جو بایدن - نمایه

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ۳۰۶ رأی الکترالی را که در مجمع گزینندگان به دست آورد، یک «پیروزی قاطع» توصیف کرده و خواستار عدم تکرار حملات رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به انتخابات شد.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا و تایید پیروزی‌اش در انتخابات، به سخنرانی زنده در شهر «ولمینگتون» در ایالت دِلاوِر پرداخت.

بیشتر بخوانید:

مجمع گزینندگان آمریکا، پیروزی «جو بایدن» را در انتخابات تایید کرد

بایدن در این سخنرانی، گفت: «رأی‌گیری امروز مجمع گزینندگان نشان داد که آمریکایی‌ها علی‌رغم همه‌گیری کرونا، مشارکت عظیمی داشتند. بیش از ۱۵۵ میلیون آمریکایی رأی دادند».

وی با بیان اینکه سیاسیون در ایالات متحده، قدرت را [خود] به دست نمی‌گیرند بلکه مردم آن (قدرت) را به آنها می‌دهند، توضیح داد: «بیش از ۸۱ میلیون آمریکایی به من و کاملا هریس رأی دادند، که یک رقم بی‌سابقه تاریخی است».

این سیاستمدار آمریکایی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند این انتخابات، عادلانه و صادقانه بود، ادامه داد: «امیدوارم دیگر شاهد این نباشیم که کسی مورد تهدید و سوءاستفاده [از قدرت] قرار بگیرد، چیزی که در پسآمد این انتخابات دیدیم».

بیشتر بخوانید:

بایدن: اکنون زمان شروعی تازه است

بایدن سپس به موضوع تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات پرداخته و اظهار داشت: «ستاد انتخاباتی ترامپ، چند ده شکایت را علیه این انتخابات ارائه کرد، همه آنها بارها شنیده شده و در دادگاه بررسی شده و مشخص شد که بی‌اساس بودند».

وی با بیان اینکه ۳۰۶ رأی الکترالی که به او و «کاملا هریس» معاونش توسط مجمع گزینندگان داده شد، دقیقا همان رقم آراء الکترالی است که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به دست آورد، گفت: «در آن زمان، ترامپ آن نتیجه الکترال را پیروزی قاطع توصیف کرد... با احترام به آنها توصیه می‌کنم این بار نیز همان کار را کنند».

پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه بیش از ۸۰ قاضی در سراسر این کشور به ترامپ گفتند که هیچ مدرکی از نادرست بودن نتایج انتخابات وجود ندارد، افزود: «بعضی ایالت‌ها به بازشماری کشیده شدند. تمام شمارش‌ها تایید شدند. نتایج جورجیا ۳ بار شمارش شدند، [ولی] نتیجه تغییری نکرد».

بایدن موضع ترامپ و وکلای او در تلاش برای لغو نتایج انتخابات را «بسیار افراطی» توصیف کرده و گفت: «در این میان یک گروه از دیوان عالی و دادگاه‌ها می‌خواهد که ریاست‌جمهوری را دو دستی به نامزدی تقدیم کند که رأی الکترال و رأی مردمی را از دست داد و در تک تک ایالت‌هایی که تلاش داشتند تغییر نتیجه دهند، شکست خورد».

بامداد امروز بود که با اتمام روند رأی‌گیری از مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج)، پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با ۳۰۶ رأی الکترال تایید شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانیم IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    خدا انتقام خون سردار سلیمانی راازاین آشغال دله ترامپ گرفت حالا برو تاروزی که زندگی کثیفت به پایان برسه بااین حقارت سرکن.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      تازه میخاد دوره بعدی کاندید بشه این پیر سگ لب گوری
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط ترور مایک پنس متعصب،راه گشا هست که ترامپ دوباره رئیس جمهورنشه-ودرحد ترور سردارها ودانشمندانمان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس