کد خبر 1158781
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
روحانی نمایه

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: اکنون گرفتاری مردم رفراندوم نیست. مشکل مردم معیشت، مسائل اقتصادی، بیکاری فرزندانشان و فرار دخترهایشان، اعتیاد و گرانی افسارگسیخته است که آن‌ها را ناراحت کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

تعجب می‌کنم که یک حقوقدان این‌چنین صحبت می‌کند!

براساس اصول متعدد قانون اساسی بحث سؤال تذکر و استیضاح جز وظایف مجلس هستند و اگر سؤال کردن و تذکر دادن یا استیضاح‌کردن شئون نظارت نیست پس از شئون چیست؟

ببینید:

فیلم/ از مردم بپرسیم "روحانی" را می‌خواهند یا نه!

مگر غیرازاین است که مجلس از وزیر یا رئیس‌جمهور سؤال می‌پرسد یا استیضاح می‌کند؟ مجلس با این کار نظارت می‌کند و قانون اساسی این حق را به قوه مقننه داده است. درنتیجه این حرف رئیس‌جمهور نادرست بود و تعجب می‌کنم که یک حقوقدان این‌چنین صحبت می‌کند!

اینکه ایشان این موضوعات را به این شکل مطرح می‌کند، به نظر می‌رسد که از سر لجبازی باشد و به‌این‌دلیل است که می‌خواهد بعد از ۷ سال کار اجرایی از پاسخ‌گویی فرار کند.

روحانی می‌خواهد حاشیه‌سازی کند تا مشکلات به فراموشی سپرده شود

این حرف رئیس‌جمهور که تأکید کرده است اصل ۱۱۳ قانون اساسی می‌گوید که بعد از رهبری، رئیس‌جمهور بالاترین مقام کشور است اما تفسیر شورای نگهبان این نیست، بیشتر حاشیه‌سازی است.

او باید پاسخگوی قول‌هایی که داده است هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ به مردم و مجلس و قوه‌قضائیه باشد. روحانی می‌خواهد از اصل مطلب فرار کند و مشکلات به فراموشی سپرده شوند.

طبق قانون اساسی تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است و این‌یک اصل است. اما این‌که بعد از رهبری رئیس‌جمهور شخص دوم کشور است یا نیست، چه تفاوتی دارد؟ مهم این است که آقای رئیس‌جمهور کار کنند.

مشکل مردم معیشت است نه رفراندوم

اکنون گرفتاری مردم رفراندوم نیست. مشکل مردم معیشت، مسائل اقتصادی، بیکاری فرزندانشان و فرار دخترهایشان، اعتیاد و گرانی افسارگسیخته است  که آن‌ها را ناراحت کرده است. 

رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد و با این حاشیه‌سازی‌ها به دنبال فرار از پاسخگویی نباشد. زیرا نمی‌تواند با این رفتارها و مطرح کردن مسائل فرعی، مسائل اصلی را از ذهن مردم خارج کند. مردم کار و تلاش می‌خواهند و از ما می‌خواهند که مشکلات را حل کنیم.

پرداختن به این موضوع درزمانی که تحریم هستیم و از طرفی مشکل بیماری کرونا مردم را به ستوه آورده و آن‌ها را آزار می‌دهد، درست و عقلانی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    46 7
    معیشت با رفراندوم درست میشه
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      4 0
      :)))))) لیاقتت اینه پراید رو بهت بندازن 100 تومن.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      5 13
      اربابت تو مصر و بولیوی و ونزویلا و خیلی جاها و از جمله مصدق و البته 88 خودمون زد زیر میز رفراندوم اربابت فقط گاو شیرده میخواد و الا معیشتی در کار نیست
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 15
      احسنت به جواب عالی شما
  • دیده بان IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 1
    عملیات روانی وانحراف اذهان عمومی بعداز هر گند وسوتی وخرابکاری وگاف دادن ، باطرح موضوعات جنجالی ، تخصص کابینه امنیتی های سابق است! سوتی وخیانت2030 بایدرسیدگی شود!!!!!
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 25
    منظورشون از رفراندم چیه قابل درک نیست!؟
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      3 12
      زرنگ تشریف داره مردک میخواد انقلابی که براش میلیونها خون و دست و پا رفته را تصاحب کنه و بشینه تو کاخ چه ارزوهایی به خدا قسم اینبار بخواد غلطی کنه این وارث عمر و عاص های 88 و عامل فاجعه بنزین منتقمان حاج قاسم اینبار امانشون نخواهند داد مرگ یه بار شیون یه بار خون ماهم از سردارمون سرختر نیست
  • احمد IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 29
    شما که می دانید مشکل اقتصادی است چرا هشت سال کاری نکردید.اسلام به تنهایی ندارد عیبی هرچه هست از مسلمانی ما است.
  • علی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    مشکل مردم فساد است فساد مادر کلیه مشکلات مردم می باشد هزاربار رفراندم هم بشود بااین مدیران ونمایندگان مشکلات مردم حل نمی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس