کد خبر 1156157
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
موافقت رهبر انقلاب با بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام

رهبر معظم انقلاب با بررسی مجدد FATF در مجمع موافقت کردند اما این موافقت به منزله تایید این لوایح نیست.

به گزارش مشرق، طی روزهای اخیر، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی از موافقت مقام معظم رهبری با تمدید بررسی لوایح «FATF» در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و با اشاره به نامه‌ای که در آن از رهبر معظم انقلاب تمدید مدت رسیدگی به لوایح باقیمانده مربوط به معاهدات درخواست شده بود، گفت: ایشان ضمن موافقت، موضوع را به مجمع محترم ارجاع دادند.

بیشتر بخوانید:

تضمین نمی دهیم با FATF مشکلات اقتصادی حل شود

با توجه به اینکه برخی این موافقت رهبر انقلاب را به‌منزله تایید FATF از سوی ایشان دانستند اما این ‏ادعا صحت ندارد. طبق آئین‌نامه داخلی مجمع، در صورتی که مجمع پس از یک‌سال درباره اختلاف ارجاعی مجلس و شورای نگهبان تصمیم‌گیری نکند، رای شورای نگهبان محکّم خواهد بود که در مورد این لوایح نیز همین روند طی شده است.

بیشتر بخوانید:

آیت الله شبستری: FATF یکسال پیش از دستور مجمع خارج شد

دری نجف آبادی: ممکن است FATF در دستور کار مجمع قرار بگیرد

در همین رابطه، رئیس جمهور در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، خواهان تمدید این مهلت شده و ایشان نیز موافقت کرده‌اند اما این موافقت تنها ناظر به بررسی این لوایح بوده و به معنای تایید یا رد آن نیست.

در همین زمینه، روز گذشته حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی نیز  اظهار داشت: برخی تصور می کنند که احتمال بررسی مجدد FATF به معنای تایید و تصویب نهایی این لایحه است در حالی که بررسی مجدد، به معنای بحث ‌و بررسی های بیشتر در این باره است و لزوماً به معنای تصویب یا عدم تصویب آن نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    اقای روحانی بهداد مردم برسید لخنت بردلار و...........که زندگی مردم را فروریخت تا عده ای خون مزوم را به خاطر دلار درشیشه کنند اقایان کحایید
  • عبا دالله IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    انها به صراحت واقعیت را برای شما بیان کردند اگر شما مخالف اف ای تی اف هستید با عدم تصویب ان تضمین دهید برای اقتصاد کشور مشکلی پیش نمی اید اگر را ست گو هستید مرگ بر امریکا این را هم بگم شماها منافقانه برای رهبر فرزانه ایجاد مشکل می کنید تا ایشان دستوری دهند چرا هزینه تراشی می کنید باز مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس