فنونی‌زاده: پرسپولیس مقابل اولسان باید دفاعی بازی کند/ در ضربات پنالتی حریف کره‌ای را شکست می‌دهیم

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم یحیی گل‌محمدی باید مقابل اولسان کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی دفاعی را در دستور کار تیمش قرار بدهد.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی زاده در مورد تقابل پرسپولیس با اولسان کره‌جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در بازی‌های ملی تیم‌های شرق آسیا مثل کره جنوبی معمولا از تیم ملی کشورمان هراس دارند و این وحشت قابل لمس است اما اکنون تقابل باشگاهی فوتبال دو کشور است البته باید دید ملی به این مسابقه داشته باشیم.

این پیشکسوت تصریح کرد: تیم اولسان کره جنوبی به فینال رسید اما تیم ژاپنی به نظرم برتر بود. هم تیم کره‌ای و هم تیم ژاپنی فاقد بازیکنان خلاق در محوطه جریمه بودند ولی به خوبی تا محوطه جریمه پیش می‌آمدند. خیلی خوب شد که با تیمی از کره جنوبی بازی می‌کنیم و اگر تیمی از استرالیا به فینال می‌آمد شرایط برای ما سخت‌تر می‌شد.

وی افزود: تیم کره‌ای بازی مالکانه‌ای را در دستور کارش قرار دارد و ممکن است در بازی با پرسپولیس مالکیت توپ 60 به 40 یا حتی 70 به 30 باشد اما جای نگرانی نیست زیرا پرسپولیس بازیکنان خلاقی در محوطه جریمه دارد. البته از نظر فنی تیم کره‌ای از پرسپولیس بهتر است ولی بازیکنان ما با تکیه بر غیرت و تعصب و جنگندگی‌شان می‌توانند بازی را به سود پرسپولیس تمام کنند. 

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس قبل از رفتن باید یک بازی انجام می‌داد

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به حضور تماشاگران در فینال عنوان کرد: همه مردم کره مهندس، دکتر یا فیلسوف نیستند و این کشور هم کارگران زیادی دارد که در هتل‌های قطر کار می‌کنند و در گذشته نیز کره‌ای‌ها در بخش مخابرات برای ما کار می‌کردند بنابراین هم ایرانی‌ها و هم کره‌ای‌ها در قطر تماشاگر دارند و حضور تماشاگران می‌توانند انگیزه‌ زیادی به بازیکنان پرسپولیس بدهد آنها مدت‌هاست در ورزشگاه‌های خالی بازی کرده‌اند و حضور تماشاگر می‌تواند به آنها انگیزه مضاعفی بدهد. 

فنونی‌زاده در مورد شیوه بازی پرسپولیس در فینال عنوان کرد: خود آقا یحیی بهتر از همه می‌داند که تیم پرسپولیس در فینال چگونه بازی کند ولی به عقیده من بهتر است پرسپولیس مقابل تیم اولسان دفاعی بازی کند. حتی شاید بهتر باشد با سه هافبک دفاعی مقابل تیم کره‌ای بازی کنیم. بعید می‌دانم میلاد سرلک در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار بگیرد و گل‌محمدی به احمد نورالهی و کمال کامیابی‌نیا میدان خواهد داد چون این دو بازیکن فینال دو سال پیش آسیا را هم تجربه کرده‌اند. اولسان بازیکنان سرعتی دارد و فقط بازیکنان خارجی‌اش کمی کند هستند اما این بازیکنان خارجی بسیار خطرناک و گلزنند.

وی افزود: پرسپولیس 6 روز زودتر از مسابقه به قطر سفر کرده و این مساله می‌تواند به تیم خیلی کمک کند. بازیکنان استراحت کافی دارند و با آرامش در فینال بازی خواهند کرد. 

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه غیبت پهلوان، امیری و آل کثیر چه تاثیری در پرسپولیس خواهد داشت عنوان کرد: نسبت به فینال دو سال پیش پرسپولیس چند بازیکن اصلی خود را از دست داده است. ترابی، علیپور و بیرانوند که قبلا از این تیم جدا شدند و اکنون نیز پهلوان و آل کثیر و امیری غایب هستند. در جناح چپ به جای پهلوان احتمالا عالیشاه یا شجاعی به خدمت گرفته خواهند شد.

فنونی زاده ادامه داد: در نبود آل کثیر هم عبدی یا رمضانی بازی می‌کنند اما غیبت امیری به چشم می‌آید پر کردن جای این بازیکن خیلی سخت است. او هیچ توپی را الکی از دست نمی‌دهد. احتمال دارد شیری در دفاع راست بازی کند و سیامک نعمتی جانشین او شود. البته گل‌محمدی بهتر از همه می‌تواند ترکیب تیم را تعیین کند. 

وی تاکید کرد: به نظرم پرسپولیس باید بازی دفاعی و دور از احساسی را به نمایش بگذارد تا در اوایل نیمه اول به خوبی تیم حریف را مهار کند. پرسپولیس می‌تواند با ضربات کاشته و پرتاب اوت به گل برسد البته اگر بازی به پنالتی کشیده شود به سود پرسپولیس است چون هم پنالتی‌زنان خوبی داریم و هم حامد لک درون دروازه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارشیا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 1
    خیلی‌قویه‌ولی‌به‌امید‌خدا‌میبریم
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    باید! اصلا مگه چاره دیگه ای هم داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس