«اطلس لشکر 7 ولی‌عصر (عج)» منتشر شد

چهارمین جلد از مجموعه «اطلس یگانی» با عنوان «اطلس لشکر ولی‌عصر (عج) در دوران دفاع مقدس» منتشر شد.

به گزارش مشرق، «اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در دوران دفاع مقدس» چهارمین جلد از مجموعه «اطلس یگانی» است که در آن با شرح و تفصیل به انضمام عکس‌ها، نقشه‌ها و دیگر اسناد به عملکرد لشکر ولی‌عصر (عج) پرداخته است. در این کتاب سعی شده با اتکا به اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مصاحبه با فرماندهان حاضر در صحنه، تاریخ‌نگاری وقایع به‌ صورت مستند و متقن به رشته تحریر درآید. کتاب حاضر اطلاعات جامع و دقیقی در مورد نقش لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در تمامی عملیات‌ها به‌صورت مجزا و با حفظ توالی زمانی آنها به مخاطب ارائه می‌دهد.

«اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج)» در شش فصل به این شرح منتشر شده است: فصل اول؛ کلیات، فصل دوم؛ پیروزی انقلاب تا سقوط خرمشهر، فصل سوم؛ آزادسازی سرزمین‌های اشغالی، فصل چهارم؛ تنبیه متجاوز، فصل پنجم؛ نبردهای سرنوشت‌ساز و فصل ششم؛ نبردهای شمالغرب و مقطع پایان جنگ تنظیم شده است.

ثبت و مستندسازی عملکرد لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در عملیات‌های مختلف، نمایش دقیق نقشه عملیات‌های این لشکر، درج اطلاعات و آمار رزمندگان، جانبازان و شهدا، معرفی واحدهای تخصصی در یگان ۷ ولی‌عصر (عج)، معرفی ۸ واحد تخصصی که در این یگان در طول سال‌های مختلف دفاع مقدس شکل‌گرفته‌اند از دیگر مباحث این کتاب است.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:

«پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از نخستین نهادهایی بود که برای پاسداری از این نظام نوپا تشکیل شد و سازمان آن در قالب سپاه‌های استانی و پایگاه‌های شهری در سرتاسر کشور گسترش یافت. در پی اقدامات خرابکارانه نیروهای ضد انقلاب، پاسداران انقلاب اسلامی داوطلبانه و خود جوش در جبهه‌های مبارزه تمام عیار با دشمنان داخلی و خارجی و مقابله نظامی با گروهک‌های معاند حضور یافتند.

در این میان، جنگ تحمیلی هم آغاز شد و دشمن بعثی با تجاوز به بخش گسترده‌ای از مناطق مرزی غرب و جنوب کشور جبهه جدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی باز کرد؛ جبهه‌ای که برگ زرین دیگری از تاریخ سپاه پاسداران را رقم زد، به عرصه مقاومت و جانبازی همه نیروهای انقلاب به‌ویژه پاسداران انقلاب تبدیل شد و زمینه را برای تشکیل نظامند یگان‌های رزمی نهاد نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) فراهم کرد؛ لشکری که هم‌اکنون از یگان‌های رزمی مهم سپاه پاسداران است.»

«اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در دوران دفاع مقدس» در ۲۷۶ صفحه مصور به قلم «عبدالمحمد کوچک» به نگارش درآمده و توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس