دولت "روحانی" از لیست بلندبالایی از افراد نظامی تشکیل شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: منعی برای حضور افرادی که قبلاً نظامی بودند در انتخابات نیست.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۳۰ آذر) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بند (۱۱) اصل (۲۲) قانون اساسی، گفت: برخی پیشنهادات با شأن مجلس سازگاری ندارد، بر اساس اصل (۲۰) قانون اساسی همه افراد آزاد هستند برای مناصب فعالیت کنند و نباید آزادی آنها سلب شود.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: محدود کردن شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ضرورت ندارد

وی در جریان مبحث فرماندهان نظامی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: کسانی به این موضوع دامن می‌زنند که سابقه نظامی بیشتری دارند، به‌طور مثال سابقه نظامی آقای روحانی از سایر رؤسای جمهور کشور بیشتر است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس، ادامه داد: دولت آقای روحانی از لیست بلندبالایی از افراد نظامی که قبلاً نظامی بودند، تشکیل شده است به‌طور مثال آقایان ربیعی، صالحی امیری، جهانگیری و جهرمی، باید یک تسبیح دست گرفت و آنها را شمرد.

سلیمی تأکید کرد: دولتی‌ها که می‌گویند از غرب الگو می‌گیرند بدانند در آمریکا جان مک‌کین که رقیب ترامپ بود نظامی است، او استعفا داد و در انتخابات شرکت کرد، همچنین امام(ره) فرمودند کسی که نظامی است یعنی در حال حاضر نظامی است نمی‌تواند در انتخابات ثبت‌نام کند اما کسی که قبلاً نظامی بوده منعی ندارد.

وی  تصریح کرد: آقای لاریجانی که قبلاً اینجا رئیس مجلس بود پاسدار بود اما برای ریاست جمهوری و مجلس کاندیدا شده بودند بنابراین نباید مغلطه کرد.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی بیان کرد: همان طور که جناب‌عالی آزاد هستید تذکر و یا اخطار بدهید سایر نمایندگان نیز آزادند پیشنهاد بدهند، بنابراین به طرح پیشنهادها نظری ندهید اما توضیحات شما به‌جای خود است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس