کد خبر 1158656
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
روحانی نمایه

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: جای تعجب دارد که آقای روحانی ادعای حقوقدانی دارد اما موضوعاتی را درباره قانون به زبان می‌آورد که از الفبای مسائل حقوقی هستند. او برای فرار از پاسخگویی حرف‌های حاشیه‌ای میزند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور روز گذشته(دوشنبه) در نشست حقوق اساسی و شهروندی گفت: گاهی مثلاً برخی نمایندگان می‌گویند باید بر کار وزرا نظارت کنیم. این برداشت ناقص از قانون اساسی است؛ ما اصلاً‌ نظارت بر کار دولت نداریم در قانون اساسی. در همین رابطه روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با  دو نماینده مجلس شورای اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس: رییس‌جمهور باید پاسخگو باشد نه طلبکار

جایگاه ریاست جمهوری و قوه مجریه جایگاه خاصی است که در قانون اساسی نیز پیش‌بینی شده است. این‌ها مجری قوانین هستند که در قانون پیش‌بینی شده است. جایگاه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان هم در قانون اساسی به صورت کاملا شفاف اشاره شده است. 

بیشتر بخوانید:

هنوز هم پاسدار قانون اساسی هستید آقای رئیس‌جمهور؟ 

تعجب ما این است که آقای روحانی پس از هفت سال‌ونیم مسوولیت در پست ریاست جمهوری، چرا این بحث‌ها را مطرح و یا دنبال می‌کنند.

متاسفانه آقای روحانی، هفت سال وقت‌شان را گذاشتند که  با کشورهای بیگانه گفت‌وگو و مذاکره کنند. امروز آقای روحانی با بیان اینگونه سخنان فرار رو به جلو می‌کند. 

مردم شکاف و مشکلات جاری کشور را می‌بینند. ایشان امروز باید پاسخگو باشد، نه اینکه طلبکار.

اینکه امروز آقای رییس‌جمهور چنین مباحثی را مطرح می‌کند و می‌گویند نیازی به نظارت مجلس بر کار وزرا نیست، بر می‌گردد به اینکه مسوولیت خودش یا قانون اساسی را که هفت سال دنبال می‌کند آشنا نیست.

مردم امروز انتظار اشتغال، کار، معیشت دارند نه بیان سخنانی که بیشتر نشان از حاشیه دارد تا کار عملی دولت. آقای روحانی بهتر است در متن و بین مردم باشد تا مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها حل شود.

آقای روحانی بهتر است در بین نمایندگان و مجلس حضور یابند تا حداقل در این فرصت باقی مانده، دردی از مشکلات کشور و جامعه حل شود.

مشکل اصلی آقای رییس جمهور این بود که بهترین ظرفیت‌های داخلی را ندیدند. از جمله اقتصاد مقاومتی بهترین استراتژی که در این هفت سال مفقود شد؛گمشده‌ای است که هنوز هم دیده نمی‌شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه، مورچه خورت و برخورار در مجلس: آقای روحانی این‌ها الفبای حقوق هستند!

آقای رییس جمهور برای فرار از پاسخگویی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند.

جای تعجب دارد که آقای روحانی ادعای حقوقدانی دارد، اما موضوعاتی را درباره قانون به زبان می‌آورد که از الفبای مسائل حقوقی هستند.

اظهارات رییس جمهور در خصوص قوانین از روی استیصال است؛ چرا که مجلس شورای اسلامی دولتی را وادار به کار کرده که در این سال‌های اخیر منفعلانه عمل کرده بود.

آقای روحانی از اینگونه حرف‌های حاشیه‌ای در طول این ۷ سال اخیر زیاد بر زبان می‌آورد، اما این احتمال وجود دارد که از این پس به دلیل روبه اتمام بودن دولت روزانه چنین اظهاراتی را در افکار عمومی مطرح کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    6 0
    وقتی اسیضاح نشود باید دنبال حاشیه سازی برود وبه جای پاسخ گویی حاشیه درست کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس