آذری جهرمی نمایه

وزیر ارتباطات گفت: در حال حاضر در کشور از مجموع ۳۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار ۳۰ هزار روستا متصل هستند.

به گزارش مشرق، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (سه شنبه ۲ دی ماه ۹۹) در مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سؤال حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرار است ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه باید متصل به فیبر نوری شوند، اما شرایط کرونا این ضرورت را چند برابر کرده و تلاش همکارانم در وزارت ارتباطات و اپراتوری ارتباطی این است که این برنامه را سرعت دهند.

بیشتر بخوانید:

سوال از وزرای ارتباطات و آموزش در دستور کار مجلس

وی افزود: در  حال حاضر در کشور از مجموع ۳۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار بیش از ۳۰ هزار روستا متصل هستند و فقط ۴ هزار و اندی باقی مانده است که برنامه ریزی لازم صورت گرفته که به فیبر نوری متصل شوند تا ما برنامه اتصال تا پایان امسال را تکمیل کنیم.

جهرمی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در زمینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی از زیرساخت‌های ارتباطی از تراز ملی پایین تر است افزود: در این دولت حدود ۴۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در این استان کشیده شده، اما براساس قوانین بالادستی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که در این استان همه این روستاها و در همه کشور هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما درخواست بودجه یک هزار میلیارد تومانی را برای جبران عقب ماندگی سیستان و بلوچستان داشتیم که در این زمینه مساعدت‌های لازم انجام شد و بنده طی سفر ۱۰ روزه به استان به صورت ویژه و با برنامه عملیاتی و با تقسیم بندی بخش‌های مختلف، برنامه جدی برای بهبود شرایط و جبران مشکلات استان سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

آذری جهرمی اظهار داشت: یکی از چالش های پیش روی ما عدم اتصال بخشی از روستاهای منطقه به شبکه برق است، که البته این موضوع نیز قطعاً مورد توجه مجلس قرار دارد و ما نیز در روند انجام عملیات احداث زیرساخت‌های ارتباطی به روش‌های مختلف این مشکل را مرتفع می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس زمان بندی تا اردیبهشت ماه عملیات فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان به مرز قابل قبولی خواهد رسید.

وزیر ارتباطات گفت: پراکندگی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان در سطح کشور کم نظیر است و شرایط خاصی را برای ما ایجاد کرده و تلاش می‌کنیم طبق برنامه عملیاتی پیش بینی شده و با وجود مسائلی که شیوع کرونا ایجاد کرده است، احداث فیبر نوری و اتصال به شبکه ملی اطلاعات با کمترین مشکل انجام شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    دولت راستگویان!!!
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    حرف مفت زده...قرار از یک استان یک سیستم قدیمی که اینترنت ندارد را جمع آوری کنند و ببرند در سیستان نصب کنند...این نه تنها خدمت نیست بلکه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس