روحانی نمایه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: نمایندگان مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از مدرک تحصیلی رئیس جمهور همراهی نکردند.

به گزارش مشرق، نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آذر) قوه مقننه و  در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیشنهادی مطرح کرد که عبارت «کسانی که داوطلب ریاست جمهوری هستند در ۳۰ سال منتهی به زمان ثبت نام باید به صورت پیوسته در ایران زندگی کرده و اقامت داشته باشند» به جزء ۲ بند الف ماده ۱ این طرح افزوده شود.

بیشتر بخوانید:

مسئولانی که یک شبه بدون کلاس و امتحان دکتر یا مهندس می‌شوند

وی در تشریح دلایل این پیشنهاد توضیح داد: در طول ۴۰ سال گذشته آسیب هایی از سوی افرادی که وابستگی فکری و اندیشه ای به کشور نداشته و در طول مدت تحصیل در کشورهای بیگانه، حضور و اقامت داشته اند، متوجه کشور شده است، چرا که این افراد با فرهنگ سایر کشورها خو گرفته اند.

وی اضافه کرد: هرچند مدرک آقای روحانی مورد تایید نبود، اما متاسفانه دوستان در مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از این موضوع همراهی نکردند. دلایل فراوانی مبنی بر اینکه مدرک تحصیلی ایشان مورد تایید نیست، وجود دارد.

در ادامه احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به پیشنهاد این نماینده گفت: نکته مدنظر شما در پیشنهاد آقای نبویان مبنی بر «نداشتن تابعیت و اقامت کشورهای دیگر در گذشته و حال» دیده شده بود که روز گذشته به تصویب رسید، چرا که «گذشته» در این پیشنهاد معنای مطلق دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم جهت ثبت در مشروح مذاکرات، گفت: سفرا، دانشجویان و افرادی که ازسوی دولت ماموریت دارند، مستثنی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن US ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 12
    اولاً : مگر آقای احمدی نژاد، که همفکرِ شماها و موردِ تأییدتان بود، نمی گفت مدرک «کاغذ پاره» است؟ ثانیاً : آقای روحانی با استـفاده از مدرک دکتری ریـیـس جمهور نشده است، زیرا داشتن مدرک دکتری جزو شرایط ریاست جمهوری نیست. بنابر این حتی در صورتِ وجودِ اشکال در مدرکِ ایشان (به فرض که چنین باشد) باز هم به ریاست جمهوری ایشان خدشه ای وارد نخواهد شد. در واقع، این گونه تحقیق و تفحص ها تنها مصرفِ سیاسی و جناحی دارد و به قصد «مچ گیری» است و خاصیت دیگری ندارد.
  • رضا IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    دست برداريد بابا از اين بچه بازى ها
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    0 0
    وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکایی در مذاکرات برجام در خاطراتش می‌گوید ظریف از زمان جورج بوش پسر تحت نظر مقامات آمریکایی بوده است و حتی قصد مذاکره با آمریکایی‌ها را داشته است که اعتنایی به آن نمی‌شود. این خاطرات به زبان فارسی ترجمه شده است. اما در مورد مدرک روحانی مسئله بود و نبود مدرک مطرح نیست راست و دروغش مهم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس