به گزارش مشرق، محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آیا خبرهای خوب تان را در مقابل خبرهای دیگران دست کم می گیرید؟

مثلا چشمتان با خبر واکسن آمریکایی و انگلیسی برق زد و خبر واکسن ایرانی را جدی نگرفتید؟

آیا در کنار هر خبر مثبتی دنبال یک خبر منفی هستید؟

مثلا رونمایی از تولید خودروی ایرانی تارا را ندیدید و روشن نشدن خودرو توجه تان را جلب کرد؟ احتمالا بعدا هم پی گیری نکردید که اصل خبر دروغ بوده است.

آیا هر خبر مثبتی را با یک برداشت تلخ و منفی بازنمایی می کنید؟

مثلا وقتی عدلیه عده ای را مورد رافت قرار داده و از زندان آزاد می کند پیش بینی افزایش فساد کردید؟ یا دادگاه های مبارزه با فساد را صوری و فرمایشی تحلیل کردید؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستیدکه اخبار منفی را از هرجا برسد می پذیرید و برایش ندبه و آنرا دست به دست می کنید؟

مثلا خبر فلفل دادن به دختر بچه فقیر به ازای پول را دیدید و باور کردید که این ماجرا برای ایران است؟

آیا شما از آن دسته اید که خبر منفی را چندین برابر بزرگنمایی می کنید؟

مثلا خبر ترور شهید هسته ای را می شنوید و به دنبال آن گزارش هالیوودی اینکه دهها نفر تروریست در صحنه بودند و زدند و رفتند و یک تیر هم نخوردند؟

آیا گرفتار تعمیم وبزرگنمایی اخبار منفی هستید؟

مثلا یک خبر از فساد اقتصادی بشنوید میگویید کشور ما دچار فساد سیستمی است؟ یا یک خانه در بندرعباس خراب شود میگوئید پس فرق ما با اسرائیلی هاچیست؟

آیا اصلا میتوایند خبرهای مثبت را ببینید؟ یا جلوی چشم تان هم بگذارند از کنارش رد می شوید؟

مثلا خبر برق رایگان را شنیدید؟ افزایش سرمایه گذاری در دوران تحریم چه؟ رشد اشتغال در بنگاه های بزرگ سال قبل چی؟ رشد فرزندخواندگی در بهزیستی چی؟ و ....

بدتر اینکه نعمت ها و داشته های تان را به تمسخر می گیرید؟

مثالش بماند

سوال آخر؛ آیا به شنیدن اشکالات و ضعف های دشمنان تان بی تمایلید؟

مثلا اگر از شمابخواهند درباره بی حیثیتی تاریخی آمریکا در هک شدن اطلاعاتش سه خط بنویسید، برای تان میسر است؟ چقدر اطلاعات دارید؟

 اگر این نشانه ها را در خودتان دارید حتما به بیماری خودحقیرپنداری و مازوخیسم سیاسی گرفتارید. مهم نیست بیماری تان را چه صدا می زنید. مثلا ممکن است اسم خود را آرمانخواه بگذارید اما این آرمانخواهی که بی اعتنا به واقع و دارایی های یک ملت است افسانه ای توهمی وخیال انگیز بیش نیست.

متاسفانه باید بگویم رسانه های سادیسمی ضدانقلاب که از تحقیر ملت ایران لذت می برند روی مازوخیست های داخلی که از تحقیرشدن لذت می برند حساب ویژه باز کردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 4
    هیچکدومشو خوشبختانه ندارم. همشو نسبت به دیگران دارم؛ سادیسم سیاسی
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      1 0
      خوشبختانه همه شون را این دولت و کابینه اش، دارند
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    10 0
    و بدترین علائم این بیماری اینکه اگه یه جنایتی رو تو کشورهای غربی بگوییم میگن به ما چه تو ایران هم ازین موردا زیاده ولی اگه یه قاتل تو ایران قصاص بشه نمیگن تو غرب هم زیادا درخواست تحریم کشورشونو میدن
  • DE ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اگر قرار بر این هست که تحوّل علمی ایجاد بشه لازمه تحوّل علمی این هست که فهم علمی هم بومی بشه. مثلا «سادیسم» همون « روحیه ستمگری» هست. و «مازوخیسم» هم همون « روحیه ظلمپذیری و ستم پذیری» هست. بنابراین ایرانی ها نباید تحت ولایت علمی بیگانگان باشن و حتی نباید در زمینه «الفاظ و اصطلاحات» تحت ولایت خارجی ها باشن. در زمینه تحوّل علمی هم فعلا نیازمند به کار فکری و تشریح و پژوهش روی همون اصول بنیادین و موازین و کلیات اولیه علمی و عقلی هستیم تا دانش بومی پیشرفت کنه.
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    9 0
    ببخشید تشکر یادم رفت. یادداشتتون خوب بود.
  • DE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    10 0
    دوباره تشکر میکنم. یادداشتتون بسیار مهم و عالی بود. اولش تشکر یادم رفت.
    • جوجه تیغی بدنساز IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 0
      یه بار دیگم تشکر کن خیالت راحت بشه
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    متاسفانه در قضیه ترور، ناشی از ضعف رسانه‌ها و افراد انقلابی هست که تا مدت‌ها با سکوت یا نقل داستان‌های متناقض به ابهام مسئله کمک کردند! و زنده موندن تروریست‌ها توی ایران سابقه طولانی‌ای داره و چیز جدیدی نیست که افرادی ترور کنن و برن عراق و اروپا... غیر این مورد بقیه اشکالی نداشت.
  • بنده خدا IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 0
    حضرت فاطمه علیها السلام در خطبه فدک اینجور افراد رو که تو دنبال کردن حرفهای باطل بسیار سریعن اما رغبتی به حرف حق ندارن(با عبارت معاشر الناس المسرعه الی قیل الباطل....) رو سرزنش و ملامت میکنن. امثال اینجور افراد همیشه هستن و الان هم تو جامعه زیادن بخصوص خواص غربزده ما. وجود همین آدمها یکی از دلایل مهم بوجود آمدن سقیفه و تنها موندن امیرالمومنین و اهل بیت شد
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    عالی بود! عالی.
  • DK ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    نگو عدلیه بگو دادگستری. این لغت مربوط به زمان قاجار است. هم فارسی را پاس بدار ، هم در حال زندگی کن.
  • FR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    اگر هیچکدام از اینها را هم نداشته باشی یا بی دردی و سرخوش توهم یا بیسوادی بی اطلاع از مسائل اطراف وخوش باورنمیشه که درد رنج هوموطن رادید وضع اسفبار مملکت را دید به به وجه چه گفت
  • FR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای دکتر اگه دردورنج و مشکلات مردم خودت را نبینی و همش دنبال ضعف وبزرگ نمایی درد ورنج دشمن باشی اگر مشکلات کشورخود را نبینی و مشکلات دیگر کشورها را بزرگ ببینی اسم بیماریت چه میتونه باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس