیری ویژه این قضیه بیان داشت:  تا تمام متخلفان این پرونده به دست قانون سپرده نشوند و ملک این خانواده عودت و بازسازی نشود، آب خوش از گلوی من پایین نمی‌رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    3 3
    بنده های خدا
  • کامران IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 0
    من خودم بساز بفروشم، این خانه حداقل 2 میلیارد قیمتشه! و طبق شنیده ها در یک مزایده پنهانی و غیررسمی توسط نزدیکان رییس بانک و معاون حقوقی بانک خریداری شده!!!! اون محله درسته بافتش قدیمیه ولی قیمت ملکش پایین نیست و چند وقته ساخت و ساز توش زیاد شده و افتاده تو بورس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس