عرضه داروی جدید ترک اعتیاد تا ۲ماه آینده/شناسایی معتاد از روی حرکت چشم - کراپ‌شده

معاون علمی رئیس جمهور از دریافت تاییدیه داروی جدید ترک اعتیاد تا ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، سورنا ستاری، مغاون علمی رئیس جمهور  در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با هدف ارائه دستاوردهای علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر همزمان با روز پژوهش برگزار شد، گفت: طی یکسال گذشته، بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری خوبی حاکم بوده است.

وی افزود: علوم جدید در حوزه مبارزه با موادمخدر جایشان خالی است و تکنیک‌هایی که در این حوزه اجرا می‌شوند، باید به روز باشند؛ چرا که سیستم‌های قدیمی کارایی لازم و کافی را در این زمینه ندارند و باید از نوآوری‌هایی همچون شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها نیز استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر جا تعداد شرکت‌های دانش بنیان کاهش یافته، بیشترین ضربه را خوردیم و در حوزه اعتیاد هم همین است و ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌بایست از تکنیک‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند.

ستاری بیان کرد: در حوزه هوش مصنوعی، شرکت‌های خوبی در حال فعالیت هستند و در حال حاضر این شرکت‌ها می‌توانند برای تشخیص چهره، بررسی مسائل مالی قاچاقچیان و... اقدامات مفیدی را انجام دهند.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تشخیص اعتیاد اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها می‌توانند از روی حرکت چشم اعتیاد را تشخیص دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: هنر پژوهش این است که نتایج تحقیقات و بودجه‌هایی که صرف می‌شود، خود را در عمل، نشان دهند و اگر نتیجه‌ای مشاهده نشود بدون تردید یک جای کار ایراد دارد.

ستاری گفت: پژوهش‌های مسئله محور که برای حل مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند و نتایج آن‌ها نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در حوزه داروهای گیاهی برای درمان پیگیری های لازم در حال انجام است، گفت: داروی جدید درمان اعتیاد طی یکی دو ماه آینده تاییدیه لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده و جایگزین داروهای قبلی می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mjp IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    داروی ترک اعتیادخداییش گرانه.. مثلابرای دوهفته استفاده از قرص زیرزبانی ونگهدارنده دقیقامبلغ یماه پول مواده... حداقل بایدکمترازپول موادباشه تاتشویق بشن به ترک کردن.. من یکی از. دوستام دوساله دارواستفاده میکنه میگه هرماه افزایش قیمت میدن. اخه چراموضوع به این مهمی ک. خیلی هارانابودکرده پیگیری نمیکنند؟ هرکلینیک ترکی یقیمتی میده.. فقط پول میگیرن مثل مغازه اصلاکاری وبه روانکاوی یامشاوره باطرف ندارن.. بایدحداقل دفترچه بیمه قبول کنند. خیلیهابخاطرشغلی ک دارن میترسن برن بهزیستی مجبورن برن ترک اعتیادخصوصی اونجاپوستشومیکنن.اگه پول داشتن که موادمیکشیدن اینقدرظلم بهشون میکنندایناپولشون کجابوده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس