کد خبر 1155310
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

 تذکر: غرض این متن نقد آقای آقامیری نیست. نقد بماند.

حالا؛

ایشان آقای آقامیری است. خانومی در توئیتر نکته ای نوشته بود که از جهت سواد رسانه قابل تامل است. آن خانوم خطاب به جناب آقامیری نوشته بود "فهمیدیم مثل مائید لطفا بیشتر لخت نشو"

آدم ها را همیشه از جهت رفتار ملون شان تحلیل کرده ایم. اینکه رفتار فلانی برای محبوبیت و منبرش ممبرسازی است. مثلا همین آقای آقامیری عزیز مدتی پیش با خانومی رقاصه به لایو نشست و برایش تصنیف روحوضی می خواند. نمی دانم شاید به این دلیل که بعد محبوبیت بیشتر روی طرفدارها اثر اخلاقی و چه و چه بگذارد.

اما اینبار به سبک دیگری به موضوع توجه کنیم. اینبار از زاویه مخاطب به مساله نگاه کنید. اینکه چه اتفاقی می افتد که من و شما بازیگرهای عرصه رسانه و سیاست را باور می کنیم؟ دقیقا امثال ایشان با لخت شدن چه می کنند؟ چه فرآیندی در ذهن من و شما می گذرد که پروسه فریب کامل می شود و ما این افراد را فالو و به سمت شان کشش پیدا می کنیم؟

سواد رسانه ی اینجاست.

لطفا نگوئید لخت شدن روی شما بی تاثیر است. بله درست است؛ احتمالا بخش قابل اعتنایی از مخاطبان این متن از شومن ها تاثیر نمی گیرند. اما از بازیگران دیگری با ژانرهای عدالت خواهی و آرمان خواهی هم تاثیر نمی گیرند؟ مثلا از خود رابین هودها پندارها؟

این تاثیر چه نوع اثری است؟

ماجرا ساده است. شما چون خودتان را دوست دارید، هرکس که شما را تائید کند رهبرتان می شود. نمی شود؟ لطفا صادق باشید.

من وشما در رسانه ها و لابه لای این همه انبوه مطالب دنبال چه می گردیم؟ حقیقت؟ شوخی نکنید. اجازه دهید از ناخوداگاه تان خبر دهم. شما دنبال حقیقت نیستید. شما دنبال هرآنچه هستید که تائیدتان کند. بگوید شما درست فکر می کنید. درست زندگی می کنید. اصلا تحلیلی می خوانید که شما را تائید کند. کمکتان بکنم؟ به حلقه کسانی که در توئیتر و اینستاگرام فالو کردید و به ترکیب گروه های مشترک تلگرامی تان مراجعه کنید. نکته مشترک همه آنها چیست؟ مثل هم بودن. شبیه هم هستید. همدیگر را تائید می کنید. همین.

این گارد رسانه ای من و شماست که عده ای را به هوس می اندازد، خریدار هیجان و کاسب لایک های تان شوند. این افراد چه بسا خلوت شان با جلوت شان متفاوت باشد. از هویت شان هم می گذرند تا باتائیدتان، کاسب توجهات شما باشند. بنابراین حرفی نمی زنند که حق باشد، حرفی می زنند که شما دوست داشته باشید. اما بیائید یک بار از این افراد عبور کنیم. چه شد که اجازه دادیم فریب مان دهند؟

حالا صادقانه نظرتان چیست؟ بهتر نبود بجای نقد خودمان، آقای آقامیری را نقد می کردم؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    54 4
    امان از آخرالزمان،امان از ریزش ها
  • علی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    8 1
    به پیر پیغمبر قسم این آقا یک بیسواد محض از لباس مقدس روحانیت و سیادتش سوء استفاده کرد. جا دارد وعّاظ محترم نسبت به این نفوذی یک موضع صریح و قاطع بگیرند.انشاالله اجر این عملکردش با اهل بیت (علیهم سلام)
  • DE ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    34 3
    درسته. این چند خط یکی از بهترین نوشته هایی بود که در چندسال اخیر خوندم. به نظرم « برادر واقعی» یعنی امثال این مهدیان. مثل مرد میاد و صاف تو صورتت میگه کجای کارت ایراد داره. تا جایی که من میدونم شهیدان هم همچین روحیه تاپی داشتن. امام و رهبری هم همینطوری هستن.
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      4 0
      آفرین... دقیق فرمودند...هرجایی که دوست داری، میروی...
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    17 3
    اینم فکر کرده صدف ط یا ریحانه پ ست دنبال فالوورهست
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    19 2
    بدتر از اینم لخت شده بود
  • حم/ق IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    17 0
    (و لا تأکلوا مما لم یذکر اسم الله علیه وانه لفسق ، و ان الشیطان لیوحون الی اولیائهم لیجادلوکم ،وان اطعتموهم انکم لمشرکون_انعام۱۲۱) از انچیزی که بنام خدا نباشد (خدا محور نباشد) نخورید چه طعام مادی و یا معنوی (خط فکری)که همانا بیرون رفتن از طاعت خداست،و همانا شیطان به دوستدارانش القاء میکند که با شما به ستیز برخیزند،واگر از آنها پیروی کنید قطعاً مشرک هستید.
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      7 0
      عالی
  • ڪیان IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    13 0
    بهترین‌تحلیل.‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ خیلی‌قشنگ‌؛درست‌وبحق‌گفتین. ممنون‌
  • DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    7 1
    خوب هرچه بگندد نمکش میزنندوای بروزی که به گندد... حالا میری سگ بازی ا میری
  • علی IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    6 0
    بنده خدا خلع لباس شده خوب مجبوره لخت بگرده اگه لباس بپوشه نقض حکم محسوب میشه حق بدید بهش
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    5 1
    تلاش برای تحریف قرآن و دین عاقبت به خیری نداره
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 1
    در این تصویر سگه اتگار که کراهت داشته باهاش عکس بگیره... جوب خداست دیگه
  • 12922721 IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 1
    سلام به همه چقدر جالب شما دقیقا دارید جوری حرف میزنید که خودتون و افکارتون تایید کنید!!!!!!!!!!!!!! اگر متن دقیق خونده باشید نکته اش متوجه میشید اما دقیقا در اظهار نظرهاتون دارید عکسش رو عمل میکنید البته بهتره همونطور که توصیه شده ترکیب کانال های تلگرامی و صفحاتی که فالوو میکنیم همون هایی هستند که ما تاییدشون میکنیم بد نیست به این هم فکر کنیم که شاید نه این بابا هر کسی که مخالف ما حرف زد شاید حرفش حداقل به درد یکم فکر کردن و یه مدت تحقیق کردن بخوره بعد بزنیم منفجرش کنیم کلا سخته که آدم از تاییدیه های ذهنی اش جدا بشه و بدون تعصب فکر کنه یاحق اللهم عجل الولیک الفرج
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    4 4
    مافضولیم، ما عادت کرده ایم در کار هم فضولی کنیم...
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 1
    من هنوز کاملا متوجه نشده ام
  • ح IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    آقای مهدیان ظاهراذکار شما فقط نقد دیگران است لطفاً کمی کفش دیگران را پا کنید و راه بروید.
  • کرم IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 2
    دم همتون گرم که براحتی درباره همه کس و همه چیز قضاوت میکنید
  • مهدی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    مسئله اصلی اینست که بعضی در این مملکت فکر میکنند دارای بالاترین عقل و خرد هستند واگر کسی مخالف آنها حرف بزند یا دنبال مطرح شدن است یا عمال بیگانه فکر میکنند بعضی مستقیما از طرف خدا منصوب شده اند نه چنین چیزی نیست خوب مطلق خداست بد مطلق شیطان بقیه بین این دو هستند حتی خداوند به پیامبر می فرماید برای سختی هایی که برای دین متحمل شدی گناهان گذشته و آینده ات را بخشیدم بعضی مفسران گفته اند منظور گناه امت است درصورتیکه برای امت خداوند می فرماید فمن بعمل مثقال ذره یره ومن یعمل مثقال شره یره
  • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 3
    این آغا دوس داره اینجوری باشه به من و شما چه مربوط . ما نباید گول ظاهر و لباس را بخوریم این آغا هر کاری میکنه به خودش مربوطه خدا همه ما را هدایت کند
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      1 1
      نه خیر کی گفته به خودش مربوطه؟ ایشون توی یک جایگاهیه که داره بهش نگاه میشه و ازش چیزی یاد میگیرن. نباید هر کاری بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس