کد خبر 1143687
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
تداوم اعتراض‌ها به محدودیت‌های کرونایی در انگلیس

صدها تن از معترضان به محدودیت‌های کرونایی در دو شهر بریستول و لیورپول انگلیس، با وجود اعمال قرنطینه سراسری در این کشور دست به تظاهرات زدند.

به گزارش مشرق، شرکت‌کنندگان در این اعتراضی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با سردادن شعارهایی خواستار پایان دادن به قوانین سخت‌گیرانه بهداشتی شدند.  آنها همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی برخی از آنها نوشته بود «ترس ابزاری برای کنترل است»، «کووید-۱۹ مساوی کنترل است» و «قرنطینه انسان‌ها را می‌کشد».

معترضان بر این باور بودند که بحران کرونا، یک توطئه و بیماری ساختگی برای پیشبرد اهداف سیاسی است. آنها در شعارهای خود مردم را نسبت به آنچه خطرات ناشی از تزریق واکسن این ویروس خواندند، منع می‌کردند.  

در تظاهرات شهر بریستول «پیرس کوربین» برادر رهبر پیشین حزب مخالف دولت انگلیس که پیش‌تر به دلیل سازمان‌دهی تظاهرات مشابه ۱۰ هزار پوند جریمه شد، حضور داشت و شعارهایی را علیه دولت جانسون به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت بحران کرونا سر می‌داد.  

پلیس منطقه «اوون و سامرست» اعلام کرد که وی به همراه ۱۳ نفر دیگر را به دلیل عدم همکاری با دستورات پلیس دستگیر کرده است. در شهر لیورپول نیز ۱۶ نفر از معترضانی که مقابل ساختمان مشهور سنت‌ جورج تجمع کرده بودند، دستگیر شدند.  

پلیس پیش‌تر به برگزارکنندگان این دو حرکت اعتراضی هشدار داده بود که از برگزاری هرگونه تجمع در دوران قرنطینه اجتناب کنند.

دولت انگلیس برای مقابله با موج دوم کرونا در این کشور مقررات قرنطینه را از پنجشنبه (۱۵ آبان) دوباره به اجرا گذاشت. محدودیت‌های جدید که عمدتا شامل تعطیلی فروشگاه‌های غیرضروری است به مدت چهار هفته (۲۲ آذر) ادامه خواهد داشت. بر اساس تدابیر جدید دولت، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فعال خواهند بود. منتقدان دولت معتقدند که اعمال قرنطینه کامل به مدت دو هفته، کمک بیشتری به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا می‌کند.

شمار مبتلایان پنجشنبه گذشته به بالاترین حد از زمان شیوع این ویروس رسید. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۳۵۶ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۵۱ هزار و ۷۶۶ نفر زندگی خود را برای این بیماری از دست داده‌اند.

در برخی از مناطق انگلیس، کلینیک‌ها دوباره به حد اشباع رسیده و ردیابی افراد مبتلا به درستی کار نمی‌کند. اقتصاد انگلیس نیز با همه گیر شدن کرونا با آسیب جدی مواجه شده است به طوری که این کشور بدترین رکود اقتصادی خود را تاکنون تجربه کرده است. از سوی دیگر بانک‌های مواد غذایی در انگلیس تعداد بی سابقه‌ای از نیازمندان را گزارش می‌کنند. بحران کرونا در حالی اقتصاد انگلیس را تحت فشار گذاشته که توقع می رود خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ضربه اقتصادی آن را دو برابر کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس