کد خبر 1158112
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
هنجارشکنی

چند روز پیش کلیپی در سطح جامعه پخش شد که بخشی از گفت‌وگوی یک هرزه‌نگار اینستاگرامی ‌با یک نوجوان را روایت می‌کرد. روایتی تلخ و تکان‌دهنده.

به گزارش مشرق، حمید وحیدیان طی یادداشتی در صفحه اجتماعی روزنامه کیهان نوشت: در اوایل قرن بیستم قناری‌ها همکاران بسیار محبوب معدنچیان بودند و آنها هرگز حاضر نبودند بدون حضور این همکاران کوچک، کارشان را شروع کنند. تا پیش از  پیدا شدن این عضو جدید برای خانواده معدنچیان آنها تلفات بسیار زیادی را متحمل می‌شدند. این تلفات ناشی از انتشار گازهای منوکسیدکربن بود. اما قناری‌ها لطف بزرگی در حق کارگران معدن کردند. قناری‌ها(مثل دیگر پرنده‌ها) به علت سیستم تنفسی خاصی که دارند بسیار زودتر از انسان‌ها تحت تأثیر گاز منوکسیدکربن می‌میرند. معدنچیان هر روز یک قناری با خودشان به معدن می‌بردند و به محض آنکه شاهد مرگ پرنده بودند با سرعت معدن را ترک می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

چند روز پیش کلیپی در سطح جامعه پخش شد که بخشی از گفت‌وگوی یک هرزه‌نگار اینستاگرامی ‌با یک نوجوان را روایت می‌کرد. روایتی تلخ و تکان‌دهنده. خبر آن‌قدر ناراحت‌کننده و شوک‌آور بود که به سرعت به گوش همگان رسید و حتی وزیر مربوطه هم از آن مطلع شد. او در واکنش به این قضیه گفت: «فیلم منتشرشده، تلخ و آزاردهنده بود... البته من هم از چند شب پیش در تلاش هستم، آدرسی از این کودک و خانواده‌اش پیدا کنم تا در صورت امکان کمکی به آنها صورت بگیرد و این کودک معصوم، نجات پیدا کند. توصیه من هم به نهادهایی که این فیلم‌ها را پخش می‌کنند این است که به طریقی سیاه‌نمایی نکنند که ضدانقلاب‌ها و دشمنان ما فکر کنند وضعیت کل کودکان و نوجوانان در کشور ما به همین شکل است.»

بخش مهم صحبت‌های آقای جهرمی یک عبارت دو کلمه‌ای است: «کودک معصوم». بله درست است آقای وزیر! ما هم اتفاقا همین نگاه را نسبت به کودکان و نوجوانان عزیزمان داریم. آنها در حکم همان قناری‌هایی هستند که قربانی زیاده‌خواهی صاحبان معادن می‌شوند. کسی نوجوانان را متهم نکرده است. کودک و نوجوان فطرت پاکی دارد. این فطرت پاک در مقابل زیست‌بوم آلوده‌ای که شما مصرانه از مردم می‌خواهید در آن زندگی کنند از پا در می‌آید. مشکل نه از کودکان و نوجوانان ماست که از آلودگی بالای این شبکه‌هاست و درست به همین دلیل شما هیچ‌گاه به فرزندان خودتان اجازه استفاده از اینستاگرام را نداده‌اید. نوجوانان نشانه‌های خوبی برای سنجش میزان آلودگی این زیست‌بوم جدید هستند.

همین کودکان و نوجوانان مدتی پیش از چالش مومو متأثر شدند. چالشی که ‌ترس و اضطراب آزاردهنده‌ای را به آینده‌سازان این سرزمین تحمیل کرد و آثار آن هنوز باقی است. چندی پس از آن چالش شرم‌آور پایین کشیدن شلوار از پای پدر و مادر و نمایش آنلاین آن برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی دامنگیر این کودکان رهاشده و بی‌پناه در این فضای مجازی بسیار آلوده شد. با اندکی جست‌وجو در پیامدهایی که حضور فرزندان ما در این فضا داشته است متوجه عمق فاجعه می‌شویم. مطلبی که البته هیچ انتهایی برای آن تصور نمی‌شود.

 این مطلب البته کاملاً قابل پیش‌بینی بود و حتی توسط نهادهای بین‌المللی نیز به دولت‌ها تذکر داده شده بود. یونیسف ماه‌ها پیش و با توجه به همه‌گیر شدن ویروس کرونا هشدار داد که با توجه به حضور بیشتر کودکان در فضای مجازی باید از آنها مراقبت جدی به عمل آورد و نهادهای مختلف دولتی و خانواده در این زمینه مسئولیت دارند. یونیسف تصریح کرد فضای مجازی کنونی از امنیت و پایداری لازم برای زندگی برخوردار نیست و دولت‌ها را موظف کرد نسبت به خطرات این فضا به خانواده‌ها هشدار بدهند. کاری که هرگز توسط شما به‌صورت درخوری صورت نگرفت.

 آقای وزیر خوب می‌دانید متأسفانه همه‌روزه شاهد از دست رفتن معصومیت این قناری‌های زیبا و امیدهای آینده کشور هستیم. پیگیری وضعیت آن نوجوان عزیز هر چند لازم است اما هیچ عاقلی آن را راهکار حل مشکل گازهای سمی ‌موجود در فضای آلوده زندگی فرزندانمان نمی‌داند.

راه‌حل همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند. شما فقط در حق فرزندان خودتان احساس وظیفه کردید و به آنها اجازه ندادید در این فضای آلوده تنفس کنند تا نفسشان از حرکت نایستد. و در حالی که موظف بودید، در قبال فرزندان این مرز و بوم تکلیفتان را ادا نکردید. رهبر معظم انقلاب بارها راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را از شما مطالبه کردند، انتقاد کردند، توبیخ کردند اما متأسفانه شما دائما هنرمندانه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردید؛ یک‌بار به غلط از پیشرفت ۸۰ درصدیِ وظایف محوله به وزارت تابع خود در این زمینه خبر دادید که متأسفانه مورد تایید نهاد ناظر بر عملکرد شما یعنی شورای عالی فضای مجازی قرار نگرفت و این نهاد پیشرفت ۳۰ درصدی شما را تایید کرد. بار دیگر انگشت اتهام را به سوی دیگر نهادهای مسئول در این زمینه نشانه رفتید حال آنکه به خوبی می‌دانید بیشترین نقش و تکلیف را در این زمینه وزارت ارتباطات برعهده ‌دارد. آقای وزیر این حق مردم ماست که مالک فضای مجازی‌ای باشند که در آن زندگی می‌کنند. مادر حق دارد بدون آنکه هر لحظه مضطرب باشد چه بلایی قرار است سر فرزندش بیاید گوشی تلفن همراه را در اختیار او بگذارد اما شما با کوتاهی در انجام وظیفه‌تان این حق را از مادران این سرزمین سلب کردید. مردم ما حق دارند به‌جای آنکه در معدنی پر از مسمومیت و آلودگی زندگی کنند و هر روز شاهد از بین رفتن قناری‌های زیبا و بی‌گناهشان باشند در یک فضای امن و پایدار زندگی کنند. لطفا فرزندان ما را هم فرزند خودتان بدانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 8
    اون کودک معصوم تست اعتیادازش بگیرید
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      9 2
      بعید می‌دونم کلیپ رو دیده باشی .. اگر می‌دیدی می‌فهمیدی چیزی بیشتر از یه نوجون ۱۴ ساله نیستش .. هرزگی‌ای که تو صداش بود از پیرامونش نبود از درونش بود.
    • ڪیان IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      6 5
      این کلیپ‌رو من دارم بارها دیدم واقعا اعصاب آدم خرد میشه. دلم بحال اون آخوند داخل کلیپ میسوزه (پورآقایی) بنده خدا انقدر حرص خوردو تف به مسئولین ناکارامد فرستاد که خودش گریه‌ش گرفت. تمومه حرفشم اینبودچرا بداد این بی دروپیکری فضای مجازی نمیرسین! چرا اینستاگرام انقد ول باید باشه! خدا عاقبت این مسئولین بخیر کنه. خیلی دارن بد میکنن. #وزارت_ارتباطات.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 9
    چه زن کثیفی بود دنبال کودک همسری بود
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 10
      چرت نگو ، اون زن از شما شاید پاک تر باشه ! درضمن کودک همسری چه ربطی داره ! ازدواج در هر سنی که فرد توانش رو داشته باشه آزاده .
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      7 3
      ۱۰۵۶از من پاک تر باشد !!!!چرت رو شما گفتید بله قدیمی ها ۱۵ و ۱۷ و ۱۹ سالگی ازدواج میکردن ولی نه با مادر بزرگشون بلکه با کوچکتر از خودشون
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      2 0
      1056 اره باید به مادر این‌پسر گفت : پسر نخبه ات را داماد کن عروس خانم 20سال بزرگتر هستن پاک هم هستن
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      ۱۰:۵۶ - کی حالا تو اون کلیپ دنبال ازدواجه که تو جوش میزنی ، خودمون رو هم خیلی پاک فرض نکنیم با هرکی و تو هر سن می خوای ازدواج کنی آزادی .
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      دنبال کودک هرزگی بود اینها با قانون و ازدواج قانونی مشکل دارند اما نه با کودک هرزگی مشکل دارند نا با پیرو جوان هرزگی و حتی حیوان هرزگی
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    17 9
    اونوقتی که آذری جهرمی در همان ماههای ابتدایی وزارتش با وقاحت از اجرای سند ننگین و استعماری ۲۰۳۰ دفاع میکرد و می گفت ما موظف به اجرایش با جزئیات کامل در وزارت ارتباطات هستیم ، می شد این وضعیت کثیف و رها شده فضای مجازی را حدس زد ، آذری جهرمی ظاهراً مأمور است و معذور به فکر راه حلی مؤثر برای نجات نسل آینده از این منجلاب مجازی با قربانیان واقعی باشید .
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    22 4
    مشکل از جایی شروع شد که جبهه اصلاحات و اصلاحطلبان فرهنگ کشور را با سنگ دستشویی اشتباه گرفتن!؟
  • GB ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 3
    چرا قرارگاه فضای مجازی تشکیل نمیدهید تا همه زیرنظر ان فعالیت خود را داشته باشند
  • رضا IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 2
    سرنا را از سر گشادش نواختن يعنى همين !
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 5
    چیز چهره کریهی داره یا ماتش کن یا ورش دار ممنون
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 2
    والا خیلی ها خیلی کارا میکنند ولی خب پنهانی چون حداقل ظواهر رو رعایت میکنند و اینقدر بی ادب نیستند من سی ساله هستم و اصلا به خودم اجازه نمیدم با یک زن اینجوری حرف بزنم اونم در ملا عام خیلی رو میخواد
  • عبدی IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    12 3
    بنده بعنوان یک پدر و معلم،کوتاهی و سهل انگاری و عدم جدیت مدیران مربوطه در جهت ایجاد شبکه داخلی اینترنت را هرگز نمی بخشم. و در این دنیا و آن دنیا آنها را مورد بازخواست قرار میدهم. چون اطلاع دارم چقدر تصاویر و کلیپ های غیر اخلاقی و ارتباطی و جنسی و غیر شرعی و فحشاء و … در اینستاگرام و تلگرام و بعضی دیگر از شبکه های اجتماعی است که برای نسل جوان و نوجوان از سم و زهر، مهلک تر و مخرب تر است... آقایان مسؤول لطفا از خواب غفلت بیدار شوید!!! و بیش از این فکر و ذهن و اخلاق و رفتار فرزندان این مرز و بوم را چراگاه شیاطین و فاسدین و هرزه گان و …دنیای مجازی ننمایید که آن دنیا در آتش جهنم گرفتار خواهید شد.
  • سعید IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 2
    از منظر لیبرالهای بیسواد،بی ریشه،حرامخوار هر چیزی که مایه سلطه آنها و اربابانشان بر عموم مردم حق پرست شود (بدلیل خدا محوربودن حیای خاصی دارند ) مجاز است بدیهی است ملتی که مثل خودشان زیاده خواه باشند این برتری جویی را نمیپذیرند،میرزا قشمشم خان صاحب اخمهای خون فشان نیز نه از تفنگ ونه از موشک بدش میآید ولی سوی مواجهه آنرا نم یپسند.
  • maximoos IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    10 12
    هرخانه ای یک توالت میخواهد،هیچ ربطی به سن و سال ندارد. بعض افراد زودتر به بلوغ جنسی میرسند. تا کی این حاکمیت خودخواه و کله شق میخواهد در مقابل استاندارد زندگی مردمان بایستد؟منتظر بدترازاینها باشید. این جوان فشارشهوت جنسی از چشمانش بیرون میزد.غریزه جنسی یک جز وجود هرموجود است. چکارکند در سن 14سالگی برود زن بگیرد؟ با کدام کار و موقعیت؟ بهرحال همه جوامع بشری امروز مراکزی را جهت تخلیه سرکش امور جنسی را دارند و فقط استثنا این کشوربلازده میباشد
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      8 7
      آقای محترم ، حتما منظورت از توالت همان شهرنو یا فاحشه خانه است تا جوانها بروند خودشان را آنجا تخلیه کنند ، علت بلوغ زودرس و همچنین فشارهای شهوانی بر نوجوانان ولنگاری در خانواده ها و باز کردن پای ماهواره در خانه ها و دیدن هر کلیپ و فیلم مستهجن می باشد. وگرنه اگر جوانی در محیط پاک بزرگ شود، قرائض وی هم متناسب با سنش بزرگ خواهد شد و آنقدر که شما می گین در برابر فشار شهوات قرار نمی گیرد.
    • ڪیان IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      4 2
      کاربر۸:۱۹ کاملا با شما موافقم. منتهی برای خانه هایی که جوان به بلوغ رسیده دارند چه پیشنهاد میکنین؟! این رویه ای که نظام درپیش گرفته تهش به ناکجا آباد. میدونی چرا؟! چون اساسا قرار نیست درحال حاضر حداقل،فکری اساسی برای معظل ازدواج جوونا کنن.. جز یه مشت نصیحت و این جیزه اون جیزه..
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      5 6
      لازم به الگو برداری از کثافت کاری های غربی ها نیست ! اسلام راهش رو قرار داده ازدواج موقت
    • ڪیان IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 5
      کاربر۱۰:۵۹ جای پاک کردن صورت مسئله باید مسئله‌رو حل کرد.. ازدواج‌موقت!!راهش نیست،چه حرفیه میزنی آخه!؟ اینیکه شما گفتی فرقی با گفته‌ی کاربرماکسیمون نداره،فقط اسمش عوض کردین. واقعا ازدواج موقت‌ برای جوونی که وقتِ ازدواجشه چاره کاره؟! یا که کاری کنن بتونن براحتی و دغدغه‌ی کمتر تشکیل خونواده بدن! اونهم با یک نفر و ازدواج دائم! نه ازدواج موقت و ..
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      2 1
      ۱۱:۰۹ - اولا ازدواج دائم برای تشکیل خانواده هست و محدود به یک نفر هم نیست و ازدواج موقت برای رفع نیاز های ضروری افراد چه در سفر چه در عسر و حرج !
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 5
    آقای جهرمی ! فقط جوان بودن را نشان میدهید و نماد حزب الهی بودن در شما مشهور نیست پس امر به شما مشتبه نشود !!!!!!!!!!!
  • سیاوش IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 3
    به این بهانه ها این قدر به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حمله نکند. سهم افراد به ظاهر حزب اللهی در دوری جوانان از دین از همه اعضای جامعه بیشتره...
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    یه جوری میگید انگار اینستا نبود این خبرها نبود!!!!!قبلا فضای مجازی نبود خبر خیلی از اتفاقات منتشر نمی شد. قبلا مگه تجاوز و قتل و دزدی و ..... نبود منتها شما تو عمرت فوقش ۱۰ یا ۱۰۰ تا میدیدی یا میشنیدی. الان ۱ میلیون از این خبرها میشنوی. دلیل بر بد شدن اوضاع نیست.
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 3
    چرا بیخود شلوغش میکنین غریزه جنسی نیاز طبیعی انسان هست اینستاگرام ببندین از فضای دیگه میبینه هیچ جای دنیا غریزه جنسی مثل ایران سرکوب نشده،چرا یکبار برای این نیاز فکر اساسی نمیشه هر شهر خانه عفاف زده بشه جوانها تخلیه بشن یه سری از خانمها هم نیاز مالی شون برآورده بشه چرا مساله رو اینقدر پیچیدش میکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس