جزئیات ۳ سناریو دیوان محاسبات درباره میزان تحقق منابع نفتی بودجه ۱۴۰۰+جدول - کراپ‌شده

خبرگزاری انگلیسی رویتر از اینکه نفتکش‌های ایرانی می‌توانند تحریم‌های آمریکا را دور زده، و نفت و بنزین به ونزوئلا منتقل می‌کنند، ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در حالی که اخیراً یک نفتکش دیگر ایرانی در سواحل ونزوئلا پهلو گرفت، رویتر در گزارشی نوشت: یک نفتکش که توسط شرکت ملی نفت ایران (NIOC) اجاره شده، نفت خام ونزوئلا را برای صادرات بارگیری می‌کند، اسناد شرکت دولتی نفت ونزوئلا شواهدی از آخرین تاکتیک‌های دو کشور برای گسترش تجارت خود برخلاف تحریم‌های ایالات متحده را نشان می‌دهد. ونزوئلا و ایران همکاری‌های خود را در سال جاری عمیق‌تر کرده‌اند زیرا ونزوئلا طلا و سایر کالاهای مورد نیازش را با مواد غذایی، میعانات و بنزین ایرانی مبادله می‌کند.

چندین مشتری شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پترولئوس دی ونزوئلا) از جمله شرکت ملی نفت ایران، برای پنهان کردن مسیرهایشان، از نام کشتی‌های اسقاط‌شده برای هویت نفتکش‌های خود استفاده می‌کنند.

اسناد نشان می‌دهد که یک حامل نفت خام بسیار، هفته گذشته به بندر اصلی نفت خوزه ونزوئلا رسید تا 1/9 میلیون بشکه نفت خام سنگین را به مقصد آسیا بارگیری کند.

سرویس نظارت بر نفتکش‌ها (TankerTrackers.com) با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای نشان داد که نفتکشی با نام نفتکش مذکور، در سال 2018 از بین رفته و گزارش‌های موجود در پایگاه‌های حمل و نقل بین‌المللی این گفته را تأیید می‌کنند.

همچنین ‌تانکر ‌تراکرز با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و مقایسه آن با عکس‌ها، گفت که هویت واقعی این نفتکش Calliop با پرچم لیبریا است. رویتر به‌طور مستقل نمی‌توانست این ادعا را تأیید کند چون نام این نفتکش در بدنه‌اش قبل از ورود به خوزه سیاه‌رنگ شده بود.

رویتر قبلاً هم گزارش‌هایی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه صادرات نفتی ایران، پس از کاهش به زیر 300 هزار بشکه، چند ماهی است که به بالای یک میلیون بشکه رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    4 1
    اگر دولتها بخواهند می توانند در برابر زورگویی و اهداف استعمار طلبانه آمریکایی ها بایستند. ایران الگوی مبارزه با استکبار، انحصار و زورگویی است
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 1
    جائی خوندم ده تا کشتی تا حالا رفته و به ونزوئلا رسیده و .... اونجاش جالبه عین رای با اسم مردگان عنوان شد . حالا نام کشتی از رده خارج شده را استفاده کردند . جالب شد
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 1
    این اطلاعات را همکاران FATF در دولت لو میدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس