کد خبر 1155927
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸
هیلاری کلینتون خواستار لغو آرای الکترال شد/تازه‌ترین نتایج آرای الکترال اعلام شد/عکس

انتخابات الکترال امریکا امروز رسما اغاز شد و تا این لحظه ارا به نفع بایدن است.

به گزارش مشرق، امروز دوشنبه ۵۳۸ رای الکترال برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مراکز ایالتهای مختلف به بایدن و ترامپ داده می‌شود.

انتظار می‌رود ۳۰۶ رای الکترال به جوبایدن و ۲۳۲ رای هم به ترامپ داده شود. سپس آرای اخذ شده به واشنگتن ارسال خواهد شد {طبق سنت} تا سوم دی ماه به صورت رسمی در پایتخت ایالات متحده اعلام گردد.

هیلاری کلینتون نیز پس از انداختن رای خود به نفع بایدن و هریس به صندوق آرای الکترال نیویورک گفت معتقد است که سیستم الکترال باید محو شده و به جای آن رئیس جمهور با آرای مستقیم مردم انتخاب شود.

همچنین در تازه ترین امار تیجه آرای الکترال تخصیص‌یافته به بایدن و ترامپ تا این لحظه  از میان ۵۳۸ گزیننده رئیس‌جمهور ۱۶۸ نفر رأی الکترال خودشان را داده‌اند.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات ۹۷ رأی و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه ۷۱ رأی کسب کرده‌اند. با روشن شدن آرای الکتورها در ایالت پنسیلوانیا هر ۲۰ رای الکتورال این ایالت به حساب جو بایدن منظور شد. دونالد ترامپ و تیم حقوقی او تلاش زیادی کرده بودند تا نتایج انتخابات در این ایالت میدان نبرد را به نفع خود بازگردانند اما در نهایت موفق نشدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    3 0
    تسلیت به ترامپ پرستان ایرانی
  • مرسل جلالب زاد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    باسلام و عرض ادب : این آتش که در کاخ سفید شعله ور شده باید هر روز ادمه یابد و نه تنها کاخ سفید بلکه کل ایالات آمریکارا در بر بگیرد و مردم آمر یکا باید بیدار شوند وخود را از دست از خدا بیخبران رها سازند ، مردم آمریکا بپا خیزند و سر از لحاف واهی بیرون آورند و دریابند که کشور بزرگ شان بدست چه کسانی به تا راج میرود،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس