ناصر بوریطه

وزیر خارجه مغرب گفت که تا سال ۲۰۰۲، دفتر ارتباط با رژیم صهیونیستی در رباط دایر بوده است، و برخی از تصمیم‌ها که مستلزم تماس مجدد با اسرائیل است، به منزله عادی‌سازی نیست.

به گزارش مشرق، مغرب روز گذشته خبر داد که تماس‌های رسمی و روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را در سریع‌ترین زمان ممکن از سر خواهد گرفت.

«ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب اما به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تحول اخیر در روابط کشورش با اسرائیل، عادی‌سازی نیست.

بوریطه تصریح کرد: «مغرب تا سال ۲۰۰۲، دفتر ارتباط [با رژیم صهیونیستی] را داشته و برخی از تصمیمها که مستلزم تماس مجدد با اسرائیل است، به منزله عادی‌سازی نیست».

وی همچنین تکذیب کرد که به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی توسط آمریکا، در ازای از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی بوده باشد.

بر خلاف ادعای بوریطه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت که حاکمیت مغرب بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخته است.

ترامپ در این باره نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

این وزیر مغربی در پایان گفت که «مغرب و اسرائیل از دهه ۹۰ با یکدیگر رابطه داشته‌اند».

پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، پادشاه مغرب شامگاه گذشته برای توجیه خیانت خود به مسئله فلسطین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

محمد ششم در تماس تلفنی با محمود عباس بر «مواضع ثابت و متعادل مغرب در قبال مسئله فلسطین» تاکید کرد و حمایت کشورش از راه حل مبتنی بر تشکیل دو کشور را برای مسئله فلسطین ابراز داشت.

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات، بحرین و سودان، ششمین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط خود عادی‌سازی می‌کند. امارات، بحرین و سودان طی ماه‌های گذشته با وساطت آمریکا با رژیم اسرائیل روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    مجبور شد این کار را انجام دهد. و گرنه صحرای غربی را ازش می گرفتند
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام.نظام های دیکتاوری،کاملا بی اراده و توهی..هرچه ارباب بگویید.
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    انشالله همشون با اسرائیل نابود بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس