کد خبر 1152503
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در خصوص مصوبه ضد تحریمی اخیر مجلس در کانال تلگرامی خود نوشت: هماهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی درباره  مصوبه ضد تحریمی اخیر، طیف غربگرا را سرآسیمه کرده است. آنها امید داشتند با مقابل هم قرار دادن این دو نهاد، در مقابل اقدامات بازدارنده نظام کارشکنی کنند و اختلاف راهبردی کشور با طرف عهدشکن غربی را به درون حاکمیت  بکشانند؛

این خیانت در حالی است که حتی جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا به یورو نیوز گفت "ایرانی‌ها حق دارند احساس کنند در برجام به آنها خیانت شده است و احتمالاً نخواهند دوباره با همان کارت‌ها بازی کنند".

همدلی و اتفاق نظر مجلس و "ش ع ا م"، یک ضربه راهبردی به نقشه عناصر غربگرا است که مامور بودند رویکرد انفعالی در برابر گستاخی های آمریکا و اروپا را به هر قیمت تداوم بخشند.

روزنامه غربگرای شرق امروز در سرمقاله «موضوع چیست آقای رئیس؟»، نوشت: "دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، بیانیه‌ای درباره قانون اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها صادر کرده که در تعارض با موضع روحانی است. این بیانیه حکایت از آن دارد که شورا، از پیش از مذاکرات مجلس، از طرح خبر داشته و با مجلس هماهنگ بوده و رایزنی می‌ کرده است؛ بیانیه می گوید موضوع در جلسه شورای عالی مطرح شده و مشکلی با طرح ندارند".

روزنامه زنجیره ای اعتماد هم با عصبانیت و نگرانی می نویسد "آنچه می‌ توانست برنامه‌ های نمایندگان مجلس را پیرامون مصوبه هسته‌ای به خطر اندازد، واکنشی همسو با دولت از طرف شورای عالی امنیت ملی بود. اما نه‌ تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه دبیرخانه «شعام» رسماً مقابل رئیس شورا (روحانی) قد علم کرد و به حمایت از مصوبه مجلس پرداخت".

نکته مهم: شورا، همان جایگاهی است که اکثریت اعضای آن پنج سال قبل، با گذاشتن 10 شرط، با کلیات برجام موافقت کردند؛ اما اغلب آن 28 شرط، مراعات نشد. بنابراین اکنون همان شورای عالی، تصمیم به احیای قدرت بازدارندگی نظام گرفته و همین، برای دشمن نگران کننده است

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 23
    اونچه کار رو مشکل کرده تندرویهای غیر لازم هست که اگه نباشه خیلی عاقلانه تر و بهتره. موضوع هم فناوری هسته ای نیست، مسائل دیگه هم هست، خیلی از کشورها در همین موضوع از ما عقب تر بودن و اومدن جلو زدن، موضوعی هم پیش نیومد، فعلا" این موضوع برجسته و مهم شده، قضیه و مشکل اینجا نیست، مشکل چیز دیگه ایه. تندروی مخل کاره، جواب نمیده، مدام اصطکاک و تنش ایجاد می کنه. مشکلات ناخواسته فراهم می کنه. کار باید عاقلانه و با تعادل و تعامل و هوشمندانه پیش بره. حرف دولت هم همینه. لطفا" سطحی فکر نشه. اصل مطلب چز دیگه ایه.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      7 1
      چخه سعودی. میخوای دوباره ارامکو بره رو هوا؟ پس ساکت شو
    • مردم... IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 1
      زمان دیکته نوشتن مدتهاست برای دولت برجامی تمام شده زمان امتحان حساب است.دولت عاری از تدبیر در برجام دست به یک قمار با شیطان زد و نتیجه آن همانطور که حسن روحانی گفت برد برد بود....جناب قاسم پور یا هر فرد دیگری که هستید آیا شما این خنده ها را که نمک بر زخم مردم بود ندیدی و نشنیدی؟!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      7 0
      دنیا برعکس شده والا!! مبارزه با تروریست های داعش و القاعده و غیره اسمش شده حمایت از تروریسم، دفاع از حقوق و شرف یک ملت اسمش شده تندروی و ایجاد تنش، تن دادن به زورگویی و ظلم اسمش شده دیپلماسی! خدا آخر و عاقبت ما رو به خیر کنه با این جماعت.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 0
      شما عامدانه خود را به آن راه زده اید. دزد به خانه شما زده و می گویید تندروی نکنید و دزدها را ناراحت نکنید.
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      5 0
      یه مصداقی چیزی... میگی: مشکل تندرویه... نبایستی اینطوری باشید... اینطوری خوب نیست... خوبیت نداره... بله... بله... حالت خوبه؟ مرد حسابی مملکت رو خوردند تمام شده، رسیدند به امنیت تو و من و بقیه... از تندروی چی فهمیدی تو؟
    • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      1 0
      گمان کنم سجیل و شهاب و سوم خرداد سامانه ات را بهم ریخته
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      0 0
      این متن مثال خوبی برای آموزش و شناخت دروغ و سفسطه است
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    این دولت فهیمه زبان دنیا بلد با اعتماد به دشمنان صنعت هسته ای کشور مختل کرد تحریم ها که نرفت بیشتر هم شد ظریف امضا جان کری راضمانت برجام خواند که نمی دانم ساده گری ایشان بوده یا دلدادگی به غربی بوده است تیم مزاکره با تند روی وعجله کاری یک عهد نامه یکطرفه با طرف غربی بست که هرگز آنها به آن عمل نکردند
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 2
    بجز نیروگاه بوشهر که کامل نیست ما چیکار کردیم  انرژی هسته ای یکجا باید به داد ملت برسه تا بفهمیم اون چیه به نظر میاد تو این زمینه هم بیشتر هزینه کردیم تا درآمد وگرنه خیلی از کشورها الان انرژی هسته ای دارند و نیروگاه
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      6 0
      کشور از صادرات برق همین نیروگاه بوشهر چند برابر نفت درآمد داره، ضمن اینکه ساختش خیلی وقته به پایان رسیده و من تعجب می کنم که چطور میفرمایید به پابان نرسیده، نیروگاه بوشهر 2 هم الان در حال ساخته. بعد از همین نیروگاه بوشهر بوده که بخش عمده ای قطعی برق جنوب کشور عمل از بین رفت. واقعیت اینکه که ما دیگه نمی تونیم به روش های قدیمی مثل نیروگاه های گازوئیلی و گازی و توربین های آبی برق مورد نیاز کشور رو به صورت پایدار تامین کنیم و برای حرکت به سمت صنعتی شدن و تولید (که پیش نیازش وجود برق پایدار و پاک هست) به نیروگاه های هسته ای خیلی بیشتری نیاز داریم. ضمن اینکه بسیاری از دارو های ضد سرطان نیازمند اورانیوم با غنی سازی 20 درصده و برای اینکه در تولید این دارو ها با مشکل مواجه نشیم، باید غنی سازی 20 درصد داشته باشیم. اگر شما میخوای در آینده مشکل برق داشته باشی و برق خونه ات یکی در میون قطع بشه، بیا بگو ما به انرژی هسته ای نیازی نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس