کد خبر 1155642
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کرونا نمایه

وزیر اقتصاد آلمان با اذعان به این که کنترل همه‌گیری کرونا در این کشور از کنترل خارج شده، گفت در صورت ادامه این روند بیمارستان‌ها به دلیل ازدحام بیماران با مشکل مواجه خواهند شد.

به گزارش مشرق، بعد از آن که دولت آلمان از طرح تعطیلی اغلب فروشگاه‌های این کشور به منظور کنترل شیوع کرونا خبر داد، وزیر اقتصاد آلمان اذعان کرد که این بیماری از کنترل خارج شده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا با درآمد اروپایی ها چه کرد؟

به گزارش «اسپوتنیک»، وی افزود در صورت ادامه شیوع به این شکل، بیمارستان‌ها به دلیل مراجعات بیش از ظرفیت تحت فشار قرار خواهند گرفت. او در عین حال در خصوص وضعیت اقتصادی گفت که احتمالاً این کشور شاهد رکود ناشی از این همه‌گیری مشابه آنچه در بهار رخ داد، نخواهد بود و در صورت عملکرد عاقلانه رکود قابل پیشگیری است.

بیشتر بخوانید:

بیشترین شمار فوتی‌ها و ابتلا به کرونا در آلمان ثبت شد

این مقام آلمانی در ادامه ضمن اشاره به تاثیر اقتصاد آلمان بر اقتصاد اروپا، گفت رکود اقتصادی در این کشور کل منطقه یورو را به پایین خواهد کشید.

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد دولت آلمان طرحی را آماده کرده که بر اساس آن قصد دارد برای مقابله با گسترش ویروس کرونا محدودیتهای شدید اعمال و اغلب فروشگاهها و مغازه‌ها را از روز چهارشنبه هفته جاری(۱۶ دسامبر) تا روز ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ تعطیل کند.

براساس گزارش رویترز، در این مدت فقط فروشگاههایی مانند سوپر مارکتها و داروخانه‌ها که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند باز خواهند بود. همچنین بانکها نیز در این مدت باز هستند. در این مدت، رستورانها و فروشگاههای نوشیدنیهای الکلی نیز تعطیل خواهد بود.

طبق این طرح محدود کننده، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند و اقدامات ضروری آموزشی قرار است از خانه انجام شود. 

این محدودیت‌ها در حالی قرار است اعمال شود که برخی از ایالتها پیش از این محدودیت‌هایی شدیدی وضع کرده بودند.

براساس گزارش دویچه‌وله، تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آلمان افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است. موسسه ویروس‌شناسی «روبرت کخ» از پیشرفت جهش‌وار کرونا در آلمان اظهار نگرانی کرده و به شهروندان و سیاستمداران این کشور در این باره هشدار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غفقاز DE ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 1
    به درک
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    به نظرمیرسیدکه آلمان جداى ازامریکاواروپادربرابرکرونا موفق بوده ولی حال باتاخیرمشخص شدکه آنهاهم کم آوردند.
  • CA ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    از قرار معلوم ویروس کرونا تو آلمان قد کشیده برای همین دوبله مریض میکنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس