کد خبر 1158982
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳
غربالگری‌ نمایه نوزاد نمایه زایمان نمایه

مطالعات نشان می دهد فلزات و متالوئیدها ممکن است موجب تغییر میزان هورمون های قبل از تولد در دوران بارداری شوند.

به گزارش مشرق، بر اساس مطالعه جدید محققان دانشگاه راتگرز نیوجرزی، قرار گرفتن در معرض فلزاتی مانند نیکل، آرسنیک، کبالت و سرب ممکن است موجب اختلال در هورمون‌های زنان در دوران بارداری شود.

بیشتر بخوانید:

آیا کرونا به «جنین» آسیب می‌زند؟

قرار گرفتن در معرض فلزات با مشکلات هنگام تولد مانند تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد در نوزادان و پره اکلامپسی (فشارخون بالا) در زنان همراه است.

این تحقیقات جدید نشان می‌دهد که برخی از فلزات ممکن است سیستم غدد درون ریز را که وظیفه تنظیم هورمون‌های بدن ما را دارند، مختل کنند. این اختلالات ممکن است سلامتی کودکان را در آینده به خطر انداخته و خطر بیماری به همراه داشته باشند.

«زورمار ریو را نیونز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یک تعادل هورمونی، بارداری را از زمان لقاح تا زایمان تنظیم می‌کند و اختلال در این تعادل می‌تواند بر مادر و جنین تأثیر منفی بگذارد.»

بیشتر بخوانید:

عوارض تغذیه نامناسب دوران شیرخوارگی

در این مطالعه، محققان نمونه خون و ادرار ۸۱۵ زن را بررسی کردند. آنها دریافتند که فلزات می‌توانند با تغییر غلظت هورمون‌های قبل از زایمان در دوران بارداری در غدد درون ریز اختلال ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید:

مادران شیرده وعده‌های غذایی را حذف نکنند

تغییرات در هورمون‌های استروئیدی جنسی در دوران بارداری با رشد ناکافی جنین همراه است که منجر به وزن کم هنگام تولد می‌شود. وزن در هنگام تولد به شدت با رشد کودک و خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن از جمله چاقی و سرطان پستان ارتباط دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس