تریتا پارسی: ترامپ مذاکره می‌خواهد؛ بولتون و پمپئو جنگ

یک نشریه آمریکایی می‌گوید احتمالا یک ایرانی به عضویت تیم مشاوران در شورای امنیت ملی بایدن درمی‌آید.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: فارین‌پالیسی در این‌باره نوشت: در درخواستی که برخی از چپ‌های حزب دموکرات به بایدن داده‌اند، بیش از ۱۰۰ نفر را برای به کار گرفتن در وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و شورای امنیت ملی معرفی کردند که بیشتر آن‌ها از زنان و رنگین‌پوستان هستند.

گروه‌های مترقی تاکنون عمدتا با تیم انتقال قدرت بایدن همکاری کرده‌اند و فقط با مایکل مورل، ‌ معاون سابق سازمان سیا که در تلاش برای دستیابی به سمت عالی در آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) است مخالفت جدی دارند و نگرانی‌هایی نیز در مورد میشل فلورنوی و ارتباطاتش با صنایع نظامی ابراز داشته‌اند، اما فشار مستمر آن‌ها برای قرار دادن نامزدهای خود در پست‌های مهم دولت می‌تواند باعث ایجاد تنش با رئیس‌جمهور منتخب شود چرا که وی  تصمیم دارد پست‌های رده‌بالای امنیت ملی را به متحدان قدیمی خود مانند لوید آستین، آنتونی بلینکن و جک سالیوان بدهد.

براساس گزارشات، ‌ بایدن قصد دارد سیاست‌ ترامپ در ترغیب کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تحت عنوان پیمان ابراهیم را ادامه دهد، ‌ موضوعی که می‌تواند محل اختلاف با مترقیانی مانند داس باشد.

یکی دیگر از نامزدهای پیشنهادی، ‌ تریتا پارسی، بنیانگذار ایرانی‌الاصل اندیشکده کویینسی در واشنگتن است. پیشنهاددهندگان از بایدن خواسته‌اند که وی را به عنوان مدیر ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی در نظر بگیرد.

یادآور می‌شود تریتا پارسی دوتابعیتی قبلا رئیس گروهی موسوم به نایاک (شورای ایرانیان آمریکا) بوده و در خانواده‌ای زرتشی متولد شده است. او با برخی طیف‌های نفوذ و سازش در ایران مرتبط است.

همچنین گفتنی است در دولت اوباما نیز فرد دوتابعیتی به نام سحر نوروززاده به عنوان مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا و همچنین مشاور اوباما در شورای امنیت ملی کاخ سفید فعالیت داشت. بعدها معلوم شد دری‌اصفهانی (جاسوس دوتابعیتی و مشاور ارشد تیم ایرانی مذاکرات برجام) با نوروززاده در ارتباط بوده است. در واقع آمریکا از عناصر دوتابعیتی برای ارتباط با برخی عناصر ایرانی طرفدار سازش استفاده می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    1 0
    مزدوری بهائیان خوک صفت برای دشمنان ایران از بدو پیدایش این فرقه رایج بوده است و موضوع تازه ای نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس